--Symptomtråd--



Jente10spire13 skrev:
Her har puppene bare blitt vondere.. Au..





Hvis du følger etter i mitt fotspor så kanskje du slipper det fra neste uke! Krysser fingrene for det!
 
Her driver kvalmen på fortsatt... De to siste dagene har det heldigvis ikke vært SÅ ille... Går litt i bølgedaler her.. Gjør det det hos dere også?
 


simsa skrev:
Her driver kvalmen på fortsatt... De to siste dagene har det heldigvis ikke vært SÅ ille... Går litt i bølgedaler her.. Gjør det det hos dere også?


Min kvalme er veldig rar.. Den påvirker all matlyst, og er i bølger gjennom dagen. Aldri nok til at jeg brekker meg eller må kaste opp.. Men har ikke lyst på noe mat :S Ender opp med å bare lage noe mat fordi jeg vet jeg MÅ spise... og så orker jeg det ikke :(
 


kariness skrev:


simsa skrev:
Her driver kvalmen på fortsatt... De to siste dagene har det heldigvis ikke vært SÅ ille... Går litt i bølgedaler her.. Gjør det det hos dere også?


Min kvalme er veldig rar.. Den påvirker all matlyst, og er i bølger gjennom dagen. Aldri nok til at jeg brekker meg eller må kaste opp.. Men har ikke lyst på noe mat :S Ender opp med å bare lage noe mat fordi jeg vet jeg MÅ spise... og så orker jeg det ikke :(



Sånn er det her også!!! Eier ikke matlyst... Middagsmat er det eneste jeg syntes er litt godt..
 
Her er det nokså likt som med første barn, såre brystvorter, trøtt, oppblåst og mensmurring. Er kjempefornøyd med det, for det gikk bra Kaia! Når jeg mistet hadde jeg ingen symptomer, men rakk det jo ikke ettersom jeg mistet rett etter jeg ble gravid.
 
henger meg på selv om jeg ikke har fått positiv test enda

*kvalm
*vond i korsrygg/øverste del av rumpa
*utrolig trett
*tissetrengt hele tiden
*ekstrem matlysst
 


20082013 skrev:
henger meg på selv om jeg ikke har fått positiv test enda

*kvalm
*vond i korsrygg/øverste del av rumpa
*utrolig trett
*tissetrengt hele tiden
*ekstrem matlysst





Høres jo ut som du burde få en positiv test snart? ^^ hvor mange DPO er du?
 
Jeg kjenner meg fremdeles trett, og blir fort sliten... Har også veldig lyst på salt mat som bacon! Noe jeg ikke spiste mye av før jeg ble gravid. Lurer litt på om dere har merket noe til om immunforsvaret deres er dårligere? Jeg har gått halvsjuk lenge nå, noe som heller ikke er likt meg...
 


acashia skrev:
Jeg kjenner meg fremdeles trett, og blir fort sliten... Har også veldig lyst på salt mat som bacon! Noe jeg ikke spiste mye av før jeg ble gravid. Lurer litt på om dere har merket noe til om immunforsvaret deres er dårligere? Jeg har gått halvsjuk lenge nå, noe som heller ikke er likt meg...





det kan stemme det altså! jeg er forkjøla med vondt i hals og tett i nese og hode for andre gang! Andre gang! Jeg er bare 7 uker på vei og allerede 2 ganger sjuk...
 
Bare lurer på om noen av dere andre våknet opp om natta og er helt tørre i munn?
Jeg må ha flaske ved senga mi liksom så jeg kan drikke i løp av natta...
Er det sånn at spiren vår drikker av vannet vi har i kroppen? Og at vi derfor må drikke mer?

...
 
Eg er:
- TRØTTARE enn før
- Ømme pupper
- Hovudverk om morgonen
- Stikningar
- Kvalme og uggenhet med perioder med oppkast
- Meir var på lukter
- Tissar meir enn vanlig
- Meir sårbar og emsjonell
- Svimlar når eg reiser meg opp
- Oppblåst

Fleire kjekke symptomer har vi i vente ;-)
 


kariness skrev:
Bare lurer på om noen av dere andre våknet opp om natta og er helt tørre i munn?
Jeg må ha flaske ved senga mi liksom så jeg kan drikke i løp av natta...
Er det sånn at spiren vår drikker av vannet vi har i kroppen? Og at vi derfor må drikke mer?

...



Jeg drikker også mye mer enn normàlt, dog ikke om natta. Blodvolumet øker (opp mot 30% mot slutten) og da er det visst lettere å bli dehydrert, etterhvert kommer jo det med produksjon og fornyelse av fostervann inn i bildet også. Kroppen starter jo tidlig med mange andre tilpasninger (puppene for eksempel) så jeg tenker at det er normalt. Så viktig å drikke nok! Blir det ekstremt bør man sjekke blodsukker for å utelate svangerskapsdiabetes.
 
Har ikke hadd så mange symptoma, men her e dem eg har hadd:
- Litt kort lunte :P
- Stikking i puppan.
- Ømme brystvorter.
- Litt stikking i magen.

Det e det eg kommer på no :)
 


Maje-Mor skrev:


kariness skrev:
Bare lurer på om noen av dere andre våknet opp om natta og er helt tørre i munn?
Jeg må ha flaske ved senga mi liksom så jeg kan drikke i løp av natta...
Er det sånn at spiren vår drikker av vannet vi har i kroppen? Og at vi derfor må drikke mer?

...



Jeg drikker også mye mer enn normàlt, dog ikke om natta. Blodvolumet øker (opp mot 30% mot slutten) og da er det visst lettere å bli dehydrert, etterhvert kommer jo det med produksjon og fornyelse av fostervann inn i bildet også. Kroppen starter jo tidlig med mange andre tilpasninger (puppene for eksempel) så jeg tenker at det er normalt. Så viktig å drikke nok! Blir det ekstremt bør man sjekke blodsukker for å utelate svangerskapsdiabetes.





Åh, dette er ganske greit å vite. Hittil er det bare hver gang jeg våkner fordi jeg må tisse. Så merker jeg at jeg må også drikke masse! Men merker det ikke i l av dagen. Men da skal jeg tenke over det, aldri hørt noe om svangerskapsdiabetes ^^ kanskje jeg skal lese litt!
 


kariness skrev:


Maje-Mor skrev:


kariness skrev:
Bare lurer på om noen av dere andre våknet opp om natta og er helt tørre i munn?
Jeg må ha flaske ved senga mi liksom så jeg kan drikke i løp av natta...
Er det sånn at spiren vår drikker av vannet vi har i kroppen? Og at vi derfor må drikke mer?

...



Jeg drikker også mye mer enn normàlt, dog ikke om natta. Blodvolumet øker (opp mot 30% mot slutten) og da er det visst lettere å bli dehydrert, etterhvert kommer jo det med produksjon og fornyelse av fostervann inn i bildet også. Kroppen starter jo tidlig med mange andre tilpasninger (puppene for eksempel) så jeg tenker at det er normalt. Så viktig å drikke nok! Blir det ekstremt bør man sjekke blodsukker for å utelate svangerskapsdiabetes.





Åh, dette er ganske greit å vite. Hittil er det bare hver gang jeg våkner fordi jeg må tisse. Så merker jeg at jeg må også drikke masse! Men merker det ikke i l av dagen. Men da skal jeg tenke over det, aldri hørt noe om svangerskapsdiabetes ^^ kanskje jeg skal lese litt!



Det er endel andre symptomer som isåfall følger med også altså, og så tror jeg ikke det er så vanlig så tidlig... Vil tro det er en helt sunn form for tørste du har :) jeg har aldri vært flink til å drikke, og ikke likt springvann noe særlig, nå elsker jeg det og drikker myyye. Tror kroppen har sine måter å si ifra om hva den trenger på :)
 
Her er det litt symptomer allerede:

Ekstremt ømme pupper
Svimmel/vondt i hodet
Null matlyst
mens murringer
trøtt og sliten

Heldigvis lite med kvalme :)
 
Back
Topp