--Symptomtråd--

Er nå 4 + 3 og noe av symptomene har begynt å avta, som for eksempel at puppene blir ikke noe ømmere og "stikkingen" og "boblingen" er noe "redusert". Samtidig har andre symptomer begynt å melde seg som
- mer "strekking" i livmoren 
- blir kvalm når jeg sitter i bil.

Hæ?! Ikke særlig kvalm når jeg oppholder meg hvor som helst ellers, men i bil, da blir jeg kvalm. Særlig på formiddagstid. Mannen og jeg skulle kjøre bort en 5 min tur til byggeplassen for å snakke med snekkerne om huset vårt. Da var jeg så kvalm at jeg sto nesten bare å smilte å nikket. Noen andre som kjenner seg igjen i dette?
 


acashia skrev:

Hæ?! Ikke særlig kvalm når jeg oppholder meg hvor som helst ellers, men i bil, da blir jeg kvalm. Særlig på formiddagstid. Mannen og jeg skulle kjøre bort en 5 min tur til byggeplassen for å snakke med snekkerne om huset vårt. Da var jeg så kvalm at jeg sto nesten bare å smilte å nikket. Noen andre som kjenner seg igjen i dette?


Jeg ble en del bilsyk helt på starten. Men ikke ellers. Men det har heldigvis gitt seg og varte ikke veldig lenge. Men jeg har hørt at det er flere som skriver at de oftere blir fortere kvalme i biler/busser. Jeg går rundt med motion-sickness bånd i veska mi hele tiden, i tilfelle  ^^
 
Lettelse å høre at andre også opplever dette. Man kan nesten begynne å lure på om man klarer å provosere dette frem selv. 
 
Haha, ja sånn "tankekraft" liksom. Man bare vet man kommer til å bli kvalm, så da blir man kvalr :P
 


kariness skrev:


acashia skrev:

Hæ?! Ikke særlig kvalm når jeg oppholder meg hvor som helst ellers, men i bil, da blir jeg kvalm. Særlig på formiddagstid. Mannen og jeg skulle kjøre bort en 5 min tur til byggeplassen for å snakke med snekkerne om huset vårt. Da var jeg så kvalm at jeg sto nesten bare å smilte å nikket. Noen andre som kjenner seg igjen i dette?


Jeg ble en del bilsyk helt på starten. Men ikke ellers. Men det har heldigvis gitt seg og varte ikke veldig lenge. Men jeg har hørt at det er flere som skriver at de oftere blir fortere kvalme i biler/busser. Jeg går rundt med motion-sickness bånd i veska mi hele tiden, i tilfelle  ^^

Jeg ble bare mer og mer bilsyk før jeg fikk positiv test. Blir fremdeles det, på korte som lange turer, men tror det var verst før positiv test. 
 
Nå bare sover jeg :/
Jeg kan sove til 12-13 om dagen og være trøtt igjen klokka 16 og sove i et par timer, og fortsatt kunne sove når kvelden kommer.
Utrolig slitsomt dette her merker jeg, all fritid går til soving liksom, for å ta igjen...
 


kariness skrev:
Nå bare sover jeg :/
Jeg kan sove til 12-13 om dagen og være trøtt igjen klokka 16 og sove i et par timer, og fortsatt kunne sove når kvelden kommer.
Utrolig slitsomt dette her merker jeg, all fritid går til soving liksom, for å ta igjen...


Sov når du trenger det, så lenge du har mulighet. 
 
Helvetes mye murringer i kveld :/ Vær så snill noen, fortell meg at dette er normalt... Jeg har glemt alt fra sist gang!
 


kariness skrev:
Nå bare sover jeg :/
Jeg kan sove til 12-13 om dagen og være trøtt igjen klokka 16 og sove i et par timer, og fortsatt kunne sove når kvelden kommer.
Utrolig slitsomt dette her merker jeg, all fritid går til soving liksom, for å ta igjen...


Når man har mulighet for å sove er det virkelig deilig å legge seg ned på en liten stund;) Kjenner også på denne uendelige trettheten og sovnet senest i ettermiddag på sofaen når vi var i middagsselskap. Verre er det når du man er så trett at man rett og slett glemmer å gi medisiner til hele gjengen når man har medisinvakt :/ Ser allikevel at helgene ikke blir like innholdsrike når man sover mesteparten av tiden, når pleier dette å gi seg da?:)
 


Maitroll13 skrev:
Helvetes mye murringer i kveld :/ Vær så snill noen, fortell meg at dette er normalt... Jeg har glemt alt fra sist gang!


Håper nå i allefall det er normalt for her har det "murret" i hele kveld!;) Husk på at livmoren din strekker seg slik at det ikke er unaturlig å kjenne noe strekke og murre. Så lenge du ikke har påfallende smerter hadde jeg ikke bekymret meg uten videre. 
 
Hmm, ikke så mye symptomer nå... men før jeg var på overtid, gudbedre for noen ømme pupper
ellers føler jeg meg bare feit!
 


acashia skrev:


Maitroll13 skrev:
Helvetes mye murringer i kveld :/ Vær så snill noen, fortell meg at dette er normalt... Jeg har glemt alt fra sist gang!


Håper nå i allefall det er normalt for her har det "murret" i hele kveld!;) Husk på at livmoren din strekker seg slik at det ikke er unaturlig å kjenne noe strekke og murre. Så lenge du ikke har påfallende smerter hadde jeg ikke bekymret meg uten videre. 


Jeg har ikke noe murringer eller noen ting som føles der... og jeg føler kanskje det er litt unomalt? Det er nok bedre at det er noen tegn på at det er store ting som foregår i livmoren! Så tror ikke det skal være så dumt altså :)
 
Her er symptomene mine:

*Hete/svettetokter
*Småkvalm
*Litt ømme pupper
*Tisser masse
*Hodepine fra en annen verden
*Mat frister ikke
*Stikninger i lysken
*Mensmurring i ryggen
*Hormonell til de grader
*Litt bekkenplager

Ja, det var vel det enn så lenge :)
 


kariness skrev:


acashia skrev:


Maitroll13 skrev:
Helvetes mye murringer i kveld :/ Vær så snill noen, fortell meg at dette er normalt... Jeg har glemt alt fra sist gang!


Håper nå i allefall det er normalt for her har det "murret" i hele kveld!;) Husk på at livmoren din strekker seg slik at det ikke er unaturlig å kjenne noe strekke og murre. Så lenge du ikke har påfallende smerter hadde jeg ikke bekymret meg uten videre. 


Jeg har ikke noe murringer eller noen ting som føles der... og jeg føler kanskje det er litt unomalt? Det er nok bedre at det er noen tegn på at det er store ting som foregår i livmoren! Så tror ikke det skal være så dumt altså :)


Tror nok ikke noe er unormalt. Vi er lagt som individer og har nok deretter våre individuelle forskjeller;) Man kan lett skremme seg selv om man ikke har samme symptomer som andre, men en positiv test er en positiv test!:D Jeg fryser hele tiden, noe som min høygravide svigerinne syntes var litt rart ettersom kroppstemperaturen skal liksom være noe høyere:) 
 
Kvalm, ømme pupper. Synlige blodårer, hodepine, støl/øm nederst i magen, oppblåst..
 
Kvalme som kommer og går, mensmurringer som kommer og går, ømme vonde pupper, synlige blodårer, tisser mye, oppblåst, hodepine, trøtt.. Det var vel alt :p
 
Jeg syns det er mye av de samme tingene som går igjen på oss og det er jo litt betryggende! Nå i dag har jeg hatt mer vondt enn vanlig, i ryggen... Sånn sliten/støl vondt i korsryggen! Det har egentlig vært ganske slitsomt og jeg er glad jeg hadde fri fra jobb/skole i dag!
 
Da kan jeg melde at kvalmen har kommet. To morgenen på rad nå må jeg bruke laaaaang tid på å stå opp. Går jeg for fort opp kommer kvalmen. Så jeg har vann og kjeks ved senga sammen med sea-bands, så går det bra etter en stund.

tettheten har blitt verre.
puppene er ikke ømme lenger.
har ikke lenger matlyst.
 
Her har puppene bare blitt vondere.. Au..
 
Helt siden jeg ble gravid har magen skifta mellom hard og løs.. Oppblåst, kvalm, svimmel, tørst, utrolig sliten, sover mye, feber innimellom, kjennes ut som hele kroppen hovner opp og ømme brystvorter. Tror det var alt :)
 
Back
Topp