Symptomtråd!

Skikkelig kvalm og trøtt de siste to ukene, men i dag føler jeg meg plutselig fin! Var på ul i går og både så og hørte liv, så prøver å berolige meg selv med at alt sikkert er bra i dag også. Leser også at mange opplever å miste symptomer/at symptomene minker rundt uke 8/9, fordi morkaken tar over og produksjonen av hcg da ikke er like heftig. Håper det, er i uke 8 nå, men varer det mååå jeg nok sjekke med ny ul neste uke. Blir jo tullete bekymret for den minste lille endring o_O Flere som føler/følte seg bedre rundt uke 8/9?

Last edited:
Skikkelig kvalm og trøtt de siste to ukene, men i dag føler jeg meg plutselig fin! Var på ul i går og både så og hørte liv, så prøver å berolige meg selv med at alt sikkert er bra i dag også. Leser også at mange opplever å miste symptomer/at symptomene minker rundt uke 8/9, fordi morkaken tar over og produksjonen av hcg da ikke er like heftig. Håper det, er i uke 8 nå, men varer det mååå jeg nok sjekke med ny ul neste uke. Blir jo tullete bekymret for den minste lille endring o_O Flere som føler/følte seg bedre rundt uke 8/9?
Ja :) Veke 9 har pleid å vere verste tida for meg i tidlegare svangerskap, men denne gongen blei eg bedre i slutten av veke 8, så var sikkert det hadde gått galt. Men alt var fint på ultralyd 9+1 ❤️

Gi det noen dager før du stresser, veldig vanlig å ha en god dag og så en elendig dag etterpå ;)

Kvalmen har kommet opp på et nytt nivå nå de siste dagene (er 8+1) :depressed: Håper det er verre bare en kort periode før det blir bedre igjen. Er på maxdosen på Xonvea nå, så hvis kvalmen fortsetter å øke på spørs det om jeg må over på Zofran denne gangen og! Hello forstoppelse, sier jeg bare da:p

Kvalmen har kommet opp på et nytt nivå nå de siste dagene (er 8+1) :depressed: Håper det er verre bare en kort periode før det blir bedre igjen. Er på maxdosen på Xonvea nå, så hvis kvalmen fortsetter å øke på spørs det om jeg må over på Zofran denne gangen og! Hello forstoppelse, sier jeg bare da:p
Uff, føler med deg! Kvalmen min toppet seg mellom 8+0 og 9+0! Trooor den har lettet litt nå. Og zofran er døden for magen! Jeg måtte klute til med avføringspiller fordi laktulose ikke hjalp i det hele tatt! Og forstoppelse øker jo kvalmen.

Kvalmen har vært bra dei siste 2 vekene. Men no blussa den opp igjen. Kvalm på morningen og litt utover dagen. Tenke det kan være varmen?

Er der flere som blir mer kvalme eller får hyppigere/sterkere kvalmebølger av varmen og når dere er slitne og trøtte?
Både ja og nei, blir litt mer kvalm og uggen, men blir mest bare slapp og kjenner meg crap. Ser fram til litt lavere temperatur og mulighet for regn i morra.

Er det normalt å få litt ømhet/ubehag bak i korsryggen/ neders i ryggen? Har hatt det litt i dag, ikke smerter, men litt press/ubehag. Ikke opplevd det før, heller ikke i forrige svangerskap

Er det normalt å få litt ømhet/ubehag bak i korsryggen/ neders i ryggen? Har hatt det litt i dag, ikke smerter, men litt press/ubehag. Ikke opplevd det før, heller ikke i forrige svangerskap
Jepp! Det er leddene som mykes opp pga hormonene. Som oftest er det ett av de første symptomene jeg får på graviditet.

8+4 og nå begynner jeg å bli ordentlig kvalm. Var også så trøtt på jobb i dag at jeg hadde lyst til å grine. Har en kontorjobb, så det er ikke synd på meg i det hele tatt.

Trodde jeg var mindre kvalm i dag, sa til og med til sambo at jeg merker mindre kvalme. 10 min etter jeg sa det kom kvalmen for fullt :arghh:

Back
Topp