Symptomtråd!

Måtte kaste inn håndkle i dag, og være borte fra jobb. Denne varmen pluss kvalmen tar all energi. Kjente i går at jeg har ingenting til overs, og er supersliten. I dag melder det i tillegg 31 gr…

Forstoppeeeet :dead::arghh:
Lurer seriøst på om jeg må på apoteket og kjøpe noe som kan hjelpe, men skal til legen for blodprøver i morgen så tenkte å spørre om råd da.
Ugh, trodde jeg hadde sluppet unna denne gangen.

Skjønna det. Er det ditt første barn?
Nåken er jo så heldige å være i fin form ..
Men skjønna deg, tankane på om nåke er gale er nok til stede. Men å ha sett hjertet banke på ul er et godt tegn :)
Neida, det er 4 graviditeten og forhåpentligvis 3 barnet:happy: skal jo absolutt ikke klage på å være i god form:) forrige svangerskapet lå jeg 7 mnd med alt av symptomer.

Neida, det er 4 graviditeten og forhåpentligvis 3 barnet:happy: skal jo absolutt ikke klage på å være i god form:) forrige svangerskapet lå jeg 7 mnd med alt av symptomer.
Kan jo vere et anna kjønn (no veit eg ikkje ka du har fra før av) eller at du bare er heldig denna gangen :)

Flink :Heartred er er jeg 100% sykemeldt ut neste uke :hungover: veldig forståelig at du måtte kast inn håndkle i dag!
Jeg skal til lege på fredag. Skal blant annet ta opp hvordan vi gjør det resten av sommeren. Jeg tar jo ferie på fredag, så trenger jo egentlig ikke sykmelding da.
Vet ikke hva som er lurt? Om jeg ikke sykmelder meg i ferien og sykmelder meg evt etter ferien hvis formen ikke er blitt bedre? Jordmor mente jeg inne burde starte på for hardt etter ferien heller, så mulig jeg går over til 50% da.

Jeg skal til lege på fredag. Skal blant annet ta opp hvordan vi gjør det resten av sommeren. Jeg tar jo ferie på fredag, så trenger jo egentlig ikke sykmelding da.
Vet ikke hva som er lurt? Om jeg ikke sykmelder meg i ferien og sykmelder meg evt etter ferien hvis formen ikke er blitt bedre? Jordmor mente jeg inne burde starte på for hardt etter ferien heller, så mulig jeg går over til 50% da.
Husk at du kan være sykemeldt i ferien også og få igjen feriedager! Dersom du er for dårlig til å jobbe 100% så er du gjerne også for dårlig til å nyte ferien. Det er ihvertfall lurt å ikke presse seg for hardt,det er leeenge igjen av svangerskapet :hungover:

Husk at du kan være sykemeldt i ferien også og få igjen feriedager! Dersom du er for dårlig til å jobbe 100% så er du gjerne også for dårlig til å nyte ferien. Det er ihvertfall lurt å ikke presse seg for hardt,det er leeenge igjen av svangerskapet :hungover:
Ja, vi har jo ikke noe store ferieplaner. Men får se hva legen sier på fredag :)
Skal ikke presse meg for hardt, det har jeg ikke energi til!

Er 10+4 og har heller ikke noe særlig med symptomer. Fikk sett ett bankende hjerte 7+0 så må jo bare tro at alt er iorden. Men tenker også at det ikke er det, om det gir mening? Samtidig er jeg veldig takknemlig for å slippe kvalmen. Kan kjenne på å være kvalm sulten om morgenen eller hvis det går for lang tid siden jeg spiste sist.
Uke 10+0 og fortsatt ingen symptomer :rolleyes:
Jeg er 11 + 2 og har også lite symptomer. Helt motsatt av hvordan jeg var med de to barna jeg har. Da hadde jeg omtrent alle symptom, mens jeg nå bare har litt murringer, av og til ømme pupper,litt vondt i korsryggen og uggen nå og da. Var på ul og fikk sett ett bankende hjerte 7 +2 så må bare tro og håpe at alt er som det skal. Fant også hjertelyd med doppler hjemme i forrige uke.

Men det er sykt skummelt og jeg er sikkelig bekymret denne gangen pga mangel på symptom!

Jeg er 11 + 2 og har også lite symptomer. Helt motsatt av hvordan jeg var med de to barna jeg har. Da hadde jeg omtrent alle symptom, mens jeg nå bare har litt murringer, av og til ømme pupper,litt vondt i korsryggen og uggen nå og da. Var på ul og fikk sett ett bankende hjerte 7 +2 så må bare tro og håpe at alt er som det skal. Fant også hjertelyd med doppler hjemme i forrige uke.

Men det er sykt skummelt og jeg er sikkelig bekymret denne gangen pga mangel på symptom!
Ja det er ikke bare bare å ikke ha så mange symptomer heller! Er trøtt og sliten, ømme bryster (men ikke like øm som før), murringer av og til, får en sånn plutselig smerte/stikking i lysken på begge sider, ligamentsmerter sikkert? Uggen, humørsvingninger. Har jo litt da, men føler liksom ikke det er så sterke symptomer da. Skal på ultralyd neste uke, har nedtelling og håper alt er som det skal for oss begge ❤️

• Omsorg
Reactions: E&B
Er i uke 10 nå med tvillinger (førstegangsgravid)
Sleit veldig mye med heftige kramper fra uke 4-8, varte ca 30 min hver gang. Flere ganger om dagen, var så vondt at jeg kastet opp. Mega kvalm, og sengeliggende. Gikk ned noen kilo på de ukene. Trodde det var noe seriøst galt, men viste seg å være tvillinger og at livmoren jobbet på spreng med å utvide seg.

Nå har heldigvis ting blitt bedre, litt murring her og der. Veldig trøtt, og er sulten hele tiden. Veldig ømme pupper. Går på Xonvea (kvalmestillende) som har vært helt gull! Var på ultralyd i dag, og fikk høre hjertene slå og se de sprelle rundt:love017

Husk at kvalmen ofte begynner å avta fra uke 10, så lite symptomer etter dette kan være helt normalt :Heartred Selv har jeg lite symptomer annet enn kvalme om morgen/kveld, forstoppet og litt vondt i korsryggen av og til, og jeg er 10+2 i dag.

Jeg har hatt svært lite symptomer annet enn ekstremt trøtthet og ømme bryster. Nå har trøttheten avtatt, men denne uken har jeg også begynt å bli kvalm/uggen. Er i dag 11+1. er det ikke rart at kvalmen viser seg nå? Andre som har opplevd lignende?

Jeg har hatt svært lite symptomer annet enn ekstremt trøtthet og ømme bryster. Nå har trøttheten avtatt, men denne uken har jeg også begynt å bli kvalm/uggen. Er i dag 11+1. er det ikke rart at kvalmen viser seg nå? Andre som har opplevd lignende?
Kan være du kjenner def mer kvalm delvis fordi du ikke blir tvunget til å hvile så mye?

Back
Topp