Symptomtråd!

Her går kvalmen opp og ned siden jeg var rundt 10+6 (er 11+2 nå). En dag mye kvalme, neste mye mildere. Tror kanskje kvalmen holder på å avta siden det varierer så mye. Så jeg nyter dager med mildere kvalme. Var skikkelig kvalm i dag, nå kjenner jeg bittelite og skal nyte det og spise godt :)
Så bra det kanskje holder på å gi seg. Det nermer seg jo absolutt tida nå:joyful:
Tenker i de baner selv og for det er en endring. Liksom litt mindre kvalme totalt, men samtidig heftigere bølger når de først kommer. Men så gir det seg igjen.
Kos deg med maten:joyful::Heartred

Så bra det kanskje holder på å gi seg. Det nermer seg jo absolutt tida nå:joyful:
Tenker i de baner selv og for det er en endring. Liksom litt mindre kvalme totalt, men samtidig heftigere bølger når de først kommer. Men så gir det seg igjen.
Kos deg med maten:joyful::Heartred
Ja kommer i bølger her også, men mildere generelt. Men er fortsatt super trøtt da. Sover lange dupper enda :hilarious:

Det hørtes merkverdig godt ut akkurat nå... har egentlig ganske lyst på reker i lake i dag jeg (med masse majones). Men dette kunne funka også :D
Så artig:D Kikket på rekene i lake faktisk, men de er så dyre på nærbutikken

Jeg har lavt blodtrykk, veldig lite (ingen) krefter og mye trøtt og uvel.
Er det noe jeg kan gjøre for å få opp blodtrykket? Og hvor lavt blodtrykk er ok å ha?

Er det noe jeg kan gjøre for å få opp blodtrykket? Og hvor lavt blodtrykk er ok å ha?
Får du i deg nok næring og væske? Dersom du har lavt blodtrykk pga dehydrering så kan du få legen din til å henvise deg til væskebehandling på helsehus eller sykehus.

Får du i deg nok næring og væske? Dersom du har lavt blodtrykk pga dehydrering så kan du få legen din til å henvise deg til væskebehandling på helsehus eller sykehus.
Takk for svar! Jeg får heldigvis i meg nok næring og væske. Får nok i meg litt ekstra mye sukker og til tider, blir til at jeg prøver å få energien opp:p

Takk for svar! Jeg får heldigvis i meg nok næring og væske. Får nok i meg litt ekstra mye sukker og til tider, blir til at jeg prøver å få energien opp:p
Haha, kjenner følelsen av å trenge litt ekstra energi :hilarious: lavt blodtrykk er heldigvis ikke farlig så lenge det ikke er fordi du er dehydrert eller har en underliggende tilstand. Men det er veldig ubehagelig! Det beste du kan gjøre er å ta det med ro, reise deg sakte og være forsiktig så du ikke svimer av i dusjen. Kan lønne seg å dusje sittende dersom varmt vann gjør deg ekstra svimmel.

Haha, kjenner følelsen av å trenge litt ekstra energi :hilarious: lavt blodtrykk er heldigvis ikke farlig så lenge det ikke er fordi du er dehydrert eller har en underliggende tilstand. Men det er veldig ubehagelig! Det beste du kan gjøre er å ta det med ro, reise deg sakte og være forsiktig så du ikke svimer av i dusjen. Kan lønne seg å dusje sittende dersom varmt vann gjør deg ekstra svimmel.
Hehe:hilarious:Takk for svar, og tips. Godt å vite :)

De tipsene jeg har fått fra lege er å drikke mye vann, spise mye salt og å trene/bevege seg regelmessig. Ellers synes jeg det hjelper på hverdagen med litt kjølige dusjer, så slipper jeg ekstra svimmelhet pga. Varmen og dampen :) Jeg har hatt ned i 70/40, da begynner det å nærme seg veldig veldig lavt, men ikke nok til at legen gjorde noe med det.

Kjenner veldig på at det strekker og murrer i magen, litt stikninger av og til høyre side og av og til venstre side i magen. Kjennes ut som det jobber veldig på nedi der. Magen har plutselig fått en kul :) 13+4 i dag

I dag er jeg 11+1, og de siste par dagene har kvalmen nesten vært verre enn tidligere. Våkner, må holde meg fast for å ikke kaste opp, drar på jobb og klarer å spise lite, hjem og spise middag, sove, deretter sengeliggende av kvalme resten av dagen.. I går kveld kastet jeg opp det jeg klarte å spise ila. Kvelden. Omtrent ingen matlyst hele dagen. Det er så utrolig slitsomt å være så kvalm hele tiden.. :hungover: Det eneste lyspunktet er at det blir verdt det til slutt, med fin "premie" i januar :Heartred

Jeg kjenner nesten ingenting Er 11+3 og har vært i altfor fin form de siste ukene. Er veldig oppblåst, forstoppet, ømme og store pupper. Kjenner det stikker og murrer der nede, men kvalmen (den lille kvalmen jeg har hatt) er borte og energien er mye bedre enn den var mellom uke 4-8. håper jeg bsre er veldig heldig med den gode formen

Jeg som trodde at kvalmen var blitt mildere, endte med å kaste opp i dag :arghh:
Samme her! Jeg har hatt 4 goode dager nå uten kvalme og ikke tatt kvalmestillende, gjett hvem som måtte legge seg ned på gulvet på butikken nettopp og kaste opp der? Heldigvis er jeg forberedt på det meste og hadde med pose. Fy f så jævlig dette er - må bare innse at butikken - dit bør jeg ikke gå…

Uff håper kvalmen gir seg snart for oss alle!! Har nå fått resept på Xonvea fra legen, spent på å prøve..

De tipsene jeg har fått fra lege er å drikke mye vann, spise mye salt og å trene/bevege seg regelmessig. Ellers synes jeg det hjelper på hverdagen med litt kjølige dusjer, så slipper jeg ekstra svimmelhet pga. Varmen og dampen :) Jeg har hatt ned i 70/40, da begynner det å nærme seg veldig veldig lavt, men ikke nok til at legen gjorde noe med det.
Tusen takk for svar! Og gode tips. Jeg er veldig glad i salt på maten, så den likte jeg :)
Men med lite krefter er det svært lite mosjon på meg for tida, men motiverende hvis det kan hjelpe da:)
Du har hatt enda lavere blodtrykk enn meg! :Heartred

Back
Topp