Symptomer?

Blæh! Dette er helt klart den verste dagen hittil! :( Ekstremt treg, men løs i magen. Luftsmertene er verre enn noen gang, og nå har kvalmen virkelig slått inn også. Går greit så lenge jeg halvveis ligger i sofaen, men litt upraktisk da jeg ikke orker å gå på kjøkkenet for å smøre meg mat. Kjennes ut som om jeg skal kaste opp, og det hjelper ikke akkurat at jeg går og hilser på disse trantablettene jeg nettopp tok… :( De bør nok tas før jeg legger meg fremover!

Eier ikke matlyst, heller. Bare tanken på mat gjør meg kvalm, men så har jo mat hjulpet mot kvalmen så langt og jeg burde vel presse det i meg. :( Akkurat nå trenger jeg en liten påminnelse om hvorfor jeg gikk frivillig inn i dette, så om formen blir bedre skal jeg ta en tur opp til søsteren min og hilse på den lille. :Heartred

Håper dere er i bedre form enn meg! :)

Løs og hard mage er veldig vanlig i svangerskapet.

Blæh! Dette er helt klart den verste dagen hittil! :( Ekstremt treg, men løs i magen. Luftsmertene er verre enn noen gang, og nå har kvalmen virkelig slått inn også. Går greit så lenge jeg halvveis ligger i sofaen, men litt upraktisk da jeg ikke orker å gå på kjøkkenet for å smøre meg mat. Kjennes ut som om jeg skal kaste opp, og det hjelper ikke akkurat at jeg går og hilser på disse trantablettene jeg nettopp tok… :( De bør nok tas før jeg legger meg fremover!

Eier ikke matlyst, heller. Bare tanken på mat gjør meg kvalm, men så har jo mat hjulpet mot kvalmen så langt og jeg burde vel presse det i meg. :( Akkurat nå trenger jeg en liten påminnelse om hvorfor jeg gikk frivillig inn i dette, så om formen blir bedre skal jeg ta en tur opp til søsteren min og hilse på den lille. :Heartred

Håper dere er i bedre form enn meg! :)
Uff, det hørtes IKKE godt ut! Kanskje du kunne fått tak i noe salt kjeks, som du kan ligge og knaske på i sofaen? Da får du i deg NOE i hvertfall, samtidig som det kanskje hjelper på kvalmen :)
Jeg har heldigvis sluppet unna foreløpig! Jeg er 6+2, så håper jeg slipper unna teste av tiden fremover også. Samtidig som det må være deilig å virkelig kjenne at man er gravid også :D Jeg merker jo nesten ikke noe! Hehe.

God bedring da :)

Har hatt vonde pupper siden uke 4. Au.. Pluss at de har vokst veldig allerede!!! :P det er helt greit siden jeg eegentlig har små pupper til vanlig :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg vil også ha store pupper! Har ikke skjedd noen verdens ting med mine enda :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vil også ha store pupper! Har ikke skjedd noen verdens ting med mine enda :P

Haha, jeg og!! Drømte faktisk i natt at jeg hadde fått helt store, helt perfekte pupper, og jeg klarte ikke å slutte å se eller ta på dem! :D
Første jeg gjorde når jeg stod opp var å kjenne etter og se i speilet. Ble så skuffa :p

5 uker i dag! :-)
Ikke noe mer kvalme, føler meg vanlig egentlig. Litt stikkinger innimellom, og litt utflod. Puppene er ikke ømme lenger.

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Har overhode ikke kvalme nå, men er sykt sulten, og har utflod og er litt svimmel. Hadde litt lavt undertrykk så det er nok derfor.

Er det vanlig å bli sånn skikkelig svimmel hver gang man legger seg fort ned, er litt voldsom, vrir veldig på hodet/nakken, lukker igjen øynene osv når man er gravid? Startet fra første IKM, samme dagen som jeg fikk positiv test. Tenkte da at det måtte være et gravid-symptom. Men det har jo pågått i TO uker nå!
Det er ikke sånn typisk lavt blodsukker-svimmel, men sånn Vertigo-svimmel. Dette er det sterkeste symptomet jeg har hatt hittil, og jeg merker det skjer spesielt når jeg legger hodet fort til venstre, feks hvis jeg ligger på magen i senga og skal se på samboer ved fotenden.
Begynner liksom å tenke at det kan være noe annet? Når det har vart så lenge, og at det virker som at det skjer når jeg vrir nakken, og da spesielt mot venstre? Har ikke noe å si om jeg har spist, drukket, sovet, eller ikke.

Er det vanlig å bli sånn skikkelig svimmel hver gang man legger seg fort ned, er litt voldsom, vrir veldig på hodet/nakken, lukker igjen øynene osv når man er gravid? Startet fra første IKM, samme dagen som jeg fikk positiv test. Tenkte da at det måtte være et gravid-symptom. Men det har jo pågått i TO uker nå!
Det er ikke sånn typisk lavt blodsukker-svimmel, men sånn Vertigo-svimmel. Dette er det sterkeste symptomet jeg har hatt hittil, og jeg merker det skjer spesielt når jeg legger hodet fort til venstre, feks hvis jeg ligger på magen i senga og skal se på samboer ved fotenden.
Begynner liksom å tenke at det kan være noe annet? Når det har vart så lenge, og at det virker som at det skjer når jeg vrir nakken, og da spesielt mot venstre? Har ikke noe å si om jeg har spist, drukket, sovet, eller ikke.
Sjekka blodprosent og blodtrykk?

Uff, det hørtes IKKE godt ut! Kanskje du kunne fått tak i noe salt kjeks, som du kan ligge og knaske på i sofaen? Da får du i deg NOE i hvertfall, samtidig som det kanskje hjelper på kvalmen :)
Jeg har heldigvis sluppet unna foreløpig! Jeg er 6+2, så håper jeg slipper unna teste av tiden fremover også. Samtidig som det må være deilig å virkelig kjenne at man er gravid også :D Jeg merker jo nesten ikke noe! Hehe.

God bedring da :)

Skal kjøpe inn kjeks som jeg kan spise på før jeg står opp, så kanskje jeg klarer å holde kvalmen litt på avstand. :-) Eller tenkte jeg å lage smoothie, siden det er lettere å drikke enn å spise. I tillegg har jeg funnet en oppskrift på fruktis som skal være god når man er kvalm, så er verdt et forsøk. :-) Ble ganske desperat i dag tidlig, så endte opp med å kjøpe Sea Band i håp om at det skal fungere. Er ikke veldig kvalm lenger, men vet ikke om det er pga. dem. :-P

Så bra at du har sluppet unna så langt. Litt sjalu, kjenner jeg. :-P Mens smertene var på sitt verste i dag, skulle jeg gjort hva som helst for å ikke føle meg gravid! Men prøver å tenke på hva jeg får ut av det. Det er jo verdt det. :-)

Tusen takk! :-D

Haha, jeg og!! Drømte faktisk i natt at jeg hadde fått helt store, helt perfekte pupper, og jeg klarte ikke å slutte å se eller ta på dem! :D
Første jeg gjorde når jeg stod opp var å kjenne etter og se i speilet. Ble så skuffa :p

Haha! :-D Kjenner meg sååå igjen! Blir skuffa hver gang jeg ser i speilet, jeg. :-P

Skal kjøpe inn kjeks som jeg kan spise på før jeg står opp, så kanskje jeg klarer å holde kvalmen litt på avstand. :) Eller tenkte jeg å lage smoothie, siden det er lettere å drikke enn å spise. I tillegg har jeg funnet en oppskrift på fruktis som skal være god når man er kvalm, så er verdt et forsøk. :) Ble ganske desperat i dag tidlig, så endte opp med å kjøpe Sea Band i håp om at det skal fungere. Er ikke veldig kvalm lenger, men vet ikke om det er pga. dem. :p

Så bra at du har sluppet unna så langt. Litt sjalu, kjenner jeg. :p Mens smertene var på sitt verste i dag, skulle jeg gjort hva som helst for å ikke føle meg gravid! Men prøver å tenke på hva jeg får ut av det. Det er jo verdt det. :)

Tusen takk! :-D
Så bra du føler deg bedre :)
Hehe, forstår det! Angrer meg sikkert på det jeg sa, den dagen kvalmen evt slår skikkelig til! Ikke sant, det er jo virkelig verdt det :)

6+3 og jeg kjenner at jeg har et bekken igjen ! Var ikke veldig plaget sist, men ble litt låst og gjorde noe vondt til tider. Der var da ikke så tidlig som dette ! Håper det ikke blir værre / mye av det :) Føler nesten jeg småvagger :p

6+3 og jeg kjenner at jeg har et bekken igjen ! Var ikke veldig plaget sist, men ble litt låst og gjorde noe vondt til tider. Der var da ikke så tidlig som dette ! Håper det ikke blir værre / mye av det :) Føler nesten jeg småvagger :p
Det er vanlig å kjenne bekkenet i starten, men det kan gå seg til igjen og ikke komme tilbake før du begynner å bli tyngre. Så det er ikke helt håpløst allerede:) lov å håpe i allefall!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvordan kjenner man bekkenet? :P hehe.. lurer på hvordan disse smertene føles og hvor de sitter liksom?

Hvordan kjenner man bekkenet? :P hehe.. lurer på hvordan disse smertene føles og hvor de sitter liksom?
Noen sammenligner det med isjas-smerter. Strålende lynsmerter som går nedover i låra gjerne.. eller sviende smerte, spesielt om det er vondt foran i skambeinet. Du har tre punkt i bekkenet som kan gjøre vondt, to bak i korsryggen omtrent, og et i skambeinet foran. Jææævli vondt når det først setter i gang. Måtte gå med museskritt første svangerskap, hvis ikke klarte jeg ikke gå, skikkelig plaga.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp