Symptomtråd!

Jeg er oppe på "moderat kvalme" på sukk skjema nå, selv med kvalmestillende. Keg liker ikke dette helt :(
 
Vet det er veldig individuelt, men ca når pleier kvalmen å toppe seg? Og hva med opphør av kvalmen, rundt uke 12-13?
 
Vet det er veldig individuelt, men ca når pleier kvalmen å toppe seg? Og hva med opphør av kvalmen, rundt uke 12-13?
Den bruker å begynne å gå over mellom uke 10-12 for de som ikke har HG, når morkaka overtar hormonjobben. Da har man ikke like mye rart i systemet som kroppen oppfatter som forgiftning lengre ;)
 
Vet det er veldig individuelt, men ca når pleier kvalmen å toppe seg? Og hva med opphør av kvalmen, rundt uke 12-13?
De sier at toppen gjerne er mellom uke 7 og 9. De fleste merker bedring en gang mellom uke 10 og 13. Og så har man jo en hel haug unntak. Men de fleste her inne i januar forumet vil nok være på det verste rundt nå.
 
Svetter bare jeg tenker på å røre meg. Husarbeidet hoper seg opp (ja for det er jo ingen andre som kan gjøre det).. men d går greit. Tanken på å sette i gang å rydde gjesterommet slik at mini kan overta det, gjør meg sliten. Orker ingenting lengre. Håper virkelig at det kommer litt energi i andre trimester :smiley-angry017
 
Første dag med oppkast :depressed: og våknet opp så svett at jeg måtte ta en dusj og bytte sengetøy midt på natta. Puppene kanskje dobbel str nå og ømme.
Ellers kjenner jeg at jeg savner stikk og strekk i magen, har ikke hatt det på en ukes tid. Nå er det mer menslignende smerter.
 
Jeg er så kvalm :depressed: har kastet opp noen dager, men de fleste dager ikke. Syns nesten det er bedre, for da stopper kvalmen en stund
 
De sier at toppen gjerne er mellom uke 7 og 9. De fleste merker bedring en gang mellom uke 10 og 13. Og så har man jo en hel haug unntak. Men de fleste her inne i januar forumet vil nok være på det verste rundt nå.
Godt å vite at jeg er på toppen nå, for dette er helt forferdelig :hilarious: Kvalmen har gått over i et annet modus. Jeg får i meg litt mer mat, problemet er at jeg blir veldig kvalm etter måltid, så det går lang tid før jeg får i meg noe igjen senere, lengre tid mellom måltida, pga sterk kvalme.
 
De sier at toppen gjerne er mellom uke 7 og 9. De fleste merker bedring en gang mellom uke 10 og 13. Og så har man jo en hel haug unntak. Men de fleste her inne i januar forumet vil nok være på det verste rundt nå.
Jeg er 9+2 i dag og har hatt vært dårlig siden litt før uke 7. Så håper virkelig det stemmer for meg også at det snart snur og blir bedre!
 
Føler med dere som er veldig kvalme, her har den kommet noe mere de siste dagene. Puppene begynner å bli for store for mine vanlige bh’er :smiley-ashamed004
 
Jeg har mistet så og si alle symptomene mine.. blir veldig bekymret kjenner jeg! Det jeg har hatt av ømme pupper, er også nå borte. Har lest at det kan være vanlig å bli bedre i uke 8/9, da morkaka tar mer og mer over.. noen andre som merker noe av det samme eller hatt lignende erfaringer?
Jeg har også mistet nesten alle symptomene mine. Jeg er 8+1 på vei nå og er livredd for å miste.
Siste gang det skjedde mistet jeg i uke 8… Håper så inderlig at det ikke skjer som sist gang. Samtidig får man jo ikke gjort noen ting, så jeg prøver å ikke stresse og tenke at det går som det går. Men der er slitsomt å være så redd og bekymret for om det går denne gangen..
 
Kvalmen kommer og går, samme med ømme pupper. Men føler det har tatt seg litt opp igjen i helgen. Tok blodprøve hcg fredag og i dag pga brunt utflod/bittelitt blødning. Så veldig spent :Heartred
 
Er såååå trøtt som jeg aldri kan huske å ha vært før. Kan sove døgnet rundt om jeg får mulighet. Får ikke gjort det jeg skal og blir rett og slett litt deppa av det her:dead::( nydelig vær ute og kommer meg ikke ut, ligger bare rett ut. Pluss kvalme som også er no drit!
Ps. Har også stor sympati for dere som er bekymret for symptomer som forsvinner også. Det er fader meg ikke lett i første trimester altså!:Heartred
 
Jeg har også mistet nesten alle symptomene mine. Jeg er 8+1 på vei nå og er livredd for å miste.
Siste gang det skjedde mistet jeg i uke 8… Håper så inderlig at det ikke skjer som sist gang. Samtidig får man jo ikke gjort noen ting, så jeg prøver å ikke stresse og tenke at det går som det går. Men der er slitsomt å være så redd og bekymret for om det går denne gangen..
Ja, jeg vet, er ikke så lett å ikke tenke på det. Hjelper å holde seg opptatt og tenke på andre ting syns jeg.. og som du sier så får man ikke gjort så mye. Jeg bare lurer på når man har MA støter kroppen ikke det ut? Må man starte opp prosessen selv?
 
Godt å vite at jeg er på toppen nå, for dette er helt forferdelig :hilarious: Kvalmen har gått over i et annet modus. Jeg får i meg litt mer mat, problemet er at jeg blir veldig kvalm etter måltid, så det går lang tid før jeg får i meg noe igjen senere, lengre tid mellom måltida, pga sterk kvalme.
Uffda, kvalmestillende funker ikke så bra?
 
Ja, jeg vet, er ikke så lett å ikke tenke på det. Hjelper å holde seg opptatt og tenke på andre ting syns jeg.. og som du sier så får man ikke gjort så mye. Jeg bare lurer på når man har MA støter kroppen ikke det ut? Må man starte opp prosessen selv?
MA er når man oppdager at embryoet eller fosteret har stoppet å utvikle seg før kroppen har startet prosessen med å støte det ut. Ofte så vil kroppen på ett eller annet tidspunkt støte det ut, men det kan ta tid. Hos noen få så skjer det ikke i det hele tatt. Ofte så velger mange å få piller for å sette i gang aborten istedenfor å vente å se om det løser seg selv. Det er jo veldig forståelig, for man vil jo gjerne bare bli ferdig med det, og kanskje prøve på nytt.
Det blir oppdaget flere MA nå som folk ofter tar tidlig UL eller hcg prøver. Tidligere så fant man ofte ikke ut av at ting hadde sluttet å utvikle seg før man begynte å blø.
 
Ømme pupper, og en ustanselig kvalme.. ekstrem sensitiv for på lukt på banen..
 
Back
Topp