Symptomtråd!

I mitt forrigr svangerskap, hadde jeg kanskje 2-3 dager hvor jeg våkna kvalm, gikk over når jeg spiste. Ellers så hadde jeg nada av symptomer. Ingen kvalme, ingen vonde bryst osv. så jeg var så usikker, helt til jeg var på ultralyd :love017 Men denne gangen, er det helt annerledes! Jeg er så dårlig :hilarious: så man ser hvor ulik svangerskap kan være :joyful:
Ja, dette er jo 4. gang jeg er gravid og har aldri kjent så lite, men har jo mistet to ganger selv med symptomer så det er ingen garantier uansett hvor mye eller lite symptomer man har! Akuratt nå drømmer jeg bare om ett svangerskap uten masse plager :hilarious: det er også lettere å gå gravid uten å være plaget, dagene går jo mye fortere da!

Dumt du er så kvalm, jeg vet absolutt hvor fælt det er. Har ett HG svangerskap bak meg. Husk at det finnes myr god hjelp, ikke la deg selv bli for dehydrert, du kan alltids be om intravenøs væske!

Har hatt symptomer i to-tre uker allerede: ømme og større pupper (kjennes ut som steiner), kvalme, følsom, oppblåst, murring i mage og rygg, voksesmerter i bein, trøtt. Veldig følsom, men dette er helt surrealistisk og overveldende for meg. Aner ikke helt hvor langt jeg er på vei, mest sannsynlig 5+0

Last edited:
Leste at når man bikker 30 så har man større sannsynlighet for å få tvillinger, at hormonet hcg er mye høyere da og det gjør at de med tvillinger har ekstra mange symptomer :hilarious: Jeg er bare så innmari lei den kvalmen, 7 uker og på uke 4 med kvalme som er intens:rolleyes: Idag mye bedre enn igår, men regner med jeg blir skikkelig dårlig i morgen:rolleyes:

4+5

- Menskramper i morges, mildt, ikke som med datter, men var litt godt å kjenne på det
- Nattesvette
- Ekstremt emosjonell. Null tålmodighet, irritabel og tårer for ingenting

- Litt stikkinger i puppene
- Korsryggverk
- Mørkere areola
- Svimmel
- Mer sulten enn ellers

Sult!! Den slår meg som lyn fra klar himmel og da får jeg helt sjuk appetitt:arghh:Skulle tro jeg ikke har spist på et par dager. Håper det går over, kan ikke fortsette sånn her i 7-8 mnd til:laughing002

Sult!! Den slår meg som lyn fra klar himmel og da får jeg helt sjuk appetitt:arghh:Skulle tro jeg ikke har spist på et par dager. Håper det går over, kan ikke fortsette sånn her i 7-8 mnd
Jeg har kombinasjonen sulten men dårlig matlyst. Ikke nødvendigvis kvalm, har barre ikke lyst på mat. Det er vel ca mine eneste symptom.

Ja, dette er jo 4. gang jeg er gravid og har aldri kjent så lite, men har jo mistet to ganger selv med symptomer så det er ingen garantier uansett hvor mye eller lite symptomer man har! Akuratt nå drømmer jeg bare om ett svangerskap uten masse plager :hilarious: det er også lettere å gå gravid uten å være plaget, dagene går jo mye fortere da!

Dumt du er så kvalm, jeg vet absolutt hvor fælt det er. Har ett HG svangerskap bak meg. Husk at det finnes myr god hjelp, ikke la deg selv bli for dehydrert, du kan alltids be om intravenøs væske!
Jeg skal se det ann til fredag, og muligens ordner jeg meg en legetime. Problemet er ikke væskeinntak, heller matinntaket. Blir kvalm av å spise. Prøver å trompe i meg vann selv om jeg er kvalm :hilarious:

Blir spennende å følge med hverandre fremover :love017

Jeg skal se det ann til fredag, og muligens ordner jeg meg en legetime. Problemet er ikke væskeinntak, heller matinntaket. Blir kvalm av å spise. Prøver å trompe i meg vann selv om jeg er kvalm :hilarious:

Blir spennende å følge med hverandre fremover :love017
For meg så hjalp det veldig med elektrolytter intravenøst på kvalmen. Kroppen kom liksom i balanse igjen. Men dersom du får i deg væske så kan du kanskje prøve Farris og Eplejuice? Da får du i deg salter og sukker! Håper kvalmen din ikke eskalerer!

Absolutt! Jeg er glad vi begge fikk positiv test denne runden :D

Når fikk dere symptomer? Jeg er 3+4 og kjenner absolutt ingenting. Ikke engang ømme pupper. Skikkelig stressa for det:(

Når fikk dere symptomer? Jeg er 3+4 og kjenner absolutt ingenting. Ikke engang ømme pupper. Skikkelig stressa for det:(
4+5 og veldig lite symptomer her. Har hatt itt hjertebank og høy puls tidligere, men nå føler jeg meg veldig normal. Ingen øme pupper og ingen kvalme foreløpig. Akuratt nå velger jeg å nyte mangelen på symptomer, istedenfor å bli stresset. Det er like vanlig å ha symptomer, som å ikke ha symptomer så tidlig :happy:

Nå smalt kvalmen til! Mulig det er fordi jeg er syk og ikke har fått i meg så mye væske og næring. Jeg skulle begynne på medisin med en gang kvalmen kom så da har jeg nå begynt på b6 og phenargan. Får prøve å slutte igjen når jeg blir frisk for å se om det bare var sykdommen som ga kvalme.

4+5 her også. Slet mye med kvalme første ukene, men er ikke så ille nå lengre. Stikker litt i puppene, og nederst i magen. Og veldig sensitiv luktesans. I dag smaker alt av brødmat og potetgull mugg :wacky:

Ble bekymra i går kveld når kvalmen forsvant, siden den har vært så intens. Men våkna med den nå i dag tidlig, så vsr vist ingen grunn til bekymring :hilarious: I tillegg er jeg veldig oppblåst i dag og har ekstremt mye luft som må ut…:hilarious:

Jeg må bare spørre: jeg har frem til nå vært skikkelig treg i magen. Men nå har jeg diare. Er det normalt at det skifter sånn?

Jeg må bare spørre: jeg har frem til nå vært skikkelig treg i magen. Men nå har jeg diare. Er det normalt at det skifter sånn?
Skifter veldig her også! Fra å kunne gå dager uten til å måtte løpe omtrent hele tiden :hilarious:

Er 6+4 nå hvis jeg beregnet ut fra første dag i siste mens. Er mye trøttere enn vanlig og er litt uggen i løpet av dagen. I går var det rødt ferskt blod på papiret da jeg tørket meg, ble selvfølgelig veldig bekymret… Ga seg fort og på ettermiddagen/kvelden var det ingenting i truseinnlegget, og kun bittelitt brunt på papiret. Hååååper det går bra, men kjenner meg livredd for at det går mot SA.. Har en del verk i korsryggen, men det har jeg hatt noen uker allerede.. flere som har opplevd blødninger?

Back
Topp