Symptomtråd!

Ja, jeg vet, er ikke så lett å ikke tenke på det. Hjelper å holde seg opptatt og tenke på andre ting syns jeg.. og som du sier så får man ikke gjort så mye. Jeg bare lurer på når man har MA støter kroppen ikke det ut? Må man starte opp prosessen selv?
Nei enig… jeg prøver også å holde meg opptatt:Heartred når jeg mistet sist, så gjorde kroppen hele jobben selv, også var jeg på kontroll på sykehuset for å sjekke at alt var kommer ut.
Men det er jo veldig individuelt, noen får en tablett for å sette det i gang, og funker ikke det så må man kanskje skrape det ut. Vi får virkelig håpe vi slipper dette:Heartred krysser fingrene for oss:Heartred

De sier at toppen gjerne er mellom uke 7 og 9. De fleste merker bedring en gang mellom uke 10 og 13. Og så har man jo en hel haug unntak. Men de fleste her inne i januar forumet vil nok være på det verste rundt nå.
Krysser fingrene for at dette er toppen! :smiley-ashamed004
Skal sies at jeg har mye mindre kvalme nå enn ved forrige graviditet, men er jo aldri noe gøy å være kvalm og uggen. Alle graviditeter er jo ulike, men tror óg det handler mye om at jeg håndterer hele greia annerledes denne gangen. Passer på å hele tiden få i meg mat/drikke osv. i tillegg har jeg en liten krabat å løper etter:hilarious: så er ikke tid til å ligge flatt ut

Jeg har skikkelig smerter i magen nå! I sist forum skrev jeg rundt uke 7; "jeg har skikkelig vondt i magen, dersom jeg ikke nettopp hadde sett ett bankende hjerte på ul så hadde jeg blitt veldig stressa. Jeg leste at livmoren virkelig begynner å strekke på seg nå så jeg håper det bare er det". Historien gjentar seg :hilarious:
Krysser fingrene for at historien gjentar seg♥️

Jeg har også mistet nesten alle symptomene mine. Jeg er 8+1 på vei nå og er livredd for å miste.
Siste gang det skjedde mistet jeg i uke 8… Håper så inderlig at det ikke skjer som sist gang. Samtidig får man jo ikke gjort noen ting, så jeg prøver å ikke stresse og tenke at det går som det går. Men der er slitsomt å være så redd og bekymret for om det går denne gangen..
Uff :( kan du måle hcg?❤️

Nei enig… jeg prøver også å holde meg opptatt:Heartred når jeg mistet sist, så gjorde kroppen hele jobben selv, også var jeg på kontroll på sykehuset for å sjekke at alt var kommer ut.
Men det er jo veldig individuelt, noen får en tablett for å sette det i gang, og funker ikke det så må man kanskje skrape det ut. Vi får virkelig håpe vi slipper dette:Heartred krysser fingrene for oss:Heartred
Kan meddele at det var er hardt hjerteslag der. Ble satt tilbake 3 dager(men det har vel ikke så mye å si så tidlig). Så den roen holder seg vel et par timer. Fortsatt ingen/lite symptomer, men får være takknemlig for det akkurat nå :Heartred takk for støtte!

MA er når man oppdager at embryoet eller fosteret har stoppet å utvikle seg før kroppen har startet prosessen med å støte det ut. Ofte så vil kroppen på ett eller annet tidspunkt støte det ut, men det kan ta tid. Hos noen få så skjer det ikke i det hele tatt. Ofte så velger mange å få piller for å sette i gang aborten istedenfor å vente å se om det løser seg selv. Det er jo veldig forståelig, for man vil jo gjerne bare bli ferdig med det, og kanskje prøve på nytt.
Det blir oppdaget flere MA nå som folk ofter tar tidlig UL eller hcg prøver. Tidligere så fant man ofte ikke ut av at ting hadde sluttet å utvikle seg før man begynte å blø.
Tusen takk for svar :Heartred

Må av og til opp om natta for å tisse.
Oppblåst i magen, må finne fram gravidkleda mine.. Ellers kvalm om det går for lenge mellom måltid. 9+5 idag.
Fortsatt masse murring og stikning i livmora/tissen

Fikk endelig karret meg på apoteket og hentet ut kvalmestillende, fikk bare prostafen i første runde. Tok en tablett og klarte å spise mer middag i dag enn jeg har gjort på lenge. Sovnet rett ut på sofaen etterpå da, så tydelig at man blir trøtt av det. Men jeg tar heller trøtthet enn kvalme altså. Men legen har skrevet «1-2 per dag. Brukes minst mulig», hvordan ville dere tolket det? Vil jo ta hver dag hvis det kan gjøre at jeg klarer å spise, men vil jo ikke gjøre noe som er skadelig for fosteret :(

Fikk endelig karret meg på apoteket og hentet ut kvalmestillende, fikk bare prostafen i første runde. Tok en tablett og klarte å spise mer middag i dag enn jeg har gjort på lenge. Sovnet rett ut på sofaen etterpå da, så tydelig at man blir trøtt av det. Men jeg tar heller trøtthet enn kvalme altså. Men legen har skrevet «1-2 per dag. Brukes minst mulig», hvordan ville dere tolket det? Vil jo ta hver dag hvis det kan gjøre at jeg klarer å spise, men vil jo ikke gjøre noe som er skadelig for fosteret :(
Det er ikkje skadelig, då hadde dei ikkje blitt brukt mot kvalme i graviditet. Eg tok 3 i døgnet på det verste i første graviditet :) Etter avtale med lege vel og merke.

Back
Topp