Dilemma: kvalm når jeg er sulten, også blir jeg kvalm når jeg har spist. Så uansett hva jeg gjør så blir jeg kvalm. Men kjenner kvalmen som er nå er mer intens. Så får se hvordan det blir utover dagen. Var like før jeg kasta opp her.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dersom du er kvalm uansett så må du jo bare spise, du trenger næring! Prøv å spis litt, men ofte.Dilemma: kvalm når jeg er sulten, også blir jeg kvalm når jeg har spist. Så uansett hva jeg gjør så blir jeg kvalm. Men kjenner kvalmen som er nå er mer intens. Så får se hvordan det blir utover dagen. Var like før jeg kasta opp her.
Prøver å spise, men får verre kvalme av mat. Afipran har ikke stor effekt heller, så har litt lyst å prøve xonveaDersom du er kvalm uansett så må du jo bare spise, du trenger næring! Prøv å spis litt, men ofte.
Jeg vet hvor fælt det er å spise når man er kvalm, men så lenge du klarer å holde litt nede så må du nesten bare tvinge det i deg kvalmen og formen generelt blir så uendelig mye verre dersom du blir dehydrert og underernærtPrøver å spise, men får verre kvalme av mat. Afipran har ikke stor effekt heller, så har litt lyst å prøve xonvea
Signerer denne..Dilemma: kvalm når jeg er sulten, også blir jeg kvalm når jeg har spist. Så uansett hva jeg gjør så blir jeg kvalm. Men kjenner kvalmen som er nå er mer intens. Så får se hvordan det blir utover dagen. Var like før jeg kasta opp her.
Eg prøvde Afipran sist graviditet, men den hadde liten effekt hos meg og. Postafen fungerte bedre, men gjorde meg mykje trøttere.Prøver å spise, men får verre kvalme av mat. Afipran har ikke stor effekt heller, så har litt lyst å prøve xonvea
Det kan jeg se for meg. Er bare at kvalmen har nådd et nytt nivå i dagJeg vet hvor fælt det er å spise når man er kvalm, men så lenge du klarer å holde litt nede så må du nesten bare tvinge det i deg kvalmen og formen generelt blir så uendelig mye verre dersom du blir dehydrert og underernært
Okei, så det finnes andre kvalmestillende man kan bruke. Må sikkert få ordnet meg legetime over helga da. Har time til jordmor i morgen, få høre litt hva hun sier.Signerer denne..
Eg prøvde Afipran sist graviditet, men den hadde liten effekt hos meg og. Postafen fungerte bedre, men gjorde meg mykje trøttere.
Ring legen å prøv en annen kvalmestillende! Ikke la det gå for langtDet kan jeg se for meg. Er bare at kvalmen har nådd et nytt nivå i dag
Ja, postafen er reseptfritt. Anbefaler å prøve sammen med vitamin b6. Eventuelt kan du prøve phenargan sammen med b6, det må du ha resept på. Det blir ca det samme som xonvea bare billigere, men xonvea inneholder ett annet type antihistamin. Obs på trøtthet! Man kan bli veeeldig søvnig. Siste du kan forsøke er zofran, det er svinedyrt men redningen for mange. Obs på forstoppelse som bivirkning.Okei, så det finnes andre kvalmestillende man kan bruke. Må sikkert få ordnet meg legetime over helga da. Har time til jordmor i morgen, få høre litt hva hun sier.
Okei. Så mye å velge i. Kan ikne blir for søvnig heller da sambo jobber turnus og til uka jobber han senvakter, så da må jeg trø til hjemme med datra vår på 2 årJa, postafen er reseptfritt. Anbefaler å prøve sammen med vitamin b6. Eventuelt kan du prøve phenargan sammen med b6, det må du ha resept på. Det blir ca det samme som xonvea bare billigere, men xonvea inneholder ett annet type antihistamin. Obs på trøtthet! Man kan bli veeeldig søvnig. Siste du kan forsøke er zofran, det er svinedyrt men redningen for mange. Obs på forstoppelse som bivirkning.
Min erfaring fra forrige svangerskap (som gikk bra) er at det kan variere fra dag til dag (og time til time..) selv om man er mye plaget med kvalme/symptomer i utgangspunktet. Sliter med samme nå, men legger ikke for mye i om noen dager har mer eller mindre symptomer Tror det er normalt akuratt som annnen dagsform kan variereMen,tar forbehold om at jeg ikke vet noe om din forhistorie og kan hende du har vonde erfaringer ift dette, men håper det kan være en liten trøst i hvertfall , at det trenger ikke bety at noe er galtVar superkvalm mandag og tirsdag, hadde ulmende kvalme i går men kjenner ingenting i dag. Håper at alt er bra.. Ikke spesielt kjekt med kvalme, men det er jo veldig betryggende å kjenne at det skjer noe. Nå blir jeg så usikker
Tusen takk, det er veldig betryggende å høre! Jeg kjenner at litt ulmende kvalme har begynt å ta seg opp igjen, selv om det ikke er like ille som de forrige dagene. Så får jeg bare krysse alt jeg har på at alt er bra. Skal på første private TUL om 8 dager, finner nok litt roen etter å forhåpentligvis se hjerteslagMin erfaring fra forrige svangerskap (som gikk bra) er at det kan variere fra dag til dag (og time til time..) selv om man er mye plaget med kvalme/symptomer i utgangspunktet. Sliter med samme nå, men legger ikke for mye i om noen dager har mer eller mindre symptomer Tror det er normalt akuratt som annnen dagsform kan variereMen,tar forbehold om at jeg ikke vet noe om din forhistorie og kan hende du har vonde erfaringer ift dette, men håper det kan være en liten trøst i hvertfall , at det trenger ikke bety at noe er galt
Dersom trøtthet er krise så er desverre afipran det beste alternativet. Zofran brukes gjerne på de som har HG. Det er ett stekt kvalmestillende medikament som vanligvis skrives ut til kreftpasienter som blir dårlige av cellegift. Så det er på en måte det siste som blir skrevet ut til gravide når ingenting annet virker. Det er også superdyrt og vanskelig å få på blå resept.Okei. Så mye å velge i. Kan ikne blir for søvnig heller da sambo jobber turnus og til uka jobber han senvakter, så da må jeg trø til hjemme med datra vår på 2 år
Var superkvalm mandag og tirsdag, hadde ulmende kvalme i går men kjenner ingenting i dag. Håper at alt er bra.. Ikke spesielt kjekt med kvalme, men det er jo veldig betryggende å kjenne at det skjer noe. Nå blir jeg så usikker
Min erfaring fra forrige svangerskap (som gikk bra) er at det kan variere fra dag til dag (og time til time..) selv om man er mye plaget med kvalme/symptomer i utgangspunktet. Sliter med samme nå, men legger ikke for mye i om noen dager har mer eller mindre symptomer Tror det er normalt akuratt som annnen dagsform kan variereMen,tar forbehold om at jeg ikke vet noe om din forhistorie og kan hende du har vonde erfaringer ift dette, men håper det kan være en liten trøst i hvertfall , at det trenger ikke bety at noe er galt
Helt sikkertTusen takk, det er veldig betryggende å høre! Jeg kjenner at litt ulmende kvalme har begynt å ta seg opp igjen, selv om det ikke er like ille som de forrige dagene. Så får jeg bare krysse alt jeg har på at alt er bra. Skal på første private TUL om 8 dager, finner nok litt roen etter å forhåpentligvis se hjerteslag
Helt sikkert Da blir det nok lettere å heller nyte de dagene som har mindre kvalme, for plutselig kommer det som en bølge over en igjen og da angrer man på at man ikke nøt å slippe det for en dag Masse lykke til på TULTusen takk, det er veldig betryggende å høre! Jeg kjenner at litt ulmende kvalme har begynt å ta seg opp igjen, selv om det ikke er like ille som de forrige dagene. Så får jeg bare krysse alt jeg har på at alt er bra. Skal på første private TUL om 8 dager, finner nok litt roen etter å forhåpentligvis se hjerteslag
Ja, du sier noe der! Må vel prøve å nyte det mens det varer Tusen takk!Helt sikkert
Helt sikkert Da blir det nok lettere å heller nyte de dagene som har mindre kvalme, for plutselig kommer det som en bølge over en igjen og da angrer man på at man ikke nøt å slippe det for en dag Masse lykke til på TUL