Symptomtråd!

Ja typisk min flask det der. Leste at morkaken tar over mer denne uken og at det derfor blir fall i hormonnivåene og at dette kunne skape en liten blødning. Så håper det er noe så uskyldig som det❤️ Ble bekymret i går, men har fortsatt graviditetssymptomer så tar det som et godt tegn❤️
Ja, jeg blødde friskt rundt det tidspunktet sist! Alt var bra :happy:

Fikk brått skikkelig avskalling på kaffe en dag. Men ser ut til å gå over til dagen etter. Rare kroppen.

Jeg er i uke 16 og inatt fikk jeg to kynnere med korts tids mellomrom. Hadde litt vondt i magen og plutselig måtte jeg do rett etter og var ganske løs i magen. Og ca 15 minutter etter det ble jeg akutt kvalm, uvel, kaldsvett og fikk blodtrykksfall. Måtte legge meg litt nedpå også ble det bedre etter noen minutter. Hadde ganske lavt blodtrykk sist jeg var på helstasjonen så vet at jeg er mer disponibel for blodtrykksfall.. Skal selvsagt kontakte lege/jordmor om det kommer tilbake, men er det noen som har opplevd lignende? :happy8 og kynnere i uke 16, trodde det var litt tidlig? (Selv om det står i preglife at det kan komme nå). Har forøvrig fått råmelk også, syns også det var litt tidlig men..:oops:

Jeg er i uke 16 og inatt fikk jeg to kynnere med korts tids mellomrom. Hadde litt vondt i magen og plutselig måtte jeg do rett etter og var ganske løs i magen. Og ca 15 minutter etter det ble jeg akutt kvalm, uvel, kaldsvett og fikk blodtrykksfall. Måtte legge meg litt nedpå også ble det bedre etter noen minutter. Hadde ganske lavt blodtrykk sist jeg var på helstasjonen så vet at jeg er mer disponibel for blodtrykksfall.. Skal selvsagt kontakte lege/jordmor om det kommer tilbake, men er det noen som har opplevd lignende? :happy8 og kynnere i uke 16, trodde det var litt tidlig? (Selv om det står i preglife at det kan komme nå). Har forøvrig fått råmelk også, syns også det var litt tidlig men..:oops:
Hmm, har ikke vært borti heeelt det samme, men har hatt kynnere så tidlig, og tidligere. I tillegg har jeg ofte opplevd kynnere i forbindelse med mageproblemer. Syns jeg har lest at tarmene kan provosere frem kynnere. Blodtrykksfall har jeg en del av, og har også litt lavt blodtrykk i utgangspunktet. Uansett lurt å kontakte jordmor når man blir usikker!

Hmm, har ikke vært borti heeelt det samme, men har hatt kynnere så tidlig, og tidligere. I tillegg har jeg ofte opplevd kynnere i forbindelse med mageproblemer. Syns jeg har lest at tarmene kan provosere frem kynnere. Blodtrykksfall har jeg en del av, og har også litt lavt blodtrykk i utgangspunktet. Uansett lurt å kontakte jordmor når man blir usikker!
Takk for svar! Har kontaktet jordmor også for sikkerhetsskyld :)

Jeg har bikka uke 12 og merker jeg er veldig lite kvalm, derimot er jeg helt sykt svimmel.

Markant øking i kvalmen siste uka, 10+6 i dag. Begynt å kaste opp siste par dagene, og er uvel gjennom hele dagen, ikke bare i perioder som før.

Markant øking i kvalmen siste uka, 10+6 i dag. Begynt å kaste opp siste par dagene, og er uvel gjennom hele dagen, ikke bare i perioder som før.
Ånei så kjedelig! Håper deg snur snart for deg.

Ånei så kjedelig! Håper deg snur snart for deg.
Ja kjempekjedelig, er litt så jeg lurer på om jeg kjenner meg verre fordi jeg har ferie og kan ta det med ro. Men vet ikke helt med det heller..

Er 12+6 i dag og har hatt svært så symtomer føler jeg selv. Tisser mye mer enn før og en god del sliten og trøtt, litt svimmel innimellom, men ellers er formen topp :)

Er i uke 11 nå. Sulten og kvalm samtidig, tisser ofte og er utslitt.. denne gangen hadde jeg en veldig rolig start på graviditeten (fikk symptomer ganske sent), men er mye verre nå enn i forrige svangerskap. Så rart hvordan kroppen funker - 2 helt forskjellige graviditeter.. :pompus:

11+3 og har opplevd de siste dagene at magen liksom stivner opp, noen sekunder og så går det over. Skjer som oftest når jeg reiser meg fra liggende eller sittende stilling.
Det er så lenge siden siste graviditet, men jeg lurer på om det kan være kynnere.

Har begynt å få merkelige smerter i korsrygg. Akkurat som at noen har sparka meg hardt i ryggen eller at jeg har mye blåmerker. Når jeg tar på ryggen så gjør det ikke vondt. Kjenner det bare når jeg beveger meg osv, det sitter liksom inne i skjelettet. Er det bekkenet og ledd som mykner opp, eller kan det være starten på bekkenløsning? Jeg har slitasje i nederste ryggvirvel fra før, og har slitt mye med ryggen opp igjennom.

11+3 og har opplevd de siste dagene at magen liksom stivner opp, noen sekunder og så går det over. Skjer som oftest når jeg reiser meg fra liggende eller sittende stilling.
Det er så lenge siden siste graviditet, men jeg lurer på om det kan være kynnere.
Det høres ut som kynnere ja :)

Har begynt å få merkelige smerter i korsrygg. Akkurat som at noen har sparka meg hardt i ryggen eller at jeg har mye blåmerker. Når jeg tar på ryggen så gjør det ikke vondt. Kjenner det bare når jeg beveger meg osv, det sitter liksom inne i skjelettet. Er det bekkenet og ledd som mykner opp, eller kan det være starten på bekkenløsning? Jeg har slitasje i nederste ryggvirvel fra før, og har slitt mye med ryggen opp igjennom.
Jeg har endel ubehag i korsryggen nå, men har ikke brukt å få noe særlig bekkenløsning så tror ikke det er det her. Men alt skal jo tøyes, løsnes og strekkes litt. Så trenger ikke være noe farlig.

• Liker
Reactions: Ch8
Alle gravide får bekkenløsning, det er leddene som mykgjøres. Men ikke alle får plager knyttet til det. Det kan hende du aldri merker noe mer til det, eller så kan det bli verre. Jeg har hatt sånn ømhet i korsrygg/halebein hver gang jeg har blitt gravid, det har kommet kjempetidlig! Men så har det forsvunnet etter en stund. Med første fikk jeg mye symfysesmerter mot slutten da.

• Liker
Reactions: Ch8
Hvordan går det med dere som har spydd så mye? ❤️ Har det begynt å roe seg for de fleste nå?

Back
Topp