Symptomtråd!

Jeg har hatt voldsomt med symptomer siden 4dpo egentlig, mest av alt smerter i magen (stikk/strekk), veldig ømme pupper og nipps, halsbrann, syyyke syke drømmer, sult og trøtthet fra en annen verden, mye utflod, ligamentsmerter og oppblåst mage.
I dag har jeg ingenting av det, ikke engang en drøm eller et stikk i magen. Puppene er fine igjen :( Og dagen i går var så stressende at jeg kunne kjenne stressnivået på kroppen og i hode hele dagen, og magen sa tydelig ifra at den ikke likte det, hadde kjempevondt. For så å stilne helt i dag…
Uff, det er ikke godt med stress! Jeg har i perioder veldig mye stress i min jobb, og er litt bekymret for at det skal påvirke den lille. Men legen min sa at stress ikke skulle være farlig for svangerskapet. Syntes først det hørtes litt rart ut, men de er jo ganske robuste der de ligger. Helt i starten av svangerskapet arrangerte jeg også en konfirmasjon -- det må ha vært bortimot det mest stressende jeg har vært med på. Men alle symptomer tok seg fint opp etter det. Symptomene dine tar seg nok også opp igjen :Heartpink

Uff, det er ikke godt med stress! Jeg har i perioder veldig mye stress i min jobb, og er litt bekymret for at det skal påvirke den lille. Men legen min sa at stress ikke skulle være farlig for svangerskapet. Syntes først det hørtes litt rart ut, men de er jo ganske robuste der de ligger. Helt i starten av svangerskapet arrangerte jeg også en konfirmasjon -- det må ha vært bortimot det mest stressende jeg har vært med på. Men alle symptomer tok seg fint opp etter det. Symptomene dine tar seg nok også opp igjen :Heartpink
Veldig betryggende! :Heartred Forsvant symptomene dine etter de mest stressende periodene? Siden du skriver at de tok seg opp igjen etter det?

Veldig betryggende! :Heartred Forsvant symptomene dine etter de mest stressende periodene? Siden du skriver at de tok seg opp igjen etter det?
Konfirmasjonen jeg arrangerte var helt i starten av svangerskapet, når jeg nettopp hadde testet positivt, så da hadde jeg ikke særlig mye symptomer enda (annet enn at jeg var helt utslått og kvalm etter stresset). Men jeg har hatt flere stressende dager på jobben etter dette, og symptomene varierer veldig fra dag til dag. Stressende dag på onsdag, igår merket jeg ingenting på morgenen, men kvalmen tok seg sakte opp igjen i løpet av dagen, deretter ingenting på kvelden. I morges igjen hadde jeg ingen symptomer, men nå er det like før jeg kaster opp på jobb :hungover: Så jeg har jevnt over med stress, men symptomene kommer med jevne mellomrom :Heartred

Konfirmasjonen jeg arrangerte var helt i starten av svangerskapet, når jeg nettopp hadde testet positivt, så da hadde jeg ikke særlig mye symptomer enda (annet enn at jeg var helt utslått og kvalm etter stresset). Men jeg har hatt flere stressende dager på jobben etter dette, og symptomene varierer veldig fra dag til dag. Stressende dag på onsdag, igår merket jeg ingenting på morgenen, men kvalmen tok seg sakte opp igjen i løpet av dagen, deretter ingenting på kvelden. I morges igjen hadde jeg ingen symptomer, men nå er det like før jeg kaster opp på jobb :hungover: Så jeg har jevnt over med stress, men symptomene kommer med jevne mellomrom :Heartred
Det er så fint å lese at det har gått bra med andre, takk for at du deler :Heartred :Heartred
Da håper jeg det tar seg opp igjen ila dagen. Aldri gleda meg så mye over å ha vondt :hilarious:

Hos meg frister alt! Jeg er altetende. Ikke kvalm enda, så lenge jeg spiser ofte. Men går som regel i eple, banan, skyr yoghurt, brødskiver og hvis det ikke hjelper så tar jeg middagsrester fra dagen før. I går tok det helt av. Da hadde jeg alt for mange mellommåltider. Lurer på hvordan dette skal. Nå som det bare er et lite foster og ikke en baby enda
jeg er en del kvalm da, så klarer ikke spise mye. Gresk yoghurt med frukt er for meg helt himmelsk, men også røde epler liksom. Kanskje det blir bedre når babyen tar mer plass? Sist gikk jeg opp 25kg og har ikke tenkt til det nå. Så mye bedre for meg og spise vanlig mat enn slik som sist, mye sjokkis og brus :hilarious:

Jeg er skikkelig sulten, men prøver å ikke gi etter for det så mye, gidder ikke legge på meg 20+ kilo denne gangen (har gjort det før). Kan dele opp måltidene mine litt mer for å liksom strekke de utover. Så det jeg vanligvis har spist til lunsj blir 3 mindre måltider i løpet av arbeidsdagen feks.
Sist graviditet gikk jeg fra s/m til xl i klær og 25kg + på kroppen. Det var ikke noe gøy for å si det sånn. Men sist graviditet så spiste jeg mye godteri og drakk mye brus. Var hekta på marsipan med sjokolade og brus med sukker. Så denne gangen lager jeg heller en salat eller lager en skål med yoghurt og frukt. Synes det er verst å våkne midt på natten sulten, da MÅ jeg ha banan i hus for å dempe følelsen av sult. Lurt å dele opp måltidene da, jeg spiser jevnt og trutt hver dag nå, men ikke alltid følelsen av sult forsvinner med engang.

Enorm sult, hele tiden. Utrolig plagsomt, for er også mer småkvalm når jeg er sulten:meh:

Fikk gradert sykmelding fordi jeg er så sykt trøtt og utslitt om dagene. Hardt å holde ut arbeidsdagene og helt utslitt etter.

• Omsorg
Reactions: E96
Litt stikkinger i dag, og ømme pupper. Får sånne «blaff» av uggenhet/småkvalm innimellom

Griner/nesten-griner ca en gang om dagen, fordi jeg er så lettrørt. Ofte av noe jeg ser på tv. Jeg tror jeg må slutte å se doktor-serier resten av graviditeten :dead:

Last edited:
Kvalmen fortsetter å øke på. Var på butikken i dag og på vei hjem måtte jeg konsentrere meg for å ikke kaste opp. Men jeg kastet ikke opp, og jeg fikk i meg masse mat da jeg kom hjem! Så alt i alt går det bra. Jeg er forsatt syyykt trøtt, og ganske svimmel.

Åpnet ett par pakker med nye sengesett som skulle vaskes og var rett før eg måtte kaste opp av lukta :hilarious: Nytt sengesett lukta helt forferdelig!

Så såre brystvorter, kjenner jeg er glad jeg ikke ammer nå!

Har alle sterk luktesans?
Når eg har vært gravid før har luktesansen vært sterk. Blitt kvalm og ting har lukta for masse.
Nå er eg pottetett i nasa, kjenner ikkje til det symptomet før.

Griner/nesten-griner ca en gang om dagen, fordi jeg er så lettrørt. Ofte av noe jeg ser på tv. Jeg tror jeg må slutte å se doktor-serier resten av graviditeten :dead:
Same! Så programmet om dyrepasserne i Kristiansand der de måtte avlive en løve i går. Da var det gjort:crybaby2Gråter, kaster opp eller sover om dagen. Skikkelig sjarmerende for samboeren og de rundt :laughing025 hilsen Pregzilla!

Stikker og murrer godt i magen i dag. Noen dager merker jeg det bedre enn andre dager. Litt ømt å skal bøye seg frem også. Men merker at det kjennes litt ekstta hvis jeg har litt luft liggende å trykke litt

Jeg har så mye mindre murringer og stikkinger enn sist, lurer på om det er fordi livmoren nylig har vært strekt :hilarious:

Jeg har så mye mindre murringer og stikkinger enn sist, lurer på om det er fordi livmoren nylig har vært strekt :hilarious:
Samme her. Og lurer på det samme. Har jo fått to barn de siste 3,5 årene. Høres jo logisk ut tenker jeg?
Har bare kjent stikking/strekk EN gang forløpig!

Same! Så programmet om dyrepasserne i Kristiansand der de måtte avlive en løve i går. Da var det gjort:crybaby2Gråter, kaster opp eller sover om dagen. Skikkelig sjarmerende for samboeren og de rundt :laughing025 hilsen Pregzilla!
Ha ha. Deilig :hilarious:
Nå er jeg på jobb og begynte å grine av noe en kollega sa. Skjulte det for ho da, men det kom nå etterpå når jeg er alene. Ble såret. :arghh:Hadde sikkert ikke blitt så lei meg hvis ikke jeg var gravid.

Måtte tvinge i meg to skiver til frokost kl. 11, har ikke klart å spise noe etter det og middag frister veldig lite :depressed: Kjenner også på at energien ikke strekker til på samme måte som før, er mye svimmel og trøtt. Prøver å hjelpe pappa på et byggeprosjekt i helgen, men jeg går rundt i halv-svime som en eller annen zombie :laughing002 Ikke så mye hjelp å få av meg for tiden. Heldigvis privat TUL neste fredag, og hvis alt ser bra ut så forteller vi det til pappa, som har hatt så lyst på barnebarn i åresvis. Gleder meg!:happy093

Har alle sterk luktesans?
Når eg har vært gravid før har luktesansen vært sterk. Blitt kvalm og ting har lukta for masse.
Nå er eg pottetett i nasa, kjenner ikkje til det symptomet før.
Jeg har hvert fall sterk luktesans, lukter masse som jeg ikke ville lukte ellers. Og blir kvalm av de rareste ting :wtf:

Back
Topp