Symptomene våre

Jeg er 4+4 nå og veldig trøtt, mye ligementsmerter speseilt på kveld/natt. Blir kvalm om jeg ikke spiser. Svangerskapet ligner veldig på de to andre. Ikke npe vondt i bekkenet enda, det hadde jeg med nr 2. hjelper med 30-40kg mindre vekt og bedre trent, og at det er 10år siden sist, ikke 3.

6DPO i dag og føler symptomene komme. Har vondt i hoftene, trøtt og leamus. Akkurat samme som forrige svangerskap. Blir spennende å se til uka om det blir positiv test eller ikke

6DPO i dag og føler symptomene komme. Har vondt i hoftene, trøtt og leamus. Akkurat samme som forrige svangerskap. Blir spennende å se til uka om det blir positiv test eller ikke
Ikke for å være vanskelig, men er det vanlig at folk kommer inn i termingruppene før man får positiv test? Jeg har hatt gravid symtomer hver eneste DPO runde siden jeg sluttet på prevensjon. Hadde blitt mye inn og ut av termin grupper. Er det ikke egne sider for prøvere?

Håper for din del at det klaffer denne mnd . Hadde mye symtomer i DPO land jeg også, denne mnd stemte det.

Er 4+3 ca og kjenner at jeg blir fort mett, så kvalmen har begynt så smått å melde seg. Regner med at den kommer for fullt rundt uke 5 til 6. Denne gangen godt forberedt med antiemetika på lur! Eller kjenner jeg litt bobling eller murring i livmora. Føler at det er noe der.

4+2;
Mye lemus på ene øyet, blir fort sulten/mett, kjempetrøtt... Litt sviende følelse i puppene av og til, og i selve brystkassen. Og jeg er sååå stiv i korsryggen. Plagdes fra før av, så nå må jeg få bestilt time hos kiropraktor..

Jeg har prolaps i korsryggen å plages ekstra i ny og ned, nå 5+1 har smertene begynt og jeg håper ikke det medvarer konstant..❤️ soffaliggende siste to dagene

Ingen symptomer enda her :happy:
Er jo alltid trøtt uansett siden jeg har barn på 2 og 4… men nå har jeg ihvertfall «lov» å legge meg tidlig.

5+1
Mye Kvalme, stølhetsfølelse i livmoren, økt luktesans,trøtt, økt utflod, ømme pupper og en tommel som låser seg litt (det med tommelen hadde jeg forrige svangerskap også,det forflyttet seg til håndleddet på slutten Og varte noen uker etter fødsel. Jordmor sa det var pga hormonene).

Last edited:
@Nukis jeg fikk også leamus på øyet en dag her!
Er i dag 12DPO og fått den første positive testen i mitt liv, og den er kjempefin!
De siste par dagene har jeg vært veldig sulten / hatt cravings, vært kvalm (spydde 9DPO), prompet, kviser, en rar følelse i livmor som en slags blipp på radaren, sticky utflod, og trøtt / sliten.
Er bare 3 uker siden jeg fikk TR, så er jo veldig tidlig dette! Var bare det at jeg spydde som gjorde at jeg trodde jeg kunne være gravid

5+1 og jeg har ikke så kjempe mye symptomer! Veldig ømme brystvorter, og blir småkvalm om jeg ikke spiser jevnlig. Ikke blitt veldig trøtt enda. Men tar lett til tårene og blir rørt av ingenting :laughing002
Kjennes også ut som jeg skal få mensen hvert øyeblikk, kjennes nesten litt «tungt» ut der nede slik som jeg bruker å kjenne type rett før jeg begynner å blø. Litt ekkelt egentlig! Kvalmen sitter liksom heller ikke der jeg bruker å være kvalm, men mye lengre ned! Kvalm i livmora ikke i magen på et vis :laughing002

Last edited:
Merket det strekker i nedre del av magen på en av sidene hvis jeg nyser eller reiser meg fort. Ligamentsmerter? Mener jeg har hatt dette før...

5+4 idag, og har heller ikke mye symptomer.. ømme bryster men ikke noe særlig utenom det. Venter på den sagnomsuste kvalmen heheh!

@Nukis jeg fikk også leamus på øyet en dag her!
Er i dag 12DPO og fått den første positive testen i mitt liv, og den er kjempefin!
De siste par dagene har jeg vært veldig sulten / hatt cravings, vært kvalm (spydde 9DPO), prompet, kviser, en rar følelse i livmor som en slags blipp på radaren, sticky utflod, og trøtt / sliten.
Er bare 3 uker siden jeg fikk TR, så er jo veldig tidlig dette! Var bare det at jeg spydde som gjorde at jeg trodde jeg kunne være gravid
Det bare fortsetter, og i natt fikk jeg ikke sove helt uten grunn. Ble etterhvert dødssulten, så lå i senga og spiste ritz, følte meg sykt gravid :laughing001
I følge Helseoversikt appen har jeg moderat kvalme, pluss ser at det er unormalt å ha det så tidlig (er timer unna 4+0). Lurer jo nesten på om det er tvillinger som gjør at jeg kjenner så mye allerede nå og fikk sterk strek på 12DPO :wideyed:

Merket det strekker i nedre del av magen på en av sidene hvis jeg nyser eller reiser meg fort. Ligamentsmerter? Mener jeg har hatt dette før...
Jeg har kjent det litt sånn siden etter eggløsning! Ikke mye, men noen ganger har jeg lagt merke til det. Har også merket det i tidligere PPer, så tenkte ikke sånn særlig over det.

Det bare fortsetter, og i natt fikk jeg ikke sove helt uten grunn. Ble etterhvert dødssulten, så lå i senga og spiste ritz, følte meg sykt gravid :laughing001
I følge Helseoversikt appen har jeg moderat kvalme, pluss ser at det er unormalt å ha det så tidlig (er timer unna 4+0). Lurer jo nesten på om det er tvillinger som gjør at jeg kjenner så mye allerede nå og fikk sterk strek på 12DPO :wideyed:
DET hadde vært en overraskelse det :laughing002 Er jo tydelig at du har hatt mye hcg i kroppen hvis du har symptomer så tidlig!
Men har forstått, og lest her inne, at det ikke egentlig er mulig å spå tvillinger utfra hcg stigning så tidlig, fordi det er så veldig forskjellig hvilket tempo vi produserer. Også de som er gravide med tvillinger som har sen stigning. Jeg hadde denne på 13dpo, ganske sterk den og :laughing002 Hadde tatt i mot tvillinger med åpne armer, men mannen hadde nok fått panikk.

Vedlegg

• AB78A1CA-5D33-409D-9836-24720F7AC986.jpeg
    AB78A1CA-5D33-409D-9836-24720F7AC986.jpeg
    353,4 KB · Visninger: 1
DET hadde vært en overraskelse det :laughing002 Er jo tydelig at du har hatt mye hcg i kroppen hvis du har symptomer så tidlig!
Men har forstått, og lest her inne, at det ikke egentlig er mulig å spå tvillinger utfra hcg stigning så tidlig, fordi det er så veldig forskjellig hvilket tempo vi produserer. Også de som er gravide med tvillinger som har sen stigning. Jeg hadde denne på 13dpo, ganske sterk den og :laughing002 Hadde tatt i mot tvillinger med åpne armer, men mannen hadde nok fått panikk.
Ja er nok mye HCG på G her ja!
Googlet det i går og leste flere artikler der høy HCG, mye kvalme og tidlige symptomer osv. kan bety tvillinger, men at man kan aldri vite sikkert, man må bare ta en UL, rett og slett. Jeg har heller ingen tvillinger i familien eller noen "risikofaktorer" for det, men sjansen for identiske tvillinger er 1:250 uansett, så er jo ikke umulig!
Testen din der ser omtrent like sterk ut som min 12DPO, vet ikke om man kan sammenligne forskjellige merker da :p Vurder kanskje å ta en strimmel til i morgen, har tre igjen som jeg kan sløse, er ikke akkurat vits for meg i å måle stigning :hilarious:

Ja er nok mye HCG på G her ja!
Googlet det i går og leste flere artikler der høy HCG, mye kvalme og tidlige symptomer osv. kan bety tvillinger, men at man kan aldri vite sikkert, man må bare ta en UL, rett og slett. Jeg har heller ingen tvillinger i familien eller noen "risikofaktorer" for det, men sjansen for identiske tvillinger er 1:250 uansett, så er jo ikke umulig!
Testen din der ser omtrent like sterk ut som min 12DPO, vet ikke om man kan sammenligne forskjellige merker da :p Vurder kanskje å ta en strimmel til i morgen, har tre igjen som jeg kan sløse, er ikke akkurat vits for meg i å måle stigning :hilarious:
Det kan selvsagt være tvillinger. Jeg hadde sterke tester og høye målinger av hcg 5+4 og 5+6 i forrige svangerskap, men det var bare én liten luring der. :)

Tok en kikk på puppene mine nå, la merke til en del blodårer, troor det er nytt. Får følge med videre!

I dag var vi ute å spiste med noen venner. Jeg reagerer som regel noe på melk, er ikke laktoseintolerant, men blir oppblåst og kvalm hvis jeg får i meg litt for mye. Likevel tok jeg sjansen og bestilte lasagne, da det var det eneste jeg kunne tenke meg der og da. Har vært veldig kvalm i kveld, og synes det er utrolig hvor forskjellig den kvalmen jeg har nå, er fra graviditetskvalmen. Graviditetskvalmen jeg har hatt til nå (riktignok ikke veldig intens), sitter liksom mye lengre ned og er mer lokalisert. I motsetning til den vanlige kvalmen som liksom rommer hele mageregionen. Slik er det hvertfall hos meg, pussige greier! Bare litt tanker midt på natta fra en som bruker være mye kvalm normalt :laughing002

Back
Topp