Symptomtråd!

Fikk endelig karret meg på apoteket og hentet ut kvalmestillende, fikk bare prostafen i første runde. Tok en tablett og klarte å spise mer middag i dag enn jeg har gjort på lenge. Sovnet rett ut på sofaen etterpå da, så tydelig at man blir trøtt av det. Men jeg tar heller trøtthet enn kvalme altså. Men legen har skrevet «1-2 per dag. Brukes minst mulig», hvordan ville dere tolket det? Vil jo ta hver dag hvis det kan gjøre at jeg klarer å spise, men vil jo ikke gjøre noe som er skadelig for fosteret :(
Jeg bruker der hver dag nå,brukte det en del i første svangerskap også og det var ingen problem :) ikke bra for fosteret om mor blir underernært og dehydrert hvis det kan unngås:gen014selv holder det med 1-2 tabl i døgnet da de har lang varighet slik jeg har forstått det. Og ja,man blir trøtt av deo_OMen,sikkert individuelle forskjeller ift dose for kvalme. Postafen skal være trygt ift graviditet mener jeg. Men, er vel ingen medisiner de ikke skriver noe om forsiktighet ved graviditet/amming? Beste er nok å ta en samtale med legen din om det. Jeg har hvertfall aldri blitt frarådet å bruke dette for svangerskapskvalme:) kanskje noen andre her som vet mer?

Jeg bruker der hver dag nå,brukte det en del i første svangerskap også og det var ingen problem :) ikke bra for fosteret om mor blir underernært og dehydrert hvis det kan unngås:gen014selv holder det med 1-2 tabl i døgnet da de har lang varighet slik jeg har forstått det. Og ja,man blir trøtt av deo_OMen,sikkert individuelle forskjeller ift dose for kvalme. Postafen skal være trygt ift graviditet mener jeg. Men, er vel ingen medisiner de ikke skriver noe om forsiktighet ved graviditet/amming? Beste er nok å ta en samtale med legen din om det. Jeg har hvertfall aldri blitt frarådet å bruke dette for svangerskapskvalme:) kanskje noen andre her som vet mer?
Greit å vite at vi er flere! Ja, jeg har også fått forståelse av at det er trygt. Og snakket jo med legen for å få kvalmestillende, og da sa hun jo at jeg kunne ta de, maks 1-2 per dag. Men husker at hun også sa «men minst mulig er best», i tillegg til at hun skrev det på resepten. Så ble bare usikker på hvordan jeg skal tolke det, om jeg likevel kan ta det hver dag eller ikke :hilarious: Men tenker at jeg da sikkert kan ta hver dag så lenge behovet er der!

Så oppblåst og sliter med forstoppelse. Ingenting virker :sad010

Jeg er også ekstremt andpusten og føler at jeg er støl i hele kroppen. Er til vanlig ganske sprek. Kanskje dette er fordi jeg har hvilt litt for mye i 2ww?, eller alderen?. Hadde vært interessant å høre om flere har det sånn.

Jeg er også ekstremt andpusten og føler at jeg er støl i hele kroppen. Er til vanlig ganske sprek. Kanskje dette er fordi jeg har hvilt litt for mye i 2ww?, eller alderen?. Hadde vært interessant å høre om flere har det sånn.
..er i uke 7 (håper det ihvertfall)

Litt sånn, beklager for ekle detaljer!! Men, har økt mengde utflod. Mener å huske det fra sist, men ikke at det var SÅ mye :hilarious: Jeg mistenker også at jeg har sopp, så har fått tak i sånn canesten vaginal tbl som jeg skal prøve i kveld. Men er det normalt med veldig mye utflod eller kan det kanskje komme av at jeg har sopp?:angelic:

Æsj denne kvalmen altså! :dead:

Senest overigår jeg skrøt sånn til mannen om hvor heldig jeg var som slapp unna :laughing002 …..

Litt sånn, beklager for ekle detaljer!! Men, har økt mengde utflod. Mener å huske det fra sist, men ikke at det var SÅ mye :hilarious: Jeg mistenker også at jeg har sopp, så har fått tak i sånn canesten vaginal tbl som jeg skal prøve i kveld. Men er det normalt med veldig mye utflod eller kan det kanskje komme av at jeg har sopp?:angelic:
Jeg har også fått veldig mye mer utflod enn vanlig. Må bytte truseinnlegg ved hvert dobesøk :bag: spesielt økt de to siste dagene

Veke 9+6 her. Eg og er veldig andpusten, vært det i flere veke. Ubehagelig.
Har vært oppblåst lenge og, heldigvis kun på kvelden så eg får skjult magen :p

Målte fastende blodsukker med strips som gikk ut i 2022 nå, første måling 7.2,5.9 og deretter 6.2, må få tak i ordentlig måleutstyr. Fastende blodsukker skal ligge under 5.3 om man ikke har svangerskapsdiabetes

Det ene utelukker ikke der andre. Får mer utflod av sopp, men soppen kommer gjerne pga alle hormonene ig fordi man har så mye utflod.

Er kjempekvalm for tiden! Måtte løpe på do for å kaste opp på jobben i sted, og var nesten sengeliggende i hele går. Er veldig takknemlig for å ha symptomer, men håper sånn at kvalmen roer seg litt snart! Føler meg helt grønn :yuck: Sliter også med mye luft, trøtt smerter i korsryggen, blir fort anpusten og må ofte på do. Føler det er som å ha konstant hangover :wtf:

Vakna med vondt i hode, dårlig mage og null energi.. det ble egenmelding i dag ja :hilarious: Men nå har hodeverken gitt seg, magen roet seg og energien kommer snikende :)

Det ene utelukker ikke der andre. Får mer utflod av sopp, men soppen kommer gjerne pga alle hormonene ig fordi man har så mye utflod.
Ikke sant. Men føles allerede bedring eller den vaginal tbl jeg brukte i går kveld. Nå klør det ikke og svir ikke. Så får vi se hva som skjer med utfloden.

Jeg er også veldig andpusten. Hadde en runde med covid for noen uker siden så kan være det, men andpusten har jeg vært en god stund før covid også. Føler også kroppen ikke henger med. Har ikke plager og lite symptomer, men merker at det går trått på trening. Trener vanligvis 3-4x i uken, men nå føles en økt som en kamp hver gang. Var ute og jogge forrige helg, måtte ta pause etter 1km :arghh: men er ikke nå jeg skal slå nye rekorder, og for meg som har så sykt lite symptomer er jeg glad for alt som kan være et symptom:hilarious:

Prøvd svisker ?

Kroppen din pumper ekstra blod nå, så da blir man ofte litt andpusten. I tillegg til at pulsen ofte er høyere og blodtrykket litt lavere. Jeg merker det også godt!

Jada, blodsukker på 6,4 i dag. Hadde svangerskapsdiabetes med første. Virker ikke som jeg kan vente på legetime til den 20/6 for å få henvisning til sykehuset

Noen flere som blir kvalme og uvel av å være på mobilen?:depressed: Og på liten dataskjerm noen ganger.. Føler nesten det eneste jegkan gjøre når jeg føler det slik er å lese bok

Back
Topp