Symptomer!

For meg varte det hele svangerskapet sist så jeg er innstilt på å være kvalm i 29 uker til. Vil heller bli positivt overrasket :meh:

Jeg lurer på om kvalmen her har sluppet litt taket allerede, eller om det bare er et unntak. I dag har jeg ikke kjent meg kvalm hele dagen, og har derfor også hatt skikkelig god matlyst! Det var litt digg, men syns også kanskje det var litt tidlig siden jeg er 7+6 i dag :confused013

Håper i hvert fall at det ikke betyr at noe er galt. Har sett at flere i august-gruppa har forlatt oss, og noen av de hadde kommet lengre enn meg!

Foreløpig er jeg bare stuptrøtt, har ekstremt ømme nipler og jeg ser også hudforandringer i ansiktet som jeg gjorde sist svangerskap.

Våkner hver dag med skikkelig tett nese, som om jeg er forkjølet, men er jo ikke det. Har hatt det slik i flere uker nå :shifty:
Hehe, helt vanlig. Jeg er kronisk tett, avhengig av otrivin. Vært i mange år. Etter fødsel sist gang innså jeg at jeg ikke hadde tatt nesespray på mange dager. Alt av slimhinner osv hovner opp under svangerskapet pga økt blodvolum og hormoner. Det åpnes opp igjen når barnet er ute.. :laughing002

Jeg lurer på om kvalmen her har sluppet litt taket allerede, eller om det bare er et unntak. I dag har jeg ikke kjent meg kvalm hele dagen, og har derfor også hatt skikkelig god matlyst! Det var litt digg, men syns også kanskje det var litt tidlig siden jeg er 7+6 i dag :confused013

Håper i hvert fall at det ikke betyr at noe er galt. Har sett at flere i august-gruppa har forlatt oss, og noen av de hadde kommet lengre enn meg!

Foreløpig er jeg bare stuptrøtt, har ekstremt ømme nipler og jeg ser også hudforandringer i ansiktet som jeg gjorde sist svangerskap.
Helt vanlig. Ble grådig bekymret de dagene kvalmen bare plutselig var tilnærmet borte sist. Nyt det mens du kan og ikke minst nyt maten og følelsen av å være mett :hungry:

Helt vanlig. Ble grådig bekymret de dagene kvalmen bare plutselig var tilnærmet borte sist. Nyt det mens du kan og ikke minst nyt maten og følelsen av å være mett :hungry:
Ja, altså det var så sinnsykt deilig å bli ordentlig mett!! Så den følelsen lever jeg lenge på :joyful:

Halsbrann noen? Hatt det tre kvelder på rad nå når jeg har lagt meg. Googlet opp og ned, og fant ut at Gaviscon var trygge greier, så har tatt en liten skje for å minske litt. Samt masse vann. Hjelper bra!

Jeg klarer ikke dette her med den ekstreme kvalmen, oppkast og brekninger hele dagen. Kommer meg ikke ut av huset en gang, er livredd for å kaste opp på butikken. Prøver å finne trøst i at på fredag er jeg 8+0 og det betyr at det nærmer seg 2.trimester hvor det har blitt en del bedre de forrige gangene. Nå har jeg vært dårlig siden 3+2 (gradvis verre for hverdag), og det er faktisk 4-5 uker!! Skal klare å holde ut noen uker til :(

Selvom dette har vært et ønsket svangerskap så tenker jeg på abort hver eneste dag, det er helt tortur det her. Håper legen kan gi noen andre medisiner en periode :(
Det er så overveldende hvordan kvalmen påvirker tankene. Jeg tenker også mye mørkt og negativt når jeg er kvalm :(

Ekstrem kvalme her og, men ikke noe oppkast. Fortsatt helt uutholdelig! Postafen hjalp ikke, men Xonvea ser ut til å hjelpe…men hodet er ekstreeemt tungt. Klarer ikke sitte oppreist over tid og har sovd i nesten hele dag. Skal det virkelig være så ille?
Har det på akkurat samme måte, og blir gradvis verre dag for dag. 7+6 i dag. Det lurer jeg også på ... Håper det blir bedre på et tidspunkt.

Fikk afipran av legen i går. Dempet både kvalmen og brekningene litt. MEN, en vanlig bivirkning er diarè, å nå vet jeg ikke hva som er værst av kvalmen eller det å løpe på do hvert 10ende minutt :rolleyes: :hungover::laughing002 Skal ikke være enkelt altså! Føler virkelig jeg har omgangssjuke som er evigvarende:dead: Lei av å ikke fungere for hverken samboer eller sønnen, og føler meg fanget i eget hjem. Flere nevner mørke tanker, men det er jammen ikke lett å holde hverken humør eller motet oppe når det er sånn her det skal være nei♥️

Halsbrann noen? Hatt det tre kvelder på rad nå når jeg har lagt meg. Googlet opp og ned, og fant ut at Gaviscon var trygge greier, så har tatt en liten skje for å minske litt. Samt masse vann. Hjelper bra!
Yep antakeligvis det som trigger kvalmen min mest. Tar jeg anitmetika uten å ta noe for halsbrann har det ca. ingen effekt. Jeg bruker Omeprazol og gjorde også det sist svangerskap med god suksess. Har også ok effekt av lovehearts :wtf:

Fikk afipran av legen i går. Dempet både kvalmen og brekningene litt. MEN, en vanlig bivirkning er diarè, å nå vet jeg ikke hva som er værst av kvalmen eller det å løpe på do hvert 10ende minutt :rolleyes: :hungover::laughing002 Skal ikke være enkelt altså! Føler virkelig jeg har omgangssjuke som er evigvarende:dead: Lei av å ikke fungere for hverken samboer eller sønnen, og føler meg fanget i eget hjem. Flere nevner mørke tanker, men det er jammen ikke lett å holde hverken humør eller motet oppe når det er sånn her det skal være nei♥️
Hold ut det blir bedre:Heartred

Tryggmammamedisin.no har gode råd eller medisiner som er trygge bruke i svangerskapet

Halsbrann ja, oh yes. Den er jeg kjent med. Sist hadde jeg konstant halsbrann frem til sikkert uke 20 når jeg fant ut at det kanskje var lurt å ta opp med jordmor. :rolleyes: Hun råda meg til å be legen om noe for det. Jeg fikk da Nexium. Da slutta jeg også å kaste opp når jeg fikk bukt med halsbrannen.. Måtte ta det resten av svangerskapet. Hadde skikkelig halsbrann i går, fant heldigvis noen rester av Gaviscon i skapet, det redda kvelden. :laughing002

De siste dagene har jeg kjent noe som minner om leamus i magen. Små jevnlige rykk som om noe inni magen hikker, eller trekker seg litt sammen. Det kjennes også hvis man legger ei hånd på magen. Noen andre som har opplevd dette? Er 9+2

Jordmor sier jeg kan ta det de har av reseptfritt mot halsbrann på apoteket.

Har ikke tatt kvalmestillende siden onsdagskveld, da jeg ble såå dårlig i magen av de! Har sovet i hele natt, våknet i dag uten et snev av kvalme! Har til og med fått dusjet og gjort bittelitt husarbeid! Deet har vært deilig! Meen, rart hvor rare vi er.. jeg har liksom ligget på sofaen store deler av dagen pga at jeg har vært redd for at kvalmen skulle ha meldt seg når som helst! Blir jo tullerusk i hodet av mindre!

8+6.
Litt rosa på papir etter sammleie men ikke noe mere blødning en det. Veldig redd når jeg så det da jeg hadde MA i sommer . Så vært ærlig med partneren om at jeg er litt bekymret så han ikke skal tro det er at jeg ikke vil. For jeg vil veldig gjerne, men er bare redd for at det skal skje noe negativt.Veldig ømme bryster, sliten/trøtt og kvalme som kommer å går.

Forstoppelse er virkelig på et helt annet nivå som gravid :dead:
Ja jeg har kronisk diare til vanlig, men helt forstoppa nå. Jeg vurderer og ta noe for å ikke få så hard mage, men er jo redd for å klusse med ting. Tar du noe?,

Forstoppelse er virkelig på et helt annet nivå som gravid :dead:
Ja jeg har kronisk diare til vanlig, men helt forstoppa nå. Jeg vurderer og ta noe for å ikke få så hard mage, men er jo redd for å klusse med ting. Tar du noe?,
Jeg spiser kiwi nesten hver dag og det tror jeg hjelper.
Tar mye jerntilskudd og spiser en del bananer, som egentlig er døden for meg og magen/fordøyelsen, men for meg funker det med kiwi. Og det er jo godt også :)

Back
Topp