Symptomer?

Noen sammenligner det med isjas-smerter. Strålende lynsmerter som går nedover i låra gjerne.. eller sviende smerte, spesielt om det er vondt foran i skambeinet. Du har tre punkt i bekkenet som kan gjøre vondt, to bak i korsryggen omtrent, og et i skambeinet foran. Jææævli vondt når det først setter i gang. Måtte gå med museskritt første svangerskap, hvis ikke klarte jeg ikke gå, skikkelig plaga.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Takk for svar! Interessant.. Murrer så sykt i korsryggen min i dag men håper det bare er vanlige smerter og ikke fra begynnende bekkenløsning.. :p Kjipt at du ble hardt rammet da!! Holdt det på hele svangerskapet eller?

Det er vanlig å kjenne bekkenet i starten, men det kan gå seg til igjen og ikke komme tilbake før du begynner å bli tyngre. Så det er ikke helt håpløst allerede:) lov å håpe i allefall!

Ja, det er vel det :) Godt å kjenne noe annet enn bare tretthet da likevel :) Bedre enn å kaste opp ! ;p

Hvordan kjenner man bekkenet? :p hehe.. lurer på hvordan disse smertene føles og hvor de sitter liksom?

Jeg kjenner det som strålende/ilende smerte nedover hofta og baksiden av låret på høyre side akkurat nå. Får ikke gått helt normalt, altså ikke dratt beine helt frem/bak uten at det gjør veldig vondt, så blir litt rar gange ;p Også er det litt ekstra vondt når jeg bøyer meg/reiser meg og bærer sønnen min, men det er ikke slik at jeg må ta noe for det, så det er helt greit, men husket jeg ble raskt lei forrige gang. Nå er det bare godt å kjenne noe :P

Jeg kjenner det som strålende/ilende smerte nedover hofta og baksiden av låret på høyre side akkurat nå. Får ikke gått helt normalt, altså ikke dratt beine helt frem/bak uten at det gjør veldig vondt, så blir litt rar gange ;p Også er det litt ekstra vondt når jeg bøyer meg/reiser meg og bærer sønnen min, men det er ikke slik at jeg må ta noe for det, så det er helt greit, men husket jeg ble raskt lei forrige gang. Nå er det bare godt å kjenne noe :p
Sånn har jeg det til vanlig? :eek:

Her det lite symptomer, men er bare 3+5 enda;) har litt ømme puppe som kommer og går, men de er ihverfall Større enn normalen så jeg er godt fornøyd med det:D litt murringer, ellers ingenting:) har ikke vært noe plaget i tidligere svangerskap og håper dette blir som de andre:) veldig deilig å kunne nyte graviditeten uten plager, spesielt siden dette er det siste og jeg har to andre jeg også skal ta vare på:)

Takk for svar! Interessant.. Murrer så sykt i korsryggen min i dag men håper det bare er vanlige smerter og ikke fra begynnende bekkenløsning.. :p Kjipt at du ble hardt rammet da!! Holdt det på hele svangerskapet eller?
Nei, ikke hele. Men det starta sånn rundt 4 mnd på vei, og ble gradvis verre. Så jeg ble sykemeldt hvertfall siste tre mnd, og satt hjemme å spiste is, uten å kunne bevege meg stort, ikke rart jeg gikk opp 24 kg:P
Neste svangerskap var jeg ikke så plaga, tror det har noe med at jeg trena 6 mnd med fysio etter første fødsel, og så fortsatte med egentrening noen mnd før jeg ble gravid på nytt. Da sprang jeg rundt etter en ettåring og gikk opp bare 14 kg;) holdt meg i jobb mye lenger:)

I natt drømte jeg at jeg mistet babyen! :'( Det var forferdelig! Håper sannelig at jeg ikke er sanndrømt

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er trøtt og sulten!
Begynt å kjenne bekkenet også... Liker det lite :-/
Var sykemeldt store deler av svangerskapet sist pga bekkenløsning, og vil helst ikke det skal gjenta seg kjenner jeg :)

Har hatt masse symptomer hver dag til nå.. I går hadde jeg noe rart i korsryggen.. Er liksom som om man er veldig sliten i korsryggen.. merkelig.. MEN i dag når jeg våknet opp følte jeg at jeg ikke hadde noen symptomer..Puppene var ikke like vonde heller!! Synes det var litt skummelt og håper det ikke er begynnelsen på noe trist.. :( Paranoid, JA.. :P 5+9 i dag..

Har hatt masse symptomer hver dag til nå.. I går hadde jeg noe rart i korsryggen.. Er liksom som om man er veldig sliten i korsryggen.. merkelig.. MEN i dag når jeg våknet opp følte jeg at jeg ikke hadde noen symptomer..Puppene var ikke like vonde heller!! Synes det var litt skummelt og håper det ikke er begynnelsen på noe trist.. :( Paranoid, JA.. :p 5+9 i dag..

Det går nok helt fint! :) Har også hatt det slik hvor jeg først har kjent masse, og så ingenting. Symptomene kommer tilbake hver gang. :p Følte også på den slitne korsryggen i går.

For to uker siden fikk jeg ømme bryster og litt vondt i magen, forrige uke kasta jeg opp for første gang og holder på fortsatt :P yeey me :P

Skal kjøpe inn kjeks som jeg kan spise på før jeg står opp, så kanskje jeg klarer å holde kvalmen litt på avstand. :) Eller tenkte jeg å lage smoothie, siden det er lettere å drikke enn å spise. I tillegg har jeg funnet en oppskrift på fruktis som skal være god når man er kvalm, så er verdt et forsøk. :) Ble ganske desperat i dag tidlig, så endte opp med å kjøpe Sea Band i håp om at det skal fungere. Er ikke veldig kvalm lenger, men vet ikke om det er pga. dem. :p

Så bra at du har sluppet unna så langt. Litt sjalu, kjenner jeg. :p Mens smertene var på sitt verste i dag, skulle jeg gjort hva som helst for å ikke føle meg gravid! Men prøver å tenke på hva jeg får ut av det. Det er jo verdt det. :)

Tusen takk! :-D
Jeg lager smoothie.
Hakker opp banan og legger i fryseren så de er frosne.
Så har jeg litt cottage cheese, en skyr yoghurt, litt nøtter av ønske, gojibær noen ganger, juice og eller biola og litt kokosmelk + frosen banan :)
Noen ganger blåbær og eple i.
På coop har de begynt å selge små smoothie bokser med jorbær, banan, mango osv osv så da kan jeg ta en liten sånn boks (150 ml) å ha ilage med så lar jeg være med juice og kokosmelk :)
Da får man litt fett, en dose proteiner og litt karbo. Kan bli surt for magen så kanskje noen salte kjeks til om det går :)

Jeg lager smoothie.
Hakker opp banan og legger i fryseren så de er frosne.
Så har jeg litt cottage cheese, en skyr yoghurt, litt nøtter av ønske, gojibær noen ganger, juice og eller biola og litt kokosmelk + frosen banan :)
Noen ganger blåbær og eple i.
På coop har de begynt å selge små smoothie bokser med jorbær, banan, mango osv osv så da kan jeg ta en liten sånn boks (150 ml) å ha ilage med så lar jeg være med juice og kokosmelk :)
Da får man litt fett, en dose proteiner og litt karbo. Kan bli surt for magen så kanskje noen salte kjeks til om det går :)

Smoothie er skikkelig snadder, og veldig godt når man blir kvalm av å tygge mat. :p Her blander jeg frosne jordbær med biola, appelsinjuice og en banan. Ble ordentlig godt. :)

Smoothie er skikkelig snadder, og veldig godt når man blir kvalm av å tygge mat. :p Her blander jeg frosne jordbær med biola, appelsinjuice og en banan. Ble ordentlig godt. :)
du kan kjøpe hemp pulver og bruke nøtter i så får du litt mer fylde så du blir mett lengre :)

Jeg sliter med kvalme. Og ikke bare på morgenen men gjennom stort sett hele dagen. I tillegg er jeg ekstremt trøtt. Jeg kjenner ett sterkt sug etter sjokolade og kålrabi.

Jeg er ellers oppblåst og sliter med lite energi. Jeg har også fått sinnsyke humørsvingninger. det jeg kjenner mest er at jeg er svært hissig.:oops:

Sist jeg var gravid, kjente jeg bare ekstremt ømme pupper. Nå kommer de ømme puppene oppå det hele. :angry4

Og matlysten har steget til 1000... Måååå ha noe hele tiden.. I kveld har jeg spist 3 brødskiver, så makaroni og pølser med barna til middag først, 45 min etterpå var det nudler og wok med mannen, nå har jeg spist yoghurt,skillingsbolle,knekkebrød, potetskruer....også ligger sjokoladen i fryseren og venter....

Kommer til å trille rundt snart...ikke rart at buksene er trange allerede!!

Godt å høre at det ikke bare er jeg som føler at buksene er trange allerede.:happy119 Heldigvis pendler jeg til jobb har 2 timer i bil hver dag, så da kan jeg ikke proppe i meg noe. Så jobber jeg som lærer så det er ikke enkelt å spise på jobb bortsett fra lunsjen sammen med elevene.

Kjenner du at du har ekstremt lyst på noen spesielle matvarer? Eller er det noe du har likt som du absolutt ikke vil ha?

Trange bukser ja... Jeg er så oppblåst! I tillegg til at jeg er konstant sulten :-p Kan sikkert snart flytte inn i en gravidbukse :-p

Masse symptomer her fra første stund (ømme bryst, menssmerter, hyppig vannlating, morgen kvalme, høy puls, gått fra å være b-menneske til a-menneske), som har vært overkommelig. I går staret trettheten for fullt, pluss at uvellheten/kvalmen varer gjennom hele dagen. Det er også vondt å ha noe stramt rundt magen.

Jeg har aldri pleid å gå på do om natta så lenge jeg ikke drikker masse brus e.l eller ikke har gått på do, før jeg legger meg. Men to netter på rad har jeg måtte stått opp på do(har ikke klart å sovne igjen uten) selvom jeg tisset før senga og ikke drakk noe særlig! :p

Back
Topp