Symptomer

S-L-I-T-E-N! Vært ute sammen med barna hele formiddagen, så da kvelden kom og de var i seng sovna jeg en dupp på sofaen.. Det tror jeg ikke jeg har gjort siden 3 åringen var baby..

Ellers kjenner jeg at jeg må ha jevn tilførsel av mat for å ikke kjenne på kvalmen også skjer det mye «nedi der» når jeg setter meg ned på kvelden...

Men alt skal nytes, for dette er den siste :Heartred

Siste her også, og fast bestemt på å nyte denne opplevelsen, til tross for at kvalmen er igang med å kicke inn nå :)

4+6 i dag og nesten ingen symptomer, kanskje litt ekstra trøtt, men jeg må tisse hele tiden! Er ikke det litt tidlig? Føles nesten som når man har urinveisinfeksjon, men det gjør ikke vondt. Noen som har måttet tisse så ofte så tidlig?

4+6 i dag og nesten ingen symptomer, kanskje litt ekstra trøtt, men jeg må tisse hele tiden! Er ikke det litt tidlig? Føles nesten som når man har urinveisinfeksjon, men det gjør ikke vondt. Noen som har måttet tisse så ofte så tidlig?

Jeg har sikkert tissa 20+ ganger om dagen siden 4+0. Bruker 3 ganger så mye dopapir nå :hilarious:

Ømme pupper, spesielt niplene. Oppblåst. Kanskje litt mer utflod, og tror det er blod så blir like glad hver gang jeg er på do og det ikke er det :hello2
Og dårlig søvn. Jeg som vanligvis kan sovne når som helst, uavhengig av om jeg sov til kl. 11-12 for eks., og gjerne 10-12 timer i strekk. De siste nettene har jeg bare liggi å vridd meg hele natta føles det ut som. Og våkna rundt 3-4 tiden :whacky011

Forrige graviditet hadde jeg kjempeømme pupper fra tidlig av. Denne gangen merker jeg ingenting av det! Kanskje det er fordi jeg fortsatt ammer.

Jeg er så forferdelig trøtt at jeg ikke orker annet å gå på jobb om dagen. En helt annen trøtthet enn jeg noen gang har opplevd, vil bare ligge på sofaen eller sove. Fungerer greit frem til lunsj, så lengter jeg hjem. Det er så ille at det rett og slett gjør meg sur og lei. Savner å være opplagt å ha overskudd til å bare jogge litt eller lage en god middag. Samboeren har heldigvis full forståelse og maser ikke på meg.

Ja- det er normalt. Ja- det går over. Ja-selvfølgelig er jeg glad for å være gravid. Men fy f.. så drit det er å være så trøtt. Må bare få det ut :hungover::meh::grumpy:

Opplever også det, og det er normalt har jeg akkurat lest. Å være gravid påvirker glatt muskulatur og det har vi i blæra. Det gjør at man klarer ikke holde på like mye urin som normalt fordi den blir slappere. Fascinerende og irriterende! :hilarious:

Lite oppdatering fra meg .
På grunn av - andre dag i dag jeg spyr mine måltider :laughing005
Gud hjelp meg

Puppene blir vondere og vondere, mer svimmel, og blir fort anpusten. Tørst, trøtt, frysen og hormonell pregzilla:oops:

engster meg litt mindre nå.. selv om kvalmen er uteblitt.

Jeg er kjempe trøtt og kan fort sove en middagslur på 2 timer for så å legge meg i 10/11 tiden igjen. :goodnight
Er også små kvalm og har spydd 1 gang i forbindelse med tannpuss. :depressed:

er kvalm hele døgnet jeg, så «morning sickness» er bare tull. :grumpy:
Uææ, kjedelig. Samme her! Kommer gjerne helt ut av kurs allerede fra morgenen av. Greier ikke spise noe særlig, og kvalmen øker.
Når vurderer man sykmelding? Noen som har erfaring med hva som er fornuftige tilpasninger når kvalmen henger over hele dagen?

Jeg tror det har noe med hormonene å gjøre? Så roer det seg ned litt lengre ut i svangerskapet, før det begynner på an igjen når livmoren blir stor og presser på blæra :D

Uææ, kjedelig. Samme her! Kommer gjerne helt ut av kurs allerede fra morgenen av. Greier ikke spise noe særlig, og kvalmen øker.
Når vurderer man sykmelding? Noen som har erfaring med hva som er fornuftige tilpasninger når kvalmen henger over hele dagen?

Ta det så med ro som du kan. Mye hvile kan hjelpe.
Tipset om å spise ofte men små måltider er mye verdt.
Salt kjeks, knekkebrød..
Og snakk med legen din om det :smug:

Mye murringer, føles ut som at mensen skal komme hvert øyeblikk, og såre nipler :dead: Har skikkelig halsbrann også, men om det er graviditeten vet jeg ikke :p
Ikm i morgen. Den ekstreme trettheten jeg hadde sist kommer vel snikende om en uke eller to :nailbiting:

Altså, nå er jeg 6+2, og hsr begynt å få "isjas-smerter" allerede.. Type knivstikk i rumpeballen når jeg går.
Fikk dette tidlig med nr. 2 også, men det får være måte på tidlig! *surmuler* :shifty:

Tisser mye, har noe vondt i korsryggen og har skikkelig ømme nippler.
(Går å tar på nipplene hele tiden, for å forsikre meg om at de fortsatt er ømme)
Blir kvalm og nesten kaster opp hvis jeg spiser en liten bit for mye mat...

Satt å leste i denne tråden når vi hadde lunsjpause på digitalt foredrag, og sovna.. Våkna 20 min etter lunsjen var over :oops:

Mine superømme pupper er ikke det lenger. Bare tidvis såre nippler. Og jeg har ikke kjent noen stikkinger/murringer på en dag. Flere som har symtomer som kommer å går sånn?:rolleyes:

Back
Topp