Litt murringer her og der, ømme bryster, og igår brakk jeg meg plutselig da jeg ryddet av frokostbordet. Men det kom og gikk like fort som det kom. Veldig rart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vært litt svimmel noen dager. Forrige svangerskap besvimte jeg to ganger… Den ene gangen holdt jeg på å falle pladask nedi middagstallerkenen, men mamma kom til utsetning og holdt meg oppe Skikkelig ekkelt, men må jo bare le av det etterpåEr det flere som opplever blodtrykksfall/svimmelhet?
Såpass ja Jeg hadde et blodtrykksfall i forrige uke når jeg sto og laget middag, måtte bare legge meg ned på kjøkkengulvet I dag satt jeg heldigvis i sofaen når det skjedde!Vært litt svimmel noen dager. Forrige svangerskap besvimte jeg to ganger… Den ene gangen holdt jeg på å falle pladask nedi middagstallerkenen, men mamma kom til utsetning og holdt meg oppe Skikkelig ekkelt, men må jo bare le av det etterpå
Ja det gjelder å kjenne tegnene! Jeg trodde det skulle gå over siden jeg satt, men har lært nå at jeg må legge meg nedSåpass ja Jeg hadde et blodtrykksfall i forrige uke når jeg sto og laget middag, måtte bare legge meg ned på kjøkkengulvet I dag satt jeg heldigvis i sofaen når det skjedde!
Ja, hatt hele veien.Er det flere som opplever blodtrykksfall/svimmelhet?
En svær på kinnet sålangtFlere som har fått små kviser på kroppen? Spesielt ryggen min er full av dem
Enig. Verst på ettermiddag/kveld herKvalmen er tilbake, men mest fremtredene på kveld tydeligvis. Selv om den definitivt kjennes nå også. Morgenkvalme er et misvisende begrep.
Jeg spurte om dette tidligere her inne, og har fulgt rådene jeg fikk; tablett 30 min før mat, eller 2-3 t etter matHar fått Xonvea av legen nå, men står den skal taes på tom mage kveldstid. Hva betegnes som tom mage? Jeg må jo spise kveldsmat og jeg legger meg tidlig (typ kl 21)
Jeg har tatt det som fins av kvalmestillende gjennom mine svangerskap (2014, 2019 og 2022), forsøker Xonvea nå. Er foreløpig på halv maksdose, skal øke fra i morgen. Men syns den fungerer helt ok. Og bedre å ta en medisin, enn en hel cocktail som jeg har gjort tidligereNoen som har erfaring med kvalmestillende her inne? Frister litt å ringe legekontoret i morgen for å høre om jeg kan få en time ganske kjapt for å diskutere mulighetene. Sist var jeg veldig kvalm i 4 mnd og 100% sykmeldt, og det frister ikke til gjentakelse. Hadde vært fint om det gikk an å ta toppen av det i all fall
Ser at de gjerne anbefaler xoneva nå, den har jeg ikke hørt om før. Og at de gjerne anbefaler å begynne på den før det blir for ille, men det er kanskje mest for de med hyperemesis?
Så smart! Jeg har nok alltid «litt mat i magen» når jeg tar dem. Men kanskje jeg heller burde tatt dem før siste måltid, altsåJeg spurte om dette tidligere her inne, og har fulgt rådene jeg fikk; tablett 30 min før mat, eller 2-3 t etter mat
Takk, da tar jeg nok 30 min før matJeg spurte om dette tidligere her inne, og har fulgt rådene jeg fikk; tablett 30 min før mat, eller 2-3 t etter mat
Hadde det sist. Var bare i første trimester.
Jeg sliter med dette. Har disse smertene utenom også, mest så våkner jeg plutselig av det når jeg sover eller hvis jeg har ligget for lenge på siden, men ved orgasme kommer det øyeblikkelig og ekstremt. Noen som har vært gravide før som har opplevd lignende? Er ikke akkurat et symptom jeg har lest mange har… Har nå selvfølgelig droppet å «utsette» meg for det noe mer, men syns jo det er litt merkelig. Og akkurat sove kan jeg jo ikke unngå å gjøre heller!
Legen min sa at det går fint å ta den med mat i magen. Magen min er heller aldri tom må jo småspise konstant for å holde denne kvalmen i sjakk... så jeg prøver å time det, men ingen krise om det ikke går.Så smart! Jeg har nok alltid «litt mat i magen» når jeg tar dem. Men kanskje jeg heller burde tatt dem før siste måltid, altså