Symptomtråd

Er det ikke slik at kvalmestillende ikke skal brukes i siste trimester? Spør fordi det er stor sjanse for at jeg ville trengt det selv, men trodde ikke det var greit…. :scratch
Jeg fikk ingen beskjed om det. Fødte til termin sist og hadde lav dose siste ukene. Men sto på det ut svg.

Fortsatt ømme pupper og blir fort sulten. Murringer i magen. Irriterende at de murringene er så like mensmurringer :wacky:

Fortsatt ømme pupper og blir fort sulten. Murringer i magen. Irriterende at de murringene er så like mensmurringer :wacky:
Åå det var godt å høre! Jeg føler jeg selv kjenner kroppen min godt nok til å skille mellom murring og mensenmurring. Jeg får til tider skikkelig mensenmurringer i få sekunder og blir kjempe redd for at skal være starten på SA. Er nok bare jeg som overtenker :smiley-ashamed004

Åå det var godt å høre! Jeg føler jeg selv kjenner kroppen min godt nok til å skille mellom murring og mensenmurring. Jeg får til tider skikkelig mensenmurringer i få sekunder og blir kjempe redd for at skal være starten på SA. Er nok bare jeg som overtenker :smiley-ashamed004
Du er ikke alene ❤️ Får det akkurat slik selv, og jeg blir så bekymret og må på do å sjekke. Historikken min med tidligere SA gjør at jeg er ekstra bekymret. Men jeg vet jo egentlig at de murringene er helt normale. Jeg hadde det slik med datteren min også, og det gikk jo bra. Krysser fingrene for at spirene sitter fast hos oss :love7

Du er ikke alene ❤️ Får det akkurat slik selv, og jeg blir så bekymret og må på do å sjekke. Historikken min med tidligere SA gjør at jeg er ekstra bekymret. Men jeg vet jo egentlig at de murringene er helt normale. Jeg hadde det slik med datteren min også, og det gikk jo bra. Krysser fingrene for at spirene sitter fast hos oss :love7
Jeg og må innimellom ta en sjekk :laughing002 jeg har opplevd 1 SA og hører om såå mange som har SA mer en en gang så blir jo beskymret! Men stoler og håper på at kroppen klarer det denne gangen!
Er så kjekt å kunne snakke med andre som forstår! :Heartred

Jeg og må innimellom ta en sjekk jeg har opplevd 1 SA og hører om såå mange som har SA mer en en gang så blir jo beskymret! Men stoler og håper på at kroppen klarer det denne gangen!
Føler med deg! Gjør akkurat det samme :laughing002Har også 1 SA bak meg og er liiivredd hver gang murringene kommer. Sjekker trusa hver gang jeg er på do! Jeg krysser fingrene for at spiren holder seg der inne denne gangen :Heartred

Da har kvalmen meldt sin ankomst (5+6), og jeg er superdårlig på å være kvalm… Det verste jeg kan gjøre er å kaste opp :( Noen som har gode tips som har fungert? Har salte kjeks i nærheten, spiser jevnlig og har spurt fastlegen om kvalmestillende.

Skal fly til studiesamling neste uke og kan ikke gå glipp av den grunnet obligatorisk oppmøte… Er siste samling dette semesteret heldigvis.
Jeg var veldig kvalm forrige svangerskap frem til uke 16, men kastet aldri opp, så det er heldigvis ikke sånn at det alltid blir så ille heldigvis. Selv om kvalmen uansett er grusomt å leve med og samtidig skulle fungere som vanlig :grumpy: har lest at det kan være anbefalt å ha noe klart på nattbordet til å spise med en gang man våkner, før man står opp, men ikke kommet så langt som å teste det selv.

Jeg har kjent på kvalmen i 4-5 dager nå og jeg har sikkert lagt på meg 3 kilo allerede:oops: Beste tipset mitt er å ikke bli sulten :happy090 Når man er sulten er det som oftest verst, og i tillegg vanskelig å spise når de er på sitt verste så havner fort i en dårlig sirkel del. Men mulig en kopp te (jeg drikker roibos som er koffeinfri) kunne erstattet noen av de 14 måltidene jeg har i løpet av dagen nå :knegg:

Potte tett og slim i halsen. Var støtt og stadig plaget med bihulene i forrige SV også. Pyton, ihvertfall etterhvert når kvalmen kommer i tillegg. :dead:

Da har kvalmen meldt sin ankomst (5+6), og jeg er superdårlig på å være kvalm… Det verste jeg kan gjøre er å kaste opp :( Noen som har gode tips som har fungert? Har salte kjeks i nærheten, spiser jevnlig og har spurt fastlegen om kvalmestillende.

Skal fly til studiesamling neste uke og kan ikke gå glipp av den grunnet obligatorisk oppmøte… Er siste samling dette semesteret heldigvis.
Føler med deg. Selv om den værste kvalmen ikke har kommet enda merker jeg at kroppen blir uggen og jeg føler meg uvel hvis jeg ikke spiser ofte (gjelder også på natta) Jeg syns en mettende smoothie med masse knuste isbiter funker. Drikkes sakte med sugerør :love2

Vet ikke helt hva jeg skal tro :confused005
De fleste symptomene mine er tilbake, men blir liksom ikke fort andpusten mer på samme måte som jeg ble for bare noen dager siden. Nytt er at jeg mister sinnsykt fort tålmodigheten og kan gå fra 0 - 100 i løpet av få sek.
Tok første blodprøve for å måle hCG i dag og neste blir på torsdag.

Verdensmesterskap i tålmodighet dette her!

Jeg og må innimellom ta en sjekk :laughing002 jeg har opplevd 1 SA og hører om såå mange som har SA mer en en gang så blir jo beskymret! Men stoler og håper på at kroppen klarer det denne gangen!
Godt vi kan støtte hverandre her inne ❤️

Føler med deg! Gjør akkurat det samme :laughing002Har også 1 SA bak meg og er liiivredd hver gang murringene kommer. Sjekker trusa hver gang jeg er på do! Jeg krysser fingrene for at spiren holder seg der inne denne gangen :Heartred
Godt å høre at det er flere! :wacky: Krysser fingrene for at spiren sitter hos oss alle! :love017

Xonvea var nytt på markedet i januar 2022? mener jeg på.
Det er laget for gravid kvalme, og bedre alternativ enn de som legen snakket om slik jeg har forstått det.
Kan du be om legevakt time og si de andre ikke hadde effekt? At kvalmen er så intens at du ikke klarer stå i arbeid slik det er nå?
Jeg fikk xonvea i uke 5 sist graviditet (juni 2022) da jeg ble bilsyk 3 dager før pos test og hadde sinnsyk kvalme og svimmel. Legen hadde ikke hørt om medisinen, men las seg opp og var positiv. Jeg brukte den frem til like før fødsel, legen mente jeg hadde hypermesis og har derfor resept klar allerede og en halv pakke klar fra forrige svg. Har lav terskel på oppstart nå da jeg var mye bedre med de.
Ikke sant... typisk at litt legekontor er så utdatert at vi snakker om tilbake til pil og bue-alderen laughing6
Skal heldigvis ha første time hos jordmor til mandagen, så skal snakke med henne da og få henne på min side. Hun vet hvor mye jeg slet med kvalme og oppkast sist, og hun var ganske klar på at jeg mest sannsynlig kunne komme til å gjøre det igjen.
Har heldigvis bare to vakter igjen før det, så får tro det går. Vakten i dag gikk overraskende ok. Men jeg stappet jo ting i kjeften i ett sett for å holde kvalmen i sjakk, så kollegaene mine må snart begynne å lure uansett :whacky011:laughing002 har så lite lyst til å avsløre meg så tidlig som nå..

Last edited:
Jeg var veldig kvalm forrige svangerskap frem til uke 16, men kastet aldri opp, så det er heldigvis ikke sånn at det alltid blir så ille heldigvis. Selv om kvalmen uansett er grusomt å leve med og samtidig skulle fungere som vanlig :grumpy: har lest at det kan være anbefalt å ha noe klart på nattbordet til å spise med en gang man våkner, før man står opp, men ikke kommet så langt som å teste det selv.

Jeg har kjent på kvalmen i 4-5 dager nå og jeg har sikkert lagt på meg 3 kilo allerede:oops: Beste tipset mitt er å ikke bli sulten :happy090 Når man er sulten er det som oftest verst, og i tillegg vanskelig å spise når de er på sitt verste så havner fort i en dårlig sirkel del. Men mulig en kopp te (jeg drikker roibos som er koffeinfri) kunne erstattet noen av de 14 måltidene jeg har i løpet av dagen nå :knegg:
Føler med deg. Selv om den værste kvalmen ikke har kommet enda merker jeg at kroppen blir uggen og jeg føler meg uvel hvis jeg ikke spiser ofte (gjelder også på natta) Jeg syns en mettende smoothie med masse knuste isbiter funker. Drikkes sakte med sugerør :love2
Fikk hjelp av fastlegen i dag :) Jeg gjennomførte en SUKK-test og kom ut på moderat, så da skrev han ut Xonvea til meg som jeg skal ta fremover :) Enn så lenge har jeg brukt reisesykearmbånd for å komme gjennom dagen :p men det har heldigvis fungert sånn passe :D

Er det flere som er utrolig/vonde hofter?
Begynner å sove dårlig.. :singing:
Jepp.. veldig tidlig men snakket ned legen og mtp at jeg slet veldig med bekkenløsning i forrige svangerskap så kan det dessverre slå veldig tidlig ut denne gangen. Skal til fysio til uken :happy: Socer med pute mellom beina, det hjalp og smertene lindret seg litt etter 1 uke

Jepp.. veldig tidlig men snakket ned legen og mtp at jeg slet veldig med bekkenløsning i forrige svangerskap så kan det dessverre slå veldig tidlig ut denne gangen. Skal til fysio til uken :happy: Socer med pute mellom beina, det hjalp og smertene lindret seg litt etter 1 uke
Ånei, det hørtes jo ikke bra ut :smiley-ashamed004 Jeg får vondt av å sitte og må opp å bevege meg før jeg kan sette meg ned igjen. Mulig jeg også burde snakket med legen da..

Nå ligger jeg i sofaen med flere puter under knærne. Det hjelper! Takk for svar! :love017

Er det flere som er utrolig/vonde hofter?
Begynner å sove dårlig.. :singing:
Jepp. Mitt var akkurat blitt bedre siden forrige gang så jeg var forberedt på at det skulle slå ut fort nå. Skal prøve å opprettholde treningen denne gangen.

Back
Topp