Takk for svar!Jeg har fått resept på xonvea, og den funker foreløpig godt her! Kommer litt kvalme i perioder, men myye bedre enn det var! Har til og med klart å fortsette i jobben pga de, det hadde ikke gått uten for å si det sånn![]()
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for svar!Jeg har fått resept på xonvea, og den funker foreløpig godt her! Kommer litt kvalme i perioder, men myye bedre enn det var! Har til og med klart å fortsette i jobben pga de, det hadde ikke gått uten for å si det sånn![]()
Samme her! Av og til blir jeg litt bekymret pga det, men prøver å skyve det bort. Er kanskje litt mer trett enn før, og fryser, men det er jo nødvenigvis ikke pga graviditet.. men vil huske at med første så hadde jeg og kun frysing som symptom i starten, og ellers så og si ingen plager i graviditeten (eller kanskje jeg hadde litt ømme pupper, og det har jeg ikke denne gangen…). Med nr 2 var jeg litt kvalm, da var det en jente (første var gutt). I følge jordmor er jeg 6+6, men jeg tror selv at jeg er 5+6 pga lang syklus.Jeg har nesten ingen symptomer. Litt murringer bare og trøtt, men ikke kvalm eller vondt i brystene. Prøver å tenke at jeg bare skal nyte det, men blir stresset og lei meg fordi jeg blir bekymret, men det er kanskje vanligere enn man tror med lite symptomer? 6 uker (tror jeg)
Takk for tipsSkaff deg resept på Xonvea! Den var veldig effektiv for meg sist![]()
I feel you!Noen tips for å ikke spise seg i hjel? Jeg er altså konstant sulten og er sikker på at jeg har gått opp 3 kilo bare denne uke. Jeg er også så oppblåst at det ser ut som termin er på denne siden av nyttår![]()
Blir noen spennende månederI feel you!
Akkurat samme her
Har ingen tips da, hehe. Men husker det var sånn i begynnelsen av forrige svangerskap også.
Kjenner meg litt igjen, bortsett fra at her er det alt eller ingenting! Noen dager finnes ikke sult og jeg glemmer å spise - noe som er vanlig for meg da jeg vimser mye hjemme - andre dager kjenner jeg en EKSTREMsult. Men generelt dårlig appetitt, og jeg vet ikke hva jeg har lyst på.. Spent på hva som blir "must haves" etterhvert.Noen tips for å ikke spise seg i hjel? Jeg er altså konstant sulten og er sikker på at jeg har gått opp 3 kilo bare denne uke. Jeg er også så oppblåst at det ser ut som termin er på denne siden av nyttår![]()
Hva har dere hatt mest effekt av mot kvalme?
Kvalmen kom skikkelig i dag5+2.
Slet mye med det forrige gang også, kastet opp i over 4 mnd.. Håper ikke det blir fullt så ille denne gangen. Forrige svangerskap brukte jeg først Postafen, senere Afipran. Men kan ikke huske at noen av de var særlige vidundermiddel.. De holdt bare kvalmen borte noen få timer av gangen.
Jeg fokuserer på hyppige, små måltider. Gjorde det sist også og fikk alltid i meg mat, men det aller meste kom opp igjen.
Takk for tipsTester meg gjennom diverse kvalmestillende, nå har jeg fått Phenergan, men så sykt trøtt av de
![]()
Ingen tips fra meg, jeg er nemlig omvendt og konstant mett. Fokuserer på å få i meg mest mulig næringsrik mat, kanskje det hjelper andre veien også?Noen tips for å ikke spise seg i hjel? Jeg er altså konstant sulten og er sikker på at jeg har gått opp 3 kilo bare denne uke. Jeg er også så oppblåst at det ser ut som termin er på denne siden av nyttår![]()
Jeg er 5+3 og kjenner på akkurat det sammeJeg er i dag 6+0, men kjenner helt ærlig lite symptomer og blir litt bekymret. Jeg har litt ømme og hovne bryster, litt tungpustethet, litt svimmel og økt appetitt, men det er ingenting som er veldig fremtredende. Jeg kan ymse litt kvalme iblant, men klarer ikke å sette det tydelig i sammenheng med graviditet.
Er det andre som kjenner så lite symptomer? Er det normalt?
Har det relativt likt og var hos jordmor på torsdag som bekreftet at alt er okJeg er i dag 6+0, men kjenner helt ærlig lite symptomer og blir litt bekymret. Jeg har litt ømme og hovne bryster, litt tungpustethet, litt svimmel og økt appetitt, men det er ingenting som er veldig fremtredende. Jeg kan ymse litt kvalme iblant, men klarer ikke å sette det tydelig i sammenheng med graviditet.
Samme her! Har noen vage symptomer, men det kan jo likegreit være noe jeg innbiller meg.. men velger å tro at alt er bra, og prøve å nyte å ikke være dårlig. Men det er jo alltids en liten frykt der for MA/SA. Trøster meg med at jeg ihvertfall ikke blør..Jeg er i dag 6+0, men kjenner helt ærlig lite symptomer og blir litt bekymret. Jeg har litt ømme og hovne bryster, litt tungpustethet, litt svimmel og økt appetitt, men det er ingenting som er veldig fremtredende. Jeg kan ymse litt kvalme iblant, men klarer ikke å sette det tydelig i sammenheng med graviditet.
Haha jeg går rundt og kjenner på de såre brystvortene mine flere ganger om dagenMå le litt av meg selv når jeg J U B L E R for såre brystvorter
Blir glad for alle symptomer i håp at utviklingen går riktig vei![]()
Hahaha, jeg og har gjort det flere ganger idag! Blir like glad hver gang det gjør vondtHaha jeg går rundt og kjenner på de såre brystvortene mine flere ganger om dagen![]()