Symptomtråd!

Dette var veldig betryggende! Har det nesten helt likt som deg Lilletrille. Var forferdelig kvalm til rundt 17. mai og så gikk det tvert over i ulmende kvalme som lar seg døyve med litt mat, ikke mye!

Er fortsatt sånn, men det som er mest dominerende nå er motvilje mot all mat med lite smak, sterk smak, feil tekstur, feil konsistens, feil lukt, feil utseende osv. Og så varierer hva som er "spiselig" fra time til time omtrent. Føler meg dårlig om jeg kommer for nær noe "uspiselig", eneste faste er ritz kjeks og salt chips:hilarious:
Sånn har jeg det også! Føler meg så forferdelig vanskelig hver gang vi skal lage middag, for hva jeg klarer å spise endrer seg hele tiden, som resulterer i at vi må handle på butikken annen hver dag :laughing002 Her går det som regel i veldig små porsjoner middag, ellers skive med brunost/ostesmørbrød, yoghurt eller appelsinjuice. Håper at det bedrer seg for oss begge etter hvert :Heartred

Sånn har jeg det også! Føler meg så forferdelig vanskelig hver gang vi skal lage middag, for hva jeg klarer å spise endrer seg hele tiden, som resulterer i at vi må handle på butikken annen hver dag :laughing002 Her går det som regel i veldig små porsjoner middag, ellers skive med brunost/ostesmørbrød, yoghurt eller appelsinjuice. Håper at det bedrer seg for oss begge etter hvert :Heartred
Miniporsjoner her og:depressed:
Nei, det er ikke lett å finne noe som går ned. Godt du og har noen "go-to's", det hjelper litt med noe i magen.

Annet som frister er smågodt og sjokolade, men det går jo bare ikke an:hilarious:

Niplene mine strutter så si hele tiden, og er skikkelig ømme :hilarious: Må nok ty til bh i natt ja. Var overhode ikke sånn sist svangerskap

Flere som er utmattet? Er helt ferdig om dagen. Er kvalm og uggen, må spise ofte, men det meste av mat byr meg i mot. Alt lukter rart eller alt for mye. Prøver å få gjort litt her hjemme, men må legge meg på sofaen med jevne mellomrom. Måtte bare klage litt, er ikke noe særlig å ha det sånn :oops: 7+0

Økt matlyst. Sååå sulten. Prøver å ikke spise mer enn normalt men er vanskelig.

Fremdeles veldig lite plagende symtom. Har ikke hatt murring siden starten av Uke 5 (6+6 eller 7+4 nå, appene er ikke helt enige) ingen kvalme, ingen blødning, ingen ømme pupper men av og til nippler, tissetrengd, oppblåst og trøtt. Er ganske sulten og har hodeverk, men usikker på om det stammer fra snusslutten for 3 uker siden eller graviditet (gikk å momset på noe 24/7 sist jeg sluttet så :banghead:) Det gjør meg urolig, men får ikke gjort så mye med det uavhengig. Får bare briste eller bære ja:sorry:

Last edited:
Flere enn meg som føler seg sulten hele tiden? Spiser jeg middag så går det kanskje 1-1.5 time også er jeg skikkelig sulten igjen.. på jobb sitter jeg bare sykt trøtt og kvalm, i dag kjentes det ut som at jeg skulle spy på jobb. Dro hjem rundt lunsj liksom. Blir tullete av dette :rolleyes:

Flere enn meg som føler seg sulten hele tiden? Spiser jeg middag så går det kanskje 1-1.5 time også er jeg skikkelig sulten igjen.. på jobb sitter jeg bare sykt trøtt og kvalm, i dag kjentes det ut som at jeg skulle spy på jobb. Dro hjem rundt lunsj liksom. Blir tullete av dette :rolleyes:
Ja jeg er sulten hele tiden! Tør ikke tenke på hvor mye ekstra jeg spiser allerede nå. Det sies at et ekstra eple eller lignende skal være nok men det stemmer ikke. Hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner meg sulten så blir jeg skikkelig kvalm. Hva spiser du for å stagge sulten mellom de store måltidene?

Ja jeg er sulten hele tiden! Tør ikke tenke på hvor mye ekstra jeg spiser allerede nå. Det sies at et ekstra eple eller lignende skal være nok men det stemmer ikke. Hvis jeg ikke spiser når jeg kjenner meg sulten så blir jeg skikkelig kvalm. Hva spiser du for å stagge sulten mellom de store måltidene?
Enig! Et eple eller en banan er IKKE nok.. skjønner ikke hvor de har det fra :hilarious: Jeg også blir skikkelig kvalm av å ikke spise. Knekkebrød med smør og ost som oftes, men også frukt som vannmelon, banan, epler, druer osv. eller gresk yoghurt med frukt og litt honning. Ikke så mye annet som frister. Du da?

Enig! Et eple eller en banan er IKKE nok.. skjønner ikke hvor de har det fra :hilarious: Jeg også blir skikkelig kvalm av å ikke spise. Knekkebrød med smør og ost som oftes, men også frukt som vannmelon, banan, epler, druer osv. eller gresk yoghurt med frukt og litt honning. Ikke så mye annet som frister. Du da?
Jeg er skikkelig sulten, men prøver å ikke gi etter for det så mye, gidder ikke legge på meg 20+ kilo denne gangen (har gjort det før). Kan dele opp måltidene mine litt mer for å liksom strekke de utover. Så det jeg vanligvis har spist til lunsj blir 3 mindre måltider i løpet av arbeidsdagen feks.

Jeg har hatt voldsomt med symptomer siden 4dpo egentlig, mest av alt smerter i magen (stikk/strekk), veldig ømme pupper og nipps, halsbrann, syyyke syke drømmer, sult og trøtthet fra en annen verden, mye utflod, ligamentsmerter og oppblåst mage.
I dag har jeg ingenting av det, ikke engang en drøm eller et stikk i magen. Puppene er fine igjen :( Og dagen i går var så stressende at jeg kunne kjenne stressnivået på kroppen og i hode hele dagen, og magen sa tydelig ifra at den ikke likte det, hadde kjempevondt. For så å stilne helt i dag…

Snakk om å være oppblåst å ha skikkelig luft i magen :hilarious:
I tillegg så tror jeg at jeg har sykt rare drømmer hver natt en periode, helt merkelig hvordan denne kroppen er :p

Hos meg frister alt! Jeg er altetende. Ikke kvalm enda, så lenge jeg spiser ofte. Men går som regel i eple, banan, skyr yoghurt, brødskiver og hvis det ikke hjelper så tar jeg middagsrester fra dagen før. I går tok det helt av. Da hadde jeg alt for mange mellommåltider. Lurer på hvordan dette skal. Nå som det bare er et lite foster og ikke en baby enda

Jeg er skikkelig sulten, men prøver å ikke gi etter for det så mye, gidder ikke legge på meg 20+ kilo denne gangen (har gjort det før). Kan dele opp måltidene mine litt mer for å liksom strekke de utover. Så det jeg vanligvis har spist til lunsj blir 3 mindre måltider i løpet av arbeidsdagen feks.
Jeg ser den med kg’ene. De to første graviditetene orket jeg ikke noe mat nesten og holdt vekta hele løpet ut omtrent. Gikk kanskje litt ned. Var nok underernært. Den siste måneden gikk jeg opp 3-4 kg over startvekt. Så dette med å være dødelig sulten som gravid er helt nytt for meg. Jeg går på vekta en gang i uka for å bare ha en oversikt og ser at jeg har allerede gått opp litt. Håper den akutt sulten gir seg.

Back
Topp