--Symptomtråd--

kariness

Elsker forumet
Tenkte det kan være interessant å se hverandre symptomer gjennom graviditeten og hva vi opplever som er felles og med muligheter for spørsmål om symptomer eller bare kroppslige ting emoticon

Jeg har ikke mange å snakke med om dette til og det er jo derfor vi har forum <3

mine symptomer so far:
oppblåst i magen.
hodepine. som kommer og går.
trøtt. veldig trøtt.
VELDIG tørst når jeg skal legge meg.
går oftere på do enn vanlig.

Er dette noe folk opplever eller er det bare ting jeg innbiller meg?emoticon
 
SERIØST, kom med noe da! Jeg sitter her å tror at jeg er litt gal fordi jeg har så mye rare ting med kroppen min :O

i dag da jeg våknet for eksempel føltes det jo ut som om magen min hadde tat sit-ups hele natta? Går det an liksom?
 
Jeg har hatt litt av de samme symptomene.
Ekstermt såre brystvorter
Oppblåst og mye luft i magen
Masse stikninger i magen og puppene
Støl i magen
Går ofte på do..
 
jeg er syyyyykt oppblåst i magen.. nettopp spist frokost nå å skjennes ut som magen skal sprenges :p skikkelig PLAGSOMT.. ellers er jeg veeeeeldig trøtt..  HATER å være så oppblåst.. må jo gå å holde inn magen.. :(
 
Så bra at dere også er oppblåst (ikke tolk det feil ^^). Jeg har gått på lavkarbodiett de siste fire månedene fordi jeg alltid ble så oppblåst av pasta, deiger og sånn. Så nå var jeg litt redd for at det var fordi jeg har sluttet på dietten at jeg var oppblåst,,, Men nå spiste jeg bare poteter liksom (ikke melbassert) men jeg er fortsatt oppblåst ^^
 
Ja, jeg er også oppblåst! Er ikke kvalm, men har mistet lysten på mat, ingenting som smaker kjempegodt enten det er mat eller godteri. Samtidig lyst på noe hele tiden :P Føles også som om jeg har uvi, samtidig som jeg egentlig kjenner at det ikke er uvi (og har nå også testet for sikkerhetsskyld - negativ), veldig irriterende og ubehagelig. Ellers ømme brystvorter ;)
 


kariness skrev:
Jeg har gått på lavkarbodiett de siste fire månedene



Har du fortsatt med lavkarbo når du er gravid? Hvor lavt ligger du på karbohydrater? Det eneste jeg har fått med meg er at ingen som støtter lavkarbo tør å gå god for det når det kommer til gravide, men da er det jo snakk om de mer ekstreme variantene.. Å begrense karbohydrater i noen grad tror jeg ingen har vondt av!
 
Symptomene mine er... Utrolig oppblåst, spes på kvelden. Strekkinger/stikkinger nederst i magen, hormonell :-P, surrete..(jeg sier og gjør UTROLIG mye rart...prøvde bla å ta på meg skoene til min 3.5år gammel datter...til STOR glede for hun..hehehe) Og jeg er sulten, så og si hele tiden..
 


KristinaEple skrev:


kariness skrev:
Jeg har gått på lavkarbodiett de siste fire månedene



Har du fortsatt med lavkarbo når du er gravid? Hvor lavt ligger du på karbohydrater? Det eneste jeg har fått med meg er at ingen som støtter lavkarbo tør å gå god for det når det kommer til gravide, men da er det jo snakk om de mer ekstreme variantene.. Å begrense karbohydrater i noen grad tror jeg ingen har vondt av!



Etter å lest masse så tør ikke jeg å fortsette med det nå som jeg vet jeg er gravid. Det som diskuteres er at man ikke skal havne i ketose fordi det er ikke nok forskning til å vite om dette er farlig. Siden det også er vanskelig å vite når hver enkelt er i ketose så tør jeg ikke. Men det jeg har fortsatt med er å holde meg unna godteri og brus (det trenger ikke baby uansett!) men jeg har lagt til juice/frukt/bær i Mass (fordi der er det mye gode vitaminer og slikt!) i tillegg dropper jeg fortsatt pasta/ris men prøver å få i meg litt potet og blander mellom grovbrød og lavkarbo brød! Føler at det fungerer enn så lenge! Så får vi se hvor ille cravingsene blir etter hvert ^^
 
Surrete er jeg og! Helt ekstremt noen ganger. Glemmer lommeboka hjemme og tar med sykkelkkel istedet for bilnøkkel... Tungvindt.
 


kariness skrev:


KristinaEple skrev:


kariness skrev:
Jeg har gått på lavkarbodiett de siste fire månedene



Har du fortsatt med lavkarbo når du er gravid? Hvor lavt ligger du på karbohydrater? Det eneste jeg har fått med meg er at ingen som støtter lavkarbo tør å gå god for det når det kommer til gravide, men da er det jo snakk om de mer ekstreme variantene.. Å begrense karbohydrater i noen grad tror jeg ingen har vondt av!



Etter å lest masse så tør ikke jeg å fortsette med det nå som jeg vet jeg er gravid. Det som diskuteres er at man ikke skal havne i ketose fordi det er ikke nok forskning til å vite om dette er farlig. Siden det også er vanskelig å vite når hver enkelt er i ketose så tør jeg ikke. Men det jeg har fortsatt med er å holde meg unna godteri og brus (det trenger ikke baby uansett!) men jeg har lagt til juice/frukt/bær i Mass (fordi der er det mye gode vitaminer og slikt!) i tillegg dropper jeg fortsatt pasta/ris men prøver å få i meg litt potet og blander mellom grovbrød og lavkarbo brød! Føler at det fungerer enn så lenge! Så får vi se hvor ille cravingsene blir etter hvert ^^



Det høres ut som om du har funnet en veldig bra middelvei! Ja, er det jeg også tenkte - at de største "synderne" som f.eks. sukker, poteter og ris er det vel strengt tatt veldig få som ikke har godt av å begrense inntaket av. Men jeg må bare tilføye at jeg selv ikke er flink når det kommer til kosthold. Beundrer de som klarer å ha retningslinjer for seg selv :) Og blir spennende å se hvordan det blir med cravingsene for oss alle ;)
 
Jeg har mye stikkinger og ømhet i magen, VELDIG trøtt. Føler meg helt borte. Noen ganger spenn i brystene. Kvalmebølger som kommer og går. 
 
Jeg har hatt mens/EL-smerter i ett fra EL og 2-3 uker etter. Var også SKIKKELIG oppblåst. Kjentes som når man har sittet på toget i syv timer og har både nummer 1 og 2 pluss naturlige gasser som skal ut ;) Det var skikkelig slitsomt. Gikk på do hele tiden uten at trykket lettet. Skikkelig nedpress. Er først nå for en ukes tid siden at det gikk over. 

Vært veldig trøtt.
Bittelitt svimmel et par ganger, men nesten ingenting.
Veldig vanntørst av og til. 
Tisser OFTE!
Og puppene mine har ikke vært så vonde siden jeg fikk de :P 

I går sto det her på BV-Min side at hjertet begynte å slå. Jeg fikk sånn skikkelig følelse av at det her ikke skulle gå bra. Aner ikke hvorfor. Jeg prøver vel bare å innstille meg på å miste, så jeg ikk får så sjokk hvis det skjer. Var noe rart i do også, som jeg innbilte meg at kunne være millimeteren som hadde forlatt oss (Jeg og sambo kaller den for millimeteren per nå ;)). Men det er jo bare tullete tenkt av meg. Faller jo ikke bare ut sånn :P Men jeg har hatt skikkelig skarpe smerter i går og i dag, så jeg blir jo litt bekymret :-/ For jeg vil jo så forferdelig gjerne hilse på babyen min i mai! <3 
 
Oppblåst, øm mage og pupper, kvalm og trøtt. Var nesten ikke kvalm med storebror, så litt sjokk for meg dette her...
 
Nå er jeg bare 9 dpo, så mye mulig jeg innbiller meg symptomer ;) Men, jeg går med en støl følelse nederst i magen, jeg kjenner under samleie at livmorhalsen er laaangt ned, jeg tisser ofte og jeg har endra smakssans og syns masse smaker stygt. Men dette kan være helt tilfeldig også :) men sånn har jeg det hvertfall!
 
Her har jeg IKM på lørdag og har ikke fått positv test enda,men har kun testet på ettermiddag/kveld pga jobben min.

Her er det:
oppblåst mage deluxe
kvalm på kvelden
Føler jeg ikke får nok søvn
Stikkninger i magen
Stygge kviser på haka

Blir ikke testen positiv denne uka så skjønner jeg ikke noe:P
 
Jeg tror det kan bli spennende å se hvordan disse symptomene våre utvikler seg gjennom svangerskapet. Det jeg syns er så deilig er å se at andre opplever det samme som meg selvom jeg føler jeg kanskje bare innbiller meg ting ^^

Dere som enda ikke har fått positiv test, jeg krysser fingrene for dere å håper dere får bli her i mai forumet <3

Nye symptomer:
Kviser. masse kviser. de er ikke store å stygge liksom. men flere å små. liker de ikke.
 
Har kjent pittelitt stikkinger i livmora og puppene, men det er mulig jeg bare innbilder meg dette:p Det som er litt mer konkrete fysiske symptomer er at jeg hadde en liten festeblødning en uke etter EL og at jeg har blitt veldig kvisete helt plutselig! (er vanligvis kvisefri mer eller mindre) og så er jeg SULTEN! Går rundt å stapper i meg alt jeg kommer over. Har til og med begynt å spise leverpostei, som jeg syns smaker hundemat. Forrige svangerskap lærte jeg fort hvorfor jeg var så enormt sulten: jeg måtte jo såklart feite meg opp til 5 måneder med spying!!;) Så nå stapper jeg innpå med god samvittighet!;) Litt synd hvis det skulle vise seg at jeg ikke er gravid allikevel da men..:p
 
Haha! Jeg syns det var en god måte å si det på, spis alt du vil med god samvittighet fordi du skal spy ^^ haha. Godt med litt humor :D
 
Er trøttere enn vanlig - sovner av på sofan under barnetv:p har mye mindre søtsug enn jeg hadde før...jeg klarer fint ta en bit sjokolade og får avsmak på å skal spise hele plata ;) foretrekker vann som drikke - har hatt et "religiøst" forhold til vann under mine tidligere graviditeter ;) fryser og må ha teppe over meg i sofan, til tross for 22-23 grader inne. De to tidligere svangerskapene har jeg også hatt et behov for kroppstemperatur på "40+" som sambo sier :) kjent litt kvalme - men det snakker vi ikke om, da jeg håper å unngå å bli så dårlig som tidligere....i graviditeten er det liksom ikke så kjekt å gå ned masse kg og knaske postafen for å holde seg oppe på to ben....:/
 
Back
Topp