Symptom-tråden

Glemte en ting. Selv om jeg er skikkelig kvalm så har jeg konstant lyst på pizza og sjokolademelk :D
Selvfølgelig har du det. Pizza og sjokolademelk kan jo kurere det meste :D
 
Har du blitt noe bedre i det hele tatt?
Tja, noen dager spyr jeg mindre og noen dager mer. Medisinene tar brodden av oppkastet, men ikke kvalmen. Har orket å lese mer her inne de siste dagene, later som jeg er bedre pga det :p På fredag måtte jeg nesten legges inn, men nå har jeg kontroll på væskeinntaket igjen og er på trygg, hjemlig grunn. Prøver å bli positiv av smååå fremskritt :p Er jo mitt tredje hyperemesis svangerskap, så jeg vet jo at jeg ikke er ferdig helt enda, men det kan jo snu i løpet av noen uker.. :) eller ikke :yuck:
 
10+0 i dag og jeg er kvalm, UTSLITT, har såre brystvorter, er sulten og emosjonell. Også er jeg så sinnsykt fjern for tiden...

Var hos jordmor i dag og det var godt å bli beroliget! Hun fant ikke hjertelyd i mer enn 1-2 sek, men sa det var helt normalt fordi babyen beveger seg mye og er veldig, veldig liten enda. Hun hørte god gjennomstrømming i navlestrengen da og livmora kjentes fin ut. Så hun var ikke bekymret :)

Neste ultralyd er om 17 dager og jeg greier nesten ikke å vente!
 
10+0 i dag og jeg er kvalm, UTSLITT, har såre brystvorter, er sulten og emosjonell. Også er jeg så sinnsykt fjern for tiden...

Var hos jordmor i dag og det var godt å bli beroliget! Hun fant ikke hjertelyd i mer enn 1-2 sek, men sa det var helt normalt fordi babyen beveger seg mye og er veldig, veldig liten enda. Hun hørte god gjennomstrømming i navlestrengen da og livmora kjentes fin ut. Så hun var ikke bekymret :)

Neste ultralyd er om 17 dager og jeg greier nesten ikke å vente!
Koselig å høre hjertelyd selv om det bare var for noen sekunder da ❤️ Håper du føler deg bedre snart ❤️
 
8+1 of jeg har fått skikkelig uren hud den siste uka :(
 
Kvalm, kvalm og atter kvalm. Er lite inne på nettet nå som dette herjer
 
Fortsatt trøtt og sliten?
 
Jeg har nådd et helt nytt nivå av slitenhet, og skjønner ikke hva det er som skjer. Må delvis sitte når jeg dusjer, blir skikkelig andpusten av å gå opp trappa (og den er ikke spesielt lang) - og får aldri nok søvn. Trøtt uansett tid på døgnet. Er 11+5 idag, og håper at formen snur snart, hvis ikke må jeg vurdere å be om å få ha hjemmekontor noen dager, evt. ta ut litt ferie, for det å kjøre en time til og en time fra jobb hver dag er snart ikke forsvarlig.
 
Jeg har nådd et helt nytt nivå av slitenhet, og skjønner ikke hva det er som skjer. Må delvis sitte når jeg dusjer, blir skikkelig andpusten av å gå opp trappa (og den er ikke spesielt lang) - og får aldri nok søvn. Trøtt uansett tid på døgnet. Er 11+5 idag, og håper at formen snur snart, hvis ikke må jeg vurdere å be om å få ha hjemmekontor noen dager, evt. ta ut litt ferie, for det å kjøre en time til og en time fra jobb hver dag er snart ikke forsvarlig.
Jeg har det akkurat som deg, er 11+4. Datteren min er helt fortvilet over at jeg sovner hele tiden, så får veldig dårlig samvittighet. Jeg har lest at man får energioverskudd i 2. trimester så jeg har begynt å telle dagene til det. Vil ikke sykemelde meg fordi jeg er trøtt, og ikke kan jeg drikke noe særlig kaffe heller. Dagene har aldri vært så lange før. Vi får håpe vi snart er over kneiken og at energien kommer tilbake i trippel dose, det trenger hvertfall jeg ;)
 
Jeg har det akkurat som deg, er 11+4. Datteren min er helt fortvilet over at jeg sovner hele tiden, så får veldig dårlig samvittighet. Jeg har lest at man får energioverskudd i 2. trimester så jeg har begynt å telle dagene til det. Vil ikke sykemelde meg fordi jeg er trøtt, og ikke kan jeg drikke noe særlig kaffe heller. Dagene har aldri vært så lange før. Vi får håpe vi snart er over kneiken og at energien kommer tilbake i trippel dose, det trenger hvertfall jeg ;)
Samme her! 2,5-åringen skulle så gjerne ha fått litt mer oppmerksomhet på ettermiddagen, men stekker liksom ikke til...
Ja, vi får håpe at energien kommer så fort som mulig! Jeg ønsker heller ikke å be om sykemelding pga at jeg er trøtt. Men ja, laaange dager.

Krysser fingrene for at det snur hos oss begge!
 
Jeg har nådd et helt nytt nivå av slitenhet, og skjønner ikke hva det er som skjer. Må delvis sitte når jeg dusjer, blir skikkelig andpusten av å gå opp trappa (og den er ikke spesielt lang) - og får aldri nok søvn. Trøtt uansett tid på døgnet. Er 11+5 idag, og håper at formen snur snart, hvis ikke må jeg vurdere å be om å få ha hjemmekontor noen dager, evt. ta ut litt ferie, for det å kjøre en time til og en time fra jobb hver dag er snart ikke forsvarlig.
Jeg er like langt, og sover skrekkelige 12 timer hver natt! Skjønner ikke at det går an :wideyed:
 
Jeg er myyyye trøttere nå (11+0) enn jeg har vært tidligere. Håper dette er kortvarig og at energien snart kommer tilbake. Helt utkjørt.
 
Så lei av å ikke ha energi!
 
8+ noe, kan være i tipp topp form halve dagen også kan jeg plutselig bli uggen. Fortsatt vanskelig å finne mat som lokker... Men har funnet ut at det som funker best mot dårlig form er en joggetur! Da gir kvalmen seg og matlysten blir såpass god at middag er mulig :)
 
8+ noe, kan være i tipp topp form halve dagen også kan jeg plutselig bli uggen. Fortsatt vanskelig å finne mat som lokker... Men har funnet ut at det som funker best mot dårlig form er en joggetur! Da gir kvalmen seg og matlysten blir såpass god at middag er mulig :)
Jeg har så voldsomt med appetitt, skulle ønske jeg kunne gi deg litt av min :facepalm:
 
Bikket 8 uker idag og kvalmen er allerede litt overkommelig :hilarious:

Men må spise og drikke for å holde den helt i sjakk :)
 
Back
Topp