Symptomer

Full stopp i magen er det nye nå……
 
Jeg er kun 5+1, men plutselig har magen blåst seg opp. Alt strammer. Jeg er i utgangspunktet ganske slank, men nå er ingen av buksene mine komfortable. Jeg har vært gravid en gang før (i 2021) og da blåste ikke magen seg opp så raskt… Den står ut som en ballong. Føler meg ikke særlig bra pga det.
 
Jeg har så veldig murringer. Går på badet hele tiden i tro om at NÅ blør jeg. Kan ikke huske det slik fra de andre svangerskapene, så blir så bekymret. Noen som opplever lignende?

Har stikking i brystende, usedvanlig trøtt og små uggen innimellom også :banghead:
Hei.
Jeg har også mye murringer(i rygg). Tenker d samme som deg. Er 7+6 nå. Men har hatt d slik siden jg fant det ut(4 uker). Ubehagelig.
 
Hei.
Jeg har også mye murringer(i rygg). Tenker d samme som deg. Er 7+6 nå. Men har hatt d slik siden jg fant det ut(4 uker). Ubehagelig.
Ååh. Ja jeg har også hadd det en god uke nå, men blir så bekymret når det ikke gir seg :smiley-angelic001 Men så lenge vi ikke blør og har andre symptomer så får vi vel forsøke tenke positivt!
 
  • Liker
Reactions: Ann
Jeg er kun 5+1, men plutselig har magen blåst seg opp. Alt strammer. Jeg er i utgangspunktet ganske slank, men nå er ingen av buksene mine komfortable. Jeg har vært gravid en gang før (i 2021) og da blåste ikke magen seg opp så raskt… Den står ut som en ballong. Føler meg ikke særlig bra pga det.
Samme skjedde her i andre og tredje (nå) graviditet. I første kunne jeg smette inn i buksene til tredje måned. Nå må jeg over på treningsbukser, nattbukser eller tights i uke 5. Ikke uvanlig, tror kroppen husker og magen "gir etter" fortere etter første graviditet. Ballongfølelsen forsvinner for mange, da. Den var verst fra uke 4-6 hos meg, men i uke 7 har jeg hatt flat mage. Buksene er derimot ubehagelige uansett, så de får ligge i skapet til etter fødselen.
 
Kvalmen kommer og går. Blir bekymra om jeg ikke er kvalm nok. Da jeg hadde MA hadde jeg betydelig mindre kvalme enn svangerskapet etter med sønnen vår.
 
Ellers merker jeg det i bekkenet allerede. Blir interessante måneder om dette går veien. Har veldig dårlig smak i munnen hele tiden. Tygger tyggis for å få den vekk. Trøtt og generelt sliten.
 
Startet med litt sånn til og fra i uke 5 kvalme, uke 6 lå jeg basically i senga 24/7. hadde vel to dager jeg kom meg ut av huset. Nå er jeg 7+6, og kvalmen kom brått tilbake i går etter å ha vært i superform mandag, tirsdag og onsdag! I går var det likevel overkommelig om jeg bare spiste kjeks regelmessig (typ en gang i timen nesten) og i dag var jeg i fin form helt til jeg forlot senga og var «aktiv» (altså jeg sto opp og ordnet meg til å reise på jobb). Ble kvalm og svimmel igjen, og har nå inntatt senga nok en gang.. ellers har jeg ømme pupper enda, mensmurringer er noe tilbake og luftavgang! Og tidvis sure oppstøt/halsbrann.
«Godt» å høre at det er flere i samme situasjon. Bli jo litt rar av å være megakvalm og så er man bra igjen noen dager. Jeg har alltid et mål om å stå opp, gjør meg klar for jobb og så heller ta det som det kommer. Noen ganger har jeg spydd og gått på jobb, andre ganger har jeg komt meg på jobb og så måtte gå hjem igjen etter noen timer:hilarious:

Kvalmen ble også kasta over meg på dagen 6+0, sammen med et mulig blodtrykksfall. Var så voldsom kvalme
 
Er 6+0 og bare venter på kvalmen for fult! Har hatt noen morninger nå med litt kvalme- men langt ifra så ille som jeg vet det kan bli.. prøver å nyte dagene før den evt kommer:) kanskje kommer den ikke å det blir gutt denne gangen? :hilarious: Sånn motsatt av sist!
 
Last edited:
  • Omsorg
Reactions: MOK
Ellers merker jeg det i bekkenet allerede. Blir interessante måneder om dette går veien. Har veldig dårlig smak i munnen hele tiden. Tygger tyggis for å få den vekk. Trøtt og generelt sliten.
Jeg merker det også litt i bekkenet innimellom. Ikke noe særlig vondt liksom, men er redd det skal utvikle seg like ille som forrige gang. Da hadde jeg store smerter ved hver lille bevegelse. Nettene var et mareritt. Husker befrielsen under fødselen da epiduralen også tok vekk bekkensmertene og jeg plutselig følte meg så fri. Endelig kunne jeg bevege meg rundt og følte meg supersprek. Smertene kom dessverre tilbake igjen etter fødselen da epiduralen hadde gått ut. Tok noen måneder før de var borte. Har kjent det litt under menstruasjoner.
Med førstemann var det ikke så gale heldigvis. Håper på et bedre svangerskap denne gangen, men er ikke så optimistisk.
 
Last edited:
Kvalmebølger hele dagen, ekstremt hodepine fortsatt og tett neste. Også er jeg sulten hele tiden! Det er slitsomt :p noen andre som merker vondt i korsryggen? Har vært sofaliggende i hele dag pga smerter og har ikke kunnet leke med sønnen min. Tidendes dårlig samvittighet idag, har grått så mye. Hormoner ass!!
 
Kvalmebølger hele dagen, ekstremt hodepine fortsatt og tett neste. Også er jeg sulten hele tiden! Det er slitsomt :p noen andre som merker vondt i korsryggen? Har vært sofaliggende i hele dag pga smerter og har ikke kunnet leke med sønnen min. Tidendes dårlig samvittighet idag, har grått så mye. Hormoner ass!!
Ja, de første dagene etter kvalmen kom og jeg ble sengeliggende. Korsryggen var vond i et par dager. Huff, håper du blir bedre snart :happy:
 
Jeg merker det også litt i bekkenet innimellom. Ikke noe særlig vondt liksom, men er redd det skal utvikle seg like ille som forrige gang. Da hadde jeg store smerter ved hver lille bevegelse. Nettene var et mareritt. Husker befrielsen under fødselen da epiduralen også tok vekk bekkensmertene og jeg plutselig følte meg så fri. Endelig kunne jeg bevege meg rundt og følte meg supersprek. Smertene kom dessverre tilbake igjen etter fødselen da epiduralen hadde gått ut. Tok noen måneder før de var borte. Har kjent det kitt under menstruasjoner.
Med førstemann var det ikke så gale heldigvis. Håper på et bedre svangerskap denne gangen, men er ikke så optimistisk.
Jeg hadde låsninger i bekkenet med første. Gikk til manuellterapeut. Det hjalp litt, men kom tilbake. Håper det blir bedre for deg denne gangen. Prøvde du noe behandling for det?
 
Jeg hadde låsninger i bekkenet med første. Gikk til manuellterapeut. Det hjalp litt, men kom tilbake. Håper det blir bedre for deg denne gangen. Prøvde du noe behandling for det?
Var hos både kiropraktor og fysioterapeut uten at jeg synes det hjalp noe særlig.
 
Alle blodårene mine strutter og man kan tydelig se dem…. Ellers har jeg bare bittelitt ømme bryst. Utenom dette merker jeg ikke at jeg er gravid…. Veldig rart….
 
Kvalm hele døgnet… i går spydde jeg på kjøpesenteret. Juhuu. Klarte å grabbe en plastpose før det skjedde. Whyyyyy kan ikke jeg få ha et eneste svangerskap uten den helv… kvalmen?
 
Kvalmebølger hele dagen, ekstremt hodepine fortsatt og tett neste. Også er jeg sulten hele tiden! Det er slitsomt :p noen andre som merker vondt i korsryggen? Har vært sofaliggende i hele dag pga smerter og har ikke kunnet leke med sønnen min. Tidendes dårlig samvittighet idag, har grått så mye. Hormoner ass!!
Jeg har også vondt i korsryggen. Men mer som at jeg er sliten. Er bare 7+5, så bekymra for at det skal bli mye verre fremover. Upraktisk at det er slitsomt å sitte, da blir det hardt å starte på jobb etter ferien.
 
Fikk beskjed fra legen om å prøve Postafen og tok det for første gang i går, men tror det blir med den ene tabletten.. ble bare utrolig svimmel og «susete i hodet», og merker ingen forandring på kvalmen. Håper svimmelheten gir seg til i morgen, da er det første dag på jobb etter ferie.
 
Back
Topp