Strikketråden!

Strikker en del jeg og, strikker mye til de to eldste. Blir kjekt å strikke babyplagg igjen, går litt raskere. Men venter nok et par uker til før jeg starter med babystrikk.

Liker godt oppskriftene fra Petitknit og Lene Holme Samsøe.
 
Jeg har mariusgenser på pinnene, som blir gave når min venninne venter en liten gutt i slutten av mars ❤️ Vi skulle egentlig gå gravid sammen, jeg med termin i starten av mars. Endelig fikk jeg positiv test igjen, håper spiren holder seg fast - så jeg kan strikke egen babystrikk..
 
Strikker her også. Gleder meg til å se hva dere finner på. Her er jeg hekta på strikk og har en egen strikkekonto på Instagram
 
Jeg er dårlig på strikking men dette svangerskapet (som også blir det siste om alt går bra) skal jeg jammen prøve meg på noe:)
 
Noen som har tips til et fint babyteppe? :) Det skal strikkes i Sandes Alpakka Silke. Forrige gang hadde vi et veldig fint et med sånn løvmønster, men hadde jo vært gøy å prøvd noe nytt også :)
 
Noen som har tips til et fint babyteppe? :) Det skal strikkes i Sandes Alpakka Silke. Forrige gang hadde vi et veldig fint et med sånn løvmønster, men hadde jo vært gøy å prøvd noe nytt også :)
Jeg synes omtrent alle fra Klompelompe er kjempefine. Og lettstrikkete. Jeg har nylig strikket Mormorsteppe fra Klompelompe. Veldig fint!
 
Noen som har tips til et fint babyteppe? :) Det skal strikkes i Sandes Alpakka Silke. Forrige gang hadde vi et veldig fint et med sånn løvmønster, men hadde jo vært gøy å prøvd noe nytt også :)
Olivesteppe fra Knittingforolive. Det er bladmønster det og. Strikket det for fem år siden, og lillesøster bruker det fremdeles.
 
Jeg synes omtrent alle fra Klompelompe er kjempefine. Og lettstrikkete. Jeg har nylig strikket Mormorsteppe fra Klompelompe. Veldig fint!
Olivesteppe fra Knittingforolive. Det er bladmønster det og. Strikket det for fem år siden, og lillesøster bruker det fremdeles.

Så fine! ❤️ Har en mamma som strikker alt jeg ber om og mere til, så kanskje jeg må be henne strikke flere :D
 
Jeg har strikket selmas sovedrakt og seaside set fra petiteknit. Enkle oppskrifter, uerfarne strikkere kan helt fint få til dette :) likte ikke helt løsningen på linningen til seaside buksen, neste bukse skal jeg heller prøve å bare strikke ribbkant øverst. Så gøy å strikke babytøy, gleder meg til å bruke det:)
 
Snart halvveis på Tiddelibom sikksakk-teppe! Langt i fra en erfaren strikker! Men gleder meg til flere prosjekt fremover :D:Heartred
(Fikk ikke til å legge til bilde...)
 
Snart halvveis på Tiddelibom sikksakk-teppe! Langt i fra en erfaren strikker! Men gleder meg til flere prosjekt fremover :D:Heartred
(Fikk ikke til å legge til bilde...)
Måtte søke det opp og syntes det var så fint at jeg også måtte prøve meg på det. :Heartred Har strikket et sitteunderlag i min strikkekarriere og da holdt jeg på å kjede meg i hjel! Spent på hvordan dette går :wacky: Har i alle fall begynt ;)
 
Måtte søke det opp og syntes det var så fint at jeg også måtte prøve meg på det. :Heartred Har strikket et sitteunderlag i min strikkekarriere og da holdt jeg på å kjede meg i hjel! Spent på hvordan dette går :wacky: Har i alle fall begynt ;)
Å så kjekt! Jeg synes dette var ganske kjekt å strikke og ser fort fremgang :p
Nå har jeg akkurat sett litt på noen ulltøfler som hele tiden kommer opp som reklame, fra Jord Clothing (Instagram) De heter minijordtøfler, og skal visst være enkle å strikke :D:rolleyes:
 
Jeg er så dårlig på å tydr strikkeoppskrifter, men skjønner meg bedre på hekling.
Har denne lilld kjolen i en dus blågrønn/mintgrønn farge på nåla nå :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210421_204718_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_20210421_204718_com.google.android.apps.docs.jpg
    25,7 KB · Visninger: 30
Snart halvveis på Tiddelibom sikksakk-teppe! Langt i fra en erfaren strikker! Men gleder meg til flere prosjekt fremover :D:Heartred
(Fikk ikke til å legge til bilde...)

Det teppet er veldig fint:)
Kan anbefale Selmas sovedrakt og Seaside set fra petiteknit. Enkle begge to. Sovedrakten er ikke den fineste ettersom den er i rillestrikk og ikke noe mønster, men jeg synes den er fin å strikke til en baby som uansett vokser kjapt ut av den. Brukte alternativt garn da, synes 800kr ble i meste laget for en babydress.. Seaside har jeg strikket to av i forskjellige fargevarianter, enkelt mønster her og. Spesielt hvis man strikker ribkant i buksen i stedet for brettekant og setter inn strikk i linningen.
 
Det teppet er veldig fint:)
Kan anbefale Selmas sovedrakt og Seaside set fra petiteknit. Enkle begge to. Sovedrakten er ikke den fineste ettersom den er i rillestrikk og ikke noe mønster, men jeg synes den er fin å strikke til en baby som uansett vokser kjapt ut av den. Brukte alternativt garn da, synes 800kr ble i meste laget for en babydress.. Seaside har jeg strikket to av i forskjellige fargevarianter, enkelt mønster her og. Spesielt hvis man strikker ribkant i buksen i stedet for brettekant og setter inn strikk i linningen.
Å takk for tips! :p Det skal sjekkes ut!
 
Strikket disse søøøøte små tøflene! Lett og kjapt prosjekt! Oppskrift fra boken Barselstrikk :p
 

Vedlegg

  • 2E43B3BA-36E7-4C7A-BEC4-0D553550C033.jpeg
    2E43B3BA-36E7-4C7A-BEC4-0D553550C033.jpeg
    30 KB · Visninger: 27
Noen som har prøvd Skappel sin nye kolleksjon? Den med Tone Damli, var så mye fint:happy:
 
Noen som har prøvd Skappel sin nye kolleksjon? Den med Tone Damli, var så mye fint:happy:
Enig! Det var så mye fint i den kolleksjon!
Jeg får en liten egostrikk nå: Tonegenseren fra SkappelxTone. I nydelige Himmelblå. Tenker det blir Venen etterpå, tror det også blir i Himmelblå.
:Heartblue
 
Back
Topp