Symptomtråd

Veldig lite symptomer her foreløpig, kun litt småmurring i magen innimellom og litt oppblåst.
Føler meg ikke gravid enda liksom, men det kommer vel div. plager på rekke og rad etterhvert regner jeg med :smiley-ashamed004
Var litt kvalm i begynnelsen sist, og endel sykemeldt pga. vondt i korsrygg/bekken utover i graviditeten.
Har også en jobb hvor jeg må ha svangerskapspenger etterhvert (hvis ikke arb.giver kan tilrettelegge på annen avd. evt). Hadde ihvertfall det sist.
Hvor jobber du? Tenker det samme, at jeg vil trenge svangerskapspenger etterhvert men har ingen anelse hvordan jeg går fram. Var i jobb til tre uker før termin i de to forrige svangerskapene i samme jobb som nå, men jeg ser jo at jeg har tatt unødvendige sjanser. Jeg jobber forresten med rus/psykiatri

Hvor jobber du? Tenker det samme, at jeg vil trenge svangerskapspenger etterhvert men har ingen anelse hvordan jeg går fram. Var i jobb til tre uker før termin i de to forrige svangerskapene i samme jobb som nå, men jeg ser jo at jeg har tatt unødvendige sjanser. Jeg jobber forresten med rus/psykiatri
Jobber i en barnebolig. Med ungdommer som har utfordrende atferd.
Forrige svangerskap kunne det tilrettelegges med at jeg jobbet kveldsvakter som vanlig, med en bruker som ikke var utagerende. Og sv.penger på dagvakter.
Nå har vi kun brukere med utf. atferd, så må nok ha det etterhvert.
Du kan snakke med jordmor/fastlege om det, hen ordner et skjema til deg (fra arbeidstilsynet) hvor hen begrunner hvorfor du ikke skal jobbe/trenger sv.penger.
Så skal arb.giver vurdere om det kan tilrettelegges på noen måte, og arb.giver skriver under på skjemaet. Og du sender inn til nav :thumleft

Nå begynner kvalmen å ta seg kraftig opp. Vært kvalm i hele natt (våkner ofte), og må ligge helt helt rolig for å ikke kaste opp. Lille er våken ved siden av meg og bare tuller. Dette kan bli lange måneder tror jeg. 4+1 nå

Litt småmurringer i magen, og så blir jeg intenst sulten når jeg blir sulten :hilarious:

Samme symptomer som sist; murringer. Sist ble de så vonde at jeg trodde jeg skulle miste hver dag i 4 uker. Kjenner at den frykten bare øker nå. Håper alt går bra

Tydelig at det skjer ting i livmor :happy:
På vei til jobb i sta stakk det til på høyre side, av og på i noen minutter.

Oppblåst, murringer, trøtt, ekstrem sult og behov for flere måltider enn normalt, svært ømme bryster, hyppig vannlating, dårlig søvn.

Mange symptomer, men jeg setter pris på hver og en av dem for det gir meg troa på at alt kommer til å gå bra :Heartpink

Så sjukt trøtt i dag :whacky011
Er på jobb så kan ikke akkurat ta meg en lur heller :wacky:

Er altså så fryktelig oppblåst :fart005
Og må på do og gjøre nr. 2 flere ganger daglig.. :dead:
Beklager TMI, haha huff :smiley-ashamed004

Jeg sliter veldig med søvnløshet for tiden. Husker jeg hadde det med førstemann også, men det er mye verre nå. Jeg ligger bare og får bilder i hodet fra fødselen som jeg aldri har fått bearbeidet ordentlig :sorry:

Dette er helt nytt for meg, men så langt er det kun litt vondt i korsryggen, kjenner livmoren litt og er blitt helt ekstremt trøtt :p

Jeg har ingen flere tester så har ingen måte å sjekke at HCG stiger, men er ikke mange symptomer et tegn på at alt går bra? Skulle gjerne testa med ukesindikator men det vil jeg jo ikke kunne gjøre før tirsdag:rolleyes: Sånn som jeg husker mitt forrige svangerskap som endte i MA hadde jeg ingen symptomer, mens nå er det så mange. Noen som har noe kunnskap eller erfaringer om akkurat dette? Blir gal av alle tankene:nailbiting:

Ligamentsmerter og kvalme/brekninger er vel de mest utpregede symptomene nå for min del. Leter som en gal etter omeprazol til halsbrannen blir så ille at novaluzid ikke tar den.

Jeg er såå suuur! :smiley-angry019 Er det bare meg?!? Blir altså så sinnsykt lett trigget om dagen :angry9:laughing002 Kan seriøst ikke huske at det var i nærheten av dette med sønnen min, eller i svangerskapet som endte i SA.

Ellers fysisk har det vært mye konstante murringer denne uken. Noe øm i korsryggen, forbigående kvalme og halsbrann. Og den gjespingen! Jeezez, den tar kaka :laughing002

Ligamentsmerter og kvalme/brekninger er vel de mest utpregede symptomene nå for min del. Leter som en gal etter omeprazol til halsbrannen blir så ille at novaluzid ikke tar den.
Halsbrann er grusomt :arghh: Slet skikkelig med det på slutten av forrige svangerskap... Novaluzid hjalp ingenting, så det ble flytende Gaviscol.

Back
Topp