Symptomer

Vet ikke om jeg skal juble eller gråte, men sjokolade smaker ikke det samme lenger! :eek: Er til vanlig veldig glad i melkesjokolade, men nå har jeg fått helt avsmak på det! Brødskive med leverpostei derimot, det er visst helt nydelig:hilarious:
 
Jeg knasker en del på en hel agurk og hel tomat. Er noe forfriskende med det med kvalmen :p
Jeg synes det er så dumt at jeg ikke kan spise ost (pga mpa). Det var en av få tingene som fristet sist og frister nå. Ristet skive med ost!
 
Jeg har sure oppstøt, tror jeg? Kjennes mest som litt svie/altfor full magesekk og en rap jeg ikke får opp om det gir mening for noen? :hilarious:
Gir mening, brygger og brygger og plutselig kjemperap eller gulp. Blir gal :arghh:
 
Jeg har utrolig lite symptomer enda til å være gravid…. Mye mindre enn jeg er vant til. Så jeg er litt forundret, men er jo bare 5+0. Sist kom kvalmen i uke 6 , så veldig spent.
Testene lyser gravid mot meg, så får bare tro på det….
 
Jeg har utrolig lite symptomer enda til å være gravid…. Mye mindre enn jeg er vant til. Så jeg er litt forundret, men er jo bare 5+0. Sist kom kvalmen i uke 6 , så veldig spent.
Testene lyser gravid mot meg, så får bare tro på det….
Jeg var jo helt ødelagt i uke 6, lå rett ut! Gitt seg en del nå, men blir like kvalm om jeg venter for lenge med frokosten :dead:
 
Jeg var jo helt ødelagt i uke 6, lå rett ut! Gitt seg en del nå, men blir like kvalm om jeg venter for lenge med frokosten :dead:
Hvor langt nå? Og hvordan er symptomene dine? Når kom din kvalme? ( jeg er jo bare glad til hvis jeg ikke får noen og kan leve bort i mot som vanlig….). Bare husker at det kom som kastet på meg i uke 6 sist…
 
Hvor langt nå? Og hvordan er symptomene dine? Når kom din kvalme? ( jeg er jo bare glad til hvis jeg ikke får noen og kan leve bort i mot som vanlig….). Bare husker at det kom som kastet på meg i uke 6 sist…
Samme hos meg. Kjente på litt forbigående kvalme i uke 5 og i uke 6 var det som å bli slått ned av kvalmen, helt merkelig. Verste uken til nå har vært den 8. og 9. uken. Tror aldri jeg har følt meg så dårlig og kraftløs :facepalm:
 
Hvor langt nå? Og hvordan er symptomene dine? Når kom din kvalme? ( jeg er jo bare glad til hvis jeg ikke får noen og kan leve bort i mot som vanlig….). Bare husker at det kom som kastet på meg i uke 6 sist…
Startet med litt sånn til og fra i uke 5 kvalme, uke 6 lå jeg basically i senga 24/7. hadde vel to dager jeg kom meg ut av huset. Nå er jeg 7+6, og kvalmen kom brått tilbake i går etter å ha vært i superform mandag, tirsdag og onsdag! I går var det likevel overkommelig om jeg bare spiste kjeks regelmessig (typ en gang i timen nesten) og i dag var jeg i fin form helt til jeg forlot senga og var «aktiv» (altså jeg sto opp og ordnet meg til å reise på jobb). Ble kvalm og svimmel igjen, og har nå inntatt senga nok en gang.. ellers har jeg ømme pupper enda, mensmurringer er noe tilbake og luftavgang! Og tidvis sure oppstøt/halsbrann.
 
Foreløpig lite symptomer. Litt murringer, ømme brystvorter, god luktesans og bittelitt uggen. Men lite som er plagsomt.. enda.
Er 5+2 idag. Ble gravid litt tidligere enn planlagt, så hadde bestilt ferie og reiser til Kreta om en uke. Er da 6+2. Livredd for at kvalmen kommer og at jeg blir skikkelig dårlig der nede i mange varmegrader, og evt må spy på fly/flyplass etc.. Jeg har et håp om at det verste ikke kommer før jeg er hjemme igjen. Skal være en uke. Erfaringer? Hva hadde dere gjort? :)
 
Foreløpig lite symptomer. Litt murringer, ømme brystvorter, god luktesans og bittelitt uggen. Men lite som er plagsomt.. enda.
Er 5+2 idag. Ble gravid litt tidligere enn planlagt, så hadde bestilt ferie og reiser til Kreta om en uke. Er da 6+2. Livredd for at kvalmen kommer og at jeg blir skikkelig dårlig der nede i mange varmegrader, og evt må spy på fly/flyplass etc.. Jeg har et håp om at det verste ikke kommer før jeg er hjemme igjen. Skal være en uke. Erfaringer? Hva hadde dere gjort? :)

Jeg har nettopp vært på utenlandsferie med 16 timers flytur, denne var bestilt før jeg ble gravid. Dro i uke 6 og kom tilbake i uke 8. Ble ikke akkurat livets ferie, men alt i alt glad for at jeg dro. Sjansen kommer kanskje ikke igjen med det aller første :happy: Slapp unna den verste kvalmen på turen, og heldigvis ikke oppkast på fly. Kvalmen har egentlig vært mer plagsom nå i uke 9.
 
Foreløpig lite symptomer. Litt murringer, ømme brystvorter, god luktesans og bittelitt uggen. Men lite som er plagsomt.. enda.
Er 5+2 idag. Ble gravid litt tidligere enn planlagt, så hadde bestilt ferie og reiser til Kreta om en uke. Er da 6+2. Livredd for at kvalmen kommer og at jeg blir skikkelig dårlig der nede i mange varmegrader, og evt må spy på fly/flyplass etc.. Jeg har et håp om at det verste ikke kommer før jeg er hjemme igjen. Skal være en uke. Erfaringer? Hva hadde dere gjort? :)
Jeg har hatt spypose med meg i veska siden uke 6. Kanskje falsk trygghet men da har jeg en plass å spy om jeg må når vi er på farten :wtf:
 
@Lil_sol og @2njee : Høres ut som (begynnende) halsbrann, ja. Unner ingen å ha det like jævlig som jeg har hatt i mine svangerskap. Men denne gangen er jeg forberedt. Om ikke de vanlige reseptfrie midlene fungerer, er Nexium e.l. redningen. Halsbrannen var verre en riene og fødselssmertene. Kødder ikke.
 
@Lil_sol og @2njee : Høres ut som (begynnende) halsbrann, ja. Unner ingen å ha det like jævlig som jeg har hatt i mine svangerskap. Men denne gangen er jeg forberedt. Om ikke de vanlige reseptfrie midlene fungerer, er Nexium e.l. redningen. Halsbrannen var verre en riene og fødselssmertene. Kødder ikke.
Synes det er så fælt å føle meg så stinn og litt sånn svie?! Urk.. håper det ikke tar seg opp!
 
Nå kom den overveldende kvalmen i går 6+1. Passa godt siden vi har reist hjem fra familien og jeg ikke har noe hjelp med 2 åringen på dagtid fram til bhg start :dead: Men veldig glad kvalmen kom, da føler jeg meg litt tryggere på at dette kan gå veien.
 
Konstant forferdelig smak i munnen, kvalm, diare. Idag kjennes det også ut som jeg har hatt en heftig styrkeøkt på bryst :hilarious:
 
  • Omsorg
Reactions: MOK
Du må få sjekket den diareen. Er forskjell på løs mage, som er vanlig, og vedvarende diare.
Det dumme legekontoret tar meg ikke seriøst :( ringte før helga, og de sa om det ble for ille så ring legevakta, men fikk ikke komme inn til dem før helga.

Men allmentilstanden er i det minste litt bedre nå fordi jeg ikke kaster opp. Og flaks er det for på mandag drar vi på ferie i 4 dager med svigers. Så får ikke sjekket den opp for etterpå evt:(
 
Det dumme legekontoret tar meg ikke seriøst :( ringte før helga, og de sa om det ble for ille så ring legevakta, men fikk ikke komme inn til dem før helga.

Men allmentilstanden er i det minste litt bedre nå fordi jeg ikke kaster opp. Og flaks er det for på mandag drar vi på ferie i 4 dager med svigers. Så får ikke sjekket den opp for etterpå evt:(
Da DRAR du på legevakta i stedet for å ringe! Ikke hør på dem! Du må sjekke i tilfelle det blir enda verre på tur. Kanskje du har en infeksjon som kan behandles?
 
Jeg har så veldig murringer. Går på badet hele tiden i tro om at NÅ blør jeg. Kan ikke huske det slik fra de andre svangerskapene, så blir så bekymret. Noen som opplever lignende?

Har stikking i brystende, usedvanlig trøtt og små uggen innimellom også :banghead:
 
Back
Topp