Symptomtråd

Jeg har fått resept på xonvea, og den funker foreløpig godt her! Kommer litt kvalme i perioder, men myye bedre enn det var! Har til og med klart å fortsette i jobben pga de, det hadde ikke gått uten for å si det sånn :p
Takk for svar! :) Har ikke hørt om denne før, men skal lese meg opp og høre med legen. Må snart bestille en time om dette vedvarer..

Jeg har nesten ingen symptomer. Litt murringer bare og trøtt, men ikke kvalm eller vondt i brystene. Prøver å tenke at jeg bare skal nyte det, men blir stresset og lei meg fordi jeg blir bekymret, men det er kanskje vanligere enn man tror med lite symptomer? 6 uker (tror jeg)
Samme her! Av og til blir jeg litt bekymret pga det, men prøver å skyve det bort. Er kanskje litt mer trett enn før, og fryser, men det er jo nødvenigvis ikke pga graviditet.. men vil huske at med første så hadde jeg og kun frysing som symptom i starten, og ellers så og si ingen plager i graviditeten (eller kanskje jeg hadde litt ømme pupper, og det har jeg ikke denne gangen…). Med nr 2 var jeg litt kvalm, da var det en jente (første var gutt). I følge jordmor er jeg 6+6, men jeg tror selv at jeg er 5+6 pga lang syklus.

Symptomene varierer fra dag til dag. Men kjenner på en konstant tretthet (i mitt forrige svangerskap var jeg uforskammet opplagt) , kvalme som kommer og går, og økt puls.

Varierende grad av kvalme, generelt trøtt og sliten hele dagen, men når det endelig er innafor å gå og legge seg, nei da er det ikke snakk om at man får sove :shifty:
Redusert appetitt, hodepine som kommer og går, kramper i varierende grad i livmor, vondt i nedre del av korsryggen, vimsete og vanskeligheter med å konsentrere seg, fryser som bare det, blir fort andpusten, må på do for å tisse ca. hver 2. time og mer tørst.

Noen tips for å ikke spise seg i hjel? Jeg er altså konstant sulten og er sikker på at jeg har gått opp 3 kilo bare denne uke. Jeg er også så oppblåst at det ser ut som termin er på denne siden av nyttår:happy8

Noen tips for å ikke spise seg i hjel? Jeg er altså konstant sulten og er sikker på at jeg har gått opp 3 kilo bare denne uke. Jeg er også så oppblåst at det ser ut som termin er på denne siden av nyttår:happy8
I feel you! :hilarious:
Akkurat samme her :wacky:
Har ingen tips da, hehe. Men husker det var sånn i begynnelsen av forrige svangerskap også.

I feel you! :hilarious:
Akkurat samme her :wacky:
Har ingen tips da, hehe. Men husker det var sånn i begynnelsen av forrige svangerskap også.
Blir noen spennende måneder laughing6 Prøver å trøste meg med at jeg aldri vet hva som venter neste dag - skulle det bli sånn at jeg kun skal spy de neste månedene er jeg hvertfall godt rusta:wacky:

Kjenner meg litt igjen, bortsett fra at her er det alt eller ingenting! Noen dager finnes ikke sult og jeg glemmer å spise - noe som er vanlig for meg da jeg vimser mye hjemme - andre dager kjenner jeg en EKSTREMsult. Men generelt dårlig appetitt, og jeg vet ikke hva jeg har lyst på.. Spent på hva som blir "must haves" etterhvert.

Hva har dere hatt mest effekt av mot kvalme?

Kvalmen kom skikkelig i dag :depressed: 5+2.
Slet mye med det forrige gang også, kastet opp i over 4 mnd.. Håper ikke det blir fullt så ille denne gangen. Forrige svangerskap brukte jeg først Postafen, senere Afipran. Men kan ikke huske at noen av de var særlige vidundermiddel.. De holdt bare kvalmen borte noen få timer av gangen.
Jeg fokuserer på hyppige, små måltider. Gjorde det sist også og fikk alltid i meg mat, men det aller meste kom opp igjen.

Takk for tips :Heartred Tester meg gjennom diverse kvalmestillende, nå har jeg fått Phenergan, men så sykt trøtt av de :depressed:

Xonvea var veldig effektiv for meg! Jeg var skikkelig kvalm halve svangerskapet sist, men denne hjalp meg mye. Man kan i likhet med de andre kvalmestillende medisinene bli litt trøtt av dem i starten, men for meg gikk den trøttheten over etter ca én uke :)

Ingen tips fra meg, jeg er nemlig omvendt og konstant mett. Fokuserer på å få i meg mest mulig næringsrik mat, kanskje det hjelper andre veien også? ❤️

Jeg er i dag 6+0, men kjenner helt ærlig lite symptomer og blir litt bekymret. Jeg har litt ømme og hovne bryster, litt tungpustethet, litt svimmel og økt appetitt, men det er ingenting som er veldig fremtredende. Jeg kan ymse litt kvalme iblant, men klarer ikke å sette det tydelig i sammenheng med graviditet.

Er det andre som kjenner så lite symptomer? Er det normalt?

Jeg er i dag 6+0, men kjenner helt ærlig lite symptomer og blir litt bekymret. Jeg har litt ømme og hovne bryster, litt tungpustethet, litt svimmel og økt appetitt, men det er ingenting som er veldig fremtredende. Jeg kan ymse litt kvalme iblant, men klarer ikke å sette det tydelig i sammenheng med graviditet.

Jeg er 5+3 og kjenner på akkurat det samme :) Jeg trøster meg med at min mor aldri hadde symptomer med verken meg eller mine søsken, så satser på at jeg får det likt henne :)

Har det relativt likt og var hos jordmor på torsdag som bekreftet at alt er ok:Heartpink jeg har aldri vært gravid før men min beste venninne fikk sterke symptomer rundt uke 7-8, så tror vi bare skal nyte tiden det ikke er så voldsomt:wacky::Heartpink

Samme her! Har noen vage symptomer, men det kan jo likegreit være noe jeg innbiller meg.. men velger å tro at alt er bra, og prøve å nyte å ikke være dårlig. Men det er jo alltids en liten frykt der for MA/SA. Trøster meg med at jeg ihvertfall ikke blør..

Vært enormt kveldstrøtt og sovet sikkert 10 timer annenhver natt i et par uker allerede :sleep011 Vært konstant sulten i flere dager og i dag har kvalmen og dagtrøtthet begynt å melde seg også :grumpy: Var kvalm frem til uke 16 sist, håper virkelig ikke det varer like lenge denne gangen. Spiser og spiser for holde kvalmen noenlunde på avstand :happy090:sour:

Kald og varm omhverandre og føles ut som jeg går rundt med konstant omgangssyke, den følelsen når du vet at du kommer til å kaste opp men fortsatt prøver å slippe :yuck: har vondt i beina, litt sånn diffust, og kjente det lyne til i symfysen da jeg snudde jeg på sofaen i går. Også helt ekstremt trøtt, ganske distré og begynner å ha mindre melk så nå driver vi hardtrening på fast føde på minstemann. Kommet opp i ca 1 brødskive om dagen nå (snart 8 mnd gammel og nekter grøt/flaske)

Back
Topp