Symptomer!

Antakeligvis Xonvea. De kom på det norske markedet i fjor men er en velprøvd medisin i utlandet. For meg var som å kaste bensin på bålet. I tillegg er de dyre. Om du ikke har prøvd Postafen og/eller Afipran først ville jeg gjort det
Har ikke prøvd noen av dem… Kan man få det reseptfritt på apoteket?

Har ikke prøvd noen av dem… Kan man få det reseptfritt på apoteket?
Postafen ja. Skal du ha større pakning er det reseptbelagt. Afipran/metoklopramid og Xonvea er reseptbelagt. Postafen er førstevalg for gravide :)

Åh hvilke er det? Trenger dem sårt :bag: :bounce
Xonvea ja, afipran og postafen var sukkertøy iforhold. Litt trøtt på de, men tar heller det enn brekninger og oppkast! :Heartpink Tar 2 tabletter ved leggetid, det holder for meg enn så lenge. Har en 40 pk da i 20 dager, koster meg 24 kr dagen. Det betaler jeg gledelig :)

Hormoner! Jeg var på besøk, også skjedde det noe morsomt. Det var litt morsomt, men ikke hysterisk. For meg var det det, jeg lo så tårene rant og jeg måtte virkelig ta meg sammen for å ikke la det gå over i gråt :hilarious:

Er det noen som ikke har noen symptomer? Kjente at jeg plutselig ble bekymret. I de to andre svangerskapene mine, har det vært overflod av symptomer.

Er det noen som ikke har noen symptomer? Kjente at jeg plutselig ble bekymret. I de to andre svangerskapene mine, har det vært overflod av symptomer.
Hei. Sånn hos meg også. Men velger å holde hodet kaldt. Jeg er sikker på at symptomer vil komme igjen. Jeg er cirka straks 5 uker tror jeg. Det er vanskelig å tungt. Har allerede hatt 2 blødninger. Heldigvis slutta di fort. Og det er verdens største mareritt.

Jeg har noen små symptomer som økt matlyst, ømme nipler og murringer i magen. Men noe som jeg ble overrasket av er at jeg allerede ikke klarer å ligge på magen eller få noe press på magen, da får jeg magesmerter og blir kvalm, men går over med en gang presset er over. Er det noen andre som har det samme? Er 4+6

Mange dager har jeg ingen symptomer, noen dager er jeg litt svimmel. Det er det eneste så venter bare på at jeg skal kjenne noe mer...

Jeg er 5+6 idag og mine symptomer nå er:
- Veldig ømme nippler
- Har en kvalme som kommer og går, som er mer intens nå enn tidligere.
- Føler meg hinsides trøtt og sliten, får ikke gjort det jeg vil. Så juleforberedelser ser det litt mørkt ut for. Tror ikke det blir bakt så mye til denne julen. Må nok handle inn litt istedenfor:p

5+2
Tok gravidtest igjen idag, fortsatt positiv
Ikke særlig kvalm eller uggen
Ømme og store pupper, går med sportsbh hjemme
Mer søvnbehov
Litt mer hissig/hormonell
En del stikninger i magen etter jeg har spist, som noe biter i meg
Gjør ting, så husker jeg ikke hvorfor etterpå

Mine symptomer er:
  • Veldig trøtt, men sliter med å sove.
  • Murringer/trykk nederst i magen.
  • Hetetokter.
  • Litt kvalme av og på (håper ikke det blir verre, kan leve med dette liksom)
  • Humørsvingninger, blir lettere irritert og tårene sitter løst.
  • Restless legs..
  • Å jeg glemmer ting :hilarious:
Han hjemme synes jeg er morsom, han ler bare av at jeg surrer og glemmer :hilarious:

Merker at kvalmen kommer hyppigere og kraftigere nå, leste at den ofte "peaker" i uke 8. Den går jeg inn i på julaften :depressed:
Sliter også med forstoppelse og magesmerter :hungover:

De siste 2 dagene har jeg generelt vært skikkelig uggen. Vi hadde julefest på lørdag og jeg sov hele dagen i går. Kjentes nesten ut som at jeg bare bakfull, selv om jeg selvfølgelig ikke drakk. Er fortsatt skikkelig uggen og sliten… trodde jeg var «baksliten», men det må jo være symptomer. Er små kvalm og trøtt og fantastisk lite produktiv på jobb.

Hei. Sånn hos meg også. Men velger å holde hodet kaldt. Jeg er sikker på at symptomer vil komme igjen. Jeg er cirka straks 5 uker tror jeg. Det er vanskelig å tungt. Har allerede hatt 2 blødninger. Heldigvis slutta di fort. Og det er verdens største mareritt.
Prøver på det samme. Er 6+0 i dag, og har fått TUL 23 desember. Så nå er det bare å vente til det.
Ekstra skummelt med blødninger, krysser fingrene for oss begge:)

Merker at kvalmen kommer hyppigere og kraftigere nå, leste at den ofte "peaker" i uke 8. Den går jeg inn i på julaften :depressed:
Sliter også med forstoppelse og magesmerter :hungover:
Et tips. De har siblin på apotek. Heter noe sånn. Fungere veldig bra for magen. Pulver som løses opp i drikke. Jeg tar sånn hver dag. Ikke mer hard mage

Mine symptomer
Ømme pupper
Tatt flere teste alle er skikkelig positiv graviditetstest
God matlyst. Kan spise hele tiden
Hard mage. Tar middel mot det så ikke redd for det.
Sushi er godt
Proteinbar det smakte godt. Ikke at jeg brydd meg før
Litt svimmelhet kommer å går

Last edited:
Det nye nå er at brus smaker pyton .. Hilsen en Pepsi Max misbruker .. Kun vann og Frus som går ned :wacky: Husker det var sånn med de to andre også, svart brus var motbydelig!

5+6 og kaffe smaker høgg :dead: Sist gang skjedde ikke det før uke 7.

Veldig upraktisk når jeg trenger koffein for å klare å konsentrere meg på jobb :hilarious: Har heldigvis trappa ned det siste halvåret etter jeg tok ut spiralen, så jeg er delvis forberedt!

Back
Topp