Symptomer!

Det gir masse næring og kalorier og tar to sekunder å få i seg. For meg er kjeks helt døden og jeg blir kvalm bare av å tenke på å spise Ritz. Som jeg normalt elsker! Så mulig melk ikke funker for deg ettersom kjeks funker for deg? Gi gjerne rapport om et par timer, føler du det gikk OK eller ble det bare verre. :dead:
Nå har det ikke gått mange timer - men syns jeg kjente en effekt med en gang!:D Skjønner hva du mener med at det fyller opp raskt. Det dempet kvalmen nok til at jeg kunne orke å spise noe, så det er jo veldig bra!

Nå har det ikke gått mange timer - men syns jeg kjente en effekt med en gang!:D Skjønner hva du mener med at det fyller opp raskt. Det dempet kvalmen nok til at jeg kunne orke å spise noe, så det er jo veldig bra!
Gøy!
Det er liksom ikke det første man tenker på at hjelper når man er kvalm, men det har fungert veldig bra for meg når kvalmen smyger innpå rundt kl.15. Da drikker jeg melk/syrnet melk før det skjer og da orker jeg litt middag senere.
Til frokost drikker jeg hjemmelaget smoothie (ikke disse sukkerdrikkene som heter smoothie fra butikken), full av frø, nøtter, hirse og havre.
Etter middag går det et glass til med melk til kveldsmat.
Går mye i drikker for meg, orker ikke tygge ulike konsistenser. :puke_r

Til de som trenger tips: Jeg sliter masse med kvalme, og ville bare si at hvis dere har tid/mulighet så dra i svømmehallen! I vannet slapp kvalmen min for første gang. Lå bare der og duppa mens mann og barn lekte rundt. Kanskje det var fordi kroppen ble vektløs? Verdt å teste :-)

I dag har jeg altså vært sååå kvalm hele dagen:depressed: Føler ikke mat hjelper heller, for blir kvalm med en gang etterpå. Knasker i meg kjeks, men det fyller ikke så mye på. Selvfølgelig er det spekepølse jeg craver sånn sinnsykt akkurat nå.. :rolleyes:

Hva gjør dere for å roe kvalmen litt?
Jeg hadde god effekt av postafen! Prøvd?

Gøy!
Det er liksom ikke det første man tenker på at hjelper når man er kvalm, men det har fungert veldig bra for meg når kvalmen smyger innpå rundt kl.15. Da drikker jeg melk/syrnet melk før det skjer og da orker jeg litt middag senere.
Til frokost drikker jeg hjemmelaget smoothie (ikke disse sukkerdrikkene som heter smoothie fra butikken), full av frø, nøtter, hirse og havre.
Etter middag går det et glass til med melk til kveldsmat.
Går mye i drikker for meg, orker ikke tygge ulike konsistenser. :puke_r
Enig i at drikke er best. Orker liksom ikke de store måltidene uansett. Smoothie høres også veldig lurt ut, hadde det ikke vært for at den forrige blenderen strøk med, kunne jeg lagd det også! Men skal prøve å drikke noen glass melk i løpet av dagen og se om det hjelper☺️ Takk for tipset!

Nei, det har jeg ikke. Har generelt ikke prøvd noen medisiner eller lignende. Er det reseptfri?
Reseptfritt (på folkemunne gjerne kjent som reisesyketabletter), og det første som prøves ut av medisiner. Det er ikke alle som har effekt av det, men for meg hjalp det veldig. Det gjorde at jeg endelig kjente på sult og kunne spise til flere måltider, og det også var nok med på å holde kvalmen nede også etter at virkningen fra tabletten ble borte.

Reseptfritt (på folkemunne gjerne kjent som reisesyketabletter), og det første som prøves ut av medisiner. Det er ikke alle som har effekt av det, men for meg hjalp det veldig. Det gjorde at jeg endelig kjente på sult og kunne spise til flere måltider, og det også var nok med på å holde kvalmen nede også etter at virkningen fra tabletten ble borte.
Så bra! Jeg kan prøve det ut dersom kvalmen vedvarer! Skal til fastlegen om to dager, så kan høre litt med henne også☺️ Må ta hensyn til at jeg ammer fortsatt - hvis det har noe å si med postafen

Andre som sliter med voldsom hodepine? Hadde det første svangerskapet og.. det er egentlig hver dag, så føler ikke det er vits å ta Paracet. Kan jo ikke ta Paracet hver eneste dag. Så da lar jeg like gjerne være så det ikke blir for mye

Andre som sliter med voldsom hodepine? Hadde det første svangerskapet og.. det er egentlig hver dag, så føler ikke det er vits å ta Paracet. Kan jo ikke ta Paracet hver eneste dag. Så da lar jeg like gjerne være så det ikke blir for mye
Ikke fått det enda, men husker jeg slet med det i noen uker rundt uke 9-12 forrige gang. Det ga seg heldigvis etter noen uker. Håper det gir seg snart for din del!

• Omsorg
Reactions: F96
Sliter med voldsom hodepine, men sliter med migrene til vanlig så tar heller dette :hilarious: håper det slipper for deg snart :Heartred

I dag (første dag på jobb etter juleferien) meldte kvalmen og oppkast seg! Er 8+0 i morgen.. har hørt at til noen så går kvalmen vekk i uke 8-9, mens til andre starter den da? Hjelpes

Noen andre som er veldig tungpusta? Har litt dårlig kondis fra før, det skal jeg innrømme, men nå er det krise. Puster og peser og høres ut som en gammel gubbe med kols. Blir fort andpusten også. Er bare 7+4, så spent på hvordan det her skal utvikle seg :laughing001 Noen andre??

Noen andre som er veldig tungpusta? Har litt dårlig kondis fra før, det skal jeg innrømme, men nå er det krise. Puster og peser og høres ut som en gammel gubbe med kols. Blir fort andpusten også. Er bare 7+4, så spent på hvordan det her skal utvikle seg :laughing001 Noen andre??
Jepp! :hilarious:

Back
Topp