Haha samme! Da jeg hadde SA forsvant det symptomet to dager før jeg begynte å blø, så har nok litt ekstra behov for å kjenne etterHahaha, jeg og har gjort det flere ganger idag! Blir like glad hver gang det gjør vondt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha samme! Da jeg hadde SA forsvant det symptomet to dager før jeg begynte å blø, så har nok litt ekstra behov for å kjenne etterHahaha, jeg og har gjort det flere ganger idag! Blir like glad hver gang det gjør vondt
Ja, det forstår jeg godt! Jeg krysser fingrene for at spiren sitter hos oss alle!!Haha samme! Da jeg hadde SA forsvant det symptomet to dager før jeg begynte å blø, så har nok litt ekstra behov for å kjenne etter
Det tror jeg ikke, for jeg ammer litt enda også. Men alle er jo forskjellige, og alle svangerskap er ulikeHar absolutt ikke ømme bryster, er det fordi jeg ammer mon tro? Men, jeg er definitivt trøtt og tydeligvis hormonell denne gangen.
Sant det. Ut ifra hvor jeg tror jeg er så ligner dette på forrige gang, med unntak av at murringene er svake og ikke så vonde denne gangen. Kvalmen er ikke kommet enda, men regner med den dukker opp innen en ukes tid. Blir litt småkvalm bare av å tenke på detDet tror jeg ikke, for jeg ammer litt enda også. Men alle er jo forskjellige, og alle svangerskap er ulike
Jeg ammer også litt fortsatt, og har ikke noe ømme bryst nå Hadde veldig ømme bryst forrige svangerskapHar absolutt ikke ømme bryster, er det fordi jeg ammer mon tro? Men, jeg er definitivt trøtt og tydeligvis hormonell denne gangen.
Har ikke fått ømme bryster annet enn de to gangene jeg ikke ammet da jeg ble gravid, så kan hende det spiller en rolle hos noen av oss? Vært litt øm denne gangen men tror det var fordi Å fikk to tenner rundt samme tid som jeg testet positivt så var nok ganske sår fra detHar absolutt ikke ømme bryster, er det fordi jeg ammer mon tro? Men, jeg er definitivt trøtt og tydeligvis hormonell denne gangen.
Her hadde jeg det, fant ut at det var melkekjærtler og ikke lymfeknuter. Var innimellom like store som tennisballer og gikk ned til erte str. Etter fødsel og amming gikk de bort. Har antydning til same igjen, men ammer/pumper så de «går bort».Hovne lymfer i armhulen er tydeligvis et graviditetssymptom hos meg. I 3 av 3 svangerskap har dette nå skjedd… Noen som har vært borte i lignende?
Xonvea var nytt på markedet i januar 2022? mener jeg på.Kvalmen er så intens at jeg ikke fikk fullført arbeidshelgen. Har også begynt å kaste opp.. Fikk legetime i dag for å få kvalmestillende, og ba om Xonvea etter flere anbefalinger her inne. Argumenterte med at jeg i forrige svangerskap kastet opp de først 4 mnd, og slet mye med kvalme til tross for Afipran eller Postafen. Denne denne gangen, slik som sist, så er kvalmen konstant og ikke noe tidsbestemt på døgnet. Jeg ønsket derfor mer forutsigbarhet for dagene enn jeg hadde sist, da det bare var behovsmedisin, og Xonvea er fastdose. Fikk til svar at det ikke var noe de skrev ut så tidlig?? Jeg er 5+5. Jeg måtte da prøve Pyridoksin først, før de evt ville skrive ut Xonvea.. Jeg kjente jeg ble litt sur virker som alle andre har fått det? Bortkastede penger om jeg uansett neste uke må bytte..
Toppa irritasjonen at dette var en turnuslege yngre enn meg som kanskje(!) ikke har peeeiling på den intense følelsen av svangerskapskvalme
Er det ikke slik at kvalmestillende ikke skal brukes i siste trimester? Spør fordi det er stor sjanse for at jeg ville trengt det selv, men trodde ikke det var greit….Xonvea var nytt på markedet i januar 2022? mener jeg på.
Det er laget for gravid kvalme, og bedre alternativ enn de som legen snakket om slik jeg har forstått det.
Kan du be om legevakt time og si de andre ikke hadde effekt? At kvalmen er så intens at du ikke klarer stå i arbeid slik det er nå?
Jeg fikk xonvea i uke 5 sist graviditet (juni 2022) da jeg ble bilsyk 3 dager før pos test og hadde sinnsyk kvalme og svimmel. Legen hadde ikke hørt om medisinen, men las seg opp og var positiv. Jeg brukte den frem til like før fødsel, legen mente jeg hadde hypermesis og har derfor resept klar allerede og en halv pakke klar fra forrige svg. Har lav terskel på oppstart nå da jeg var mye bedre med de.
Ammer også, hadde veldig ømme bryst forrige svangerskap- merker ingenting nåHar absolutt ikke ømme bryster, er det fordi jeg ammer mon tro? Men, jeg er definitivt trøtt og tydeligvis hormonell denne gangen.