Strikketråden!

Jeg elsker å strikke. Jenta mi på 2 har hatt full strikkegarderobe hele veien...
Men må nok strikke noe nytt til baby og...

Denne strikket jeg nylig til en liten en som ventes i januar.
Kjempefin, og fint strikka:woot:
 
Nettopp bestilt ankers heldrakt med lys beige garn :love7 Så den skulle strikkes frem og tilbake :D

denne dressen strikka jeg til sønnen, veldig fin - men må syes med maskin og klippes og syes mer og så strikke knappestolper, og det har jeg ikke nerver til :hilarious:
Vis vedlegget 344559
Åå, den var kjempefin:joyful:
Ser at det blir litt montering med den ja, både med klipping og festing av tråder!

Ankers i beige og blir fint! Blir det til hentedress? :rolleyes:
 
Elsker å strikke babytøy! Gleder meg allerede til å strikke til denne lille fordi om vi har kasser fulle etter de 3 andre barna :p
 
Åå, den var kjempefin:joyful:
Ser at det blir litt montering med den ja, både med klipping og festing av tråder!

Ankers i beige og blir fint! Blir det til hentedress? :rolleyes:
Kanskje :woot: kan jo hende det endrer seg etter vi får vite kjønn, men gjør jo ikke noe om det er en nøytral farge :)
 
Jeg har begynt å strikke for en liten stund siden, ikke sann kjempegod enda, men det kommer seg :D
Tenkte å strikke theo og theas hentesett til frøet i magen, i en beige kjønnsnøytral farge :cat:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20201226_200611.jpg
    Screenshot_20201226_200611.jpg
    24,7 KB · Visninger: 73
Jeg har begynt å strikke for en liten stund siden, ikke sann kjempegod enda, men det kommer seg :D
Tenkte å strikke theo og theas hentesett til frøet i magen, i en beige kjønnsnøytral farge :cat:
Det settet er kjempefint:love7
 
Jeg gleder meg altså så mye til å begynne å strikke til min egen baby! Venter en stund til, vil være så sikker som mulig på at dette går bra først. Tror det er strikking jeg gleder meg mest til akkurat nå, etter å fortelle at vi skal ha barn til venner og familie :smiley-bounce022
 
Jeg gleder meg altså så mye til å begynne å strikke til min egen baby! Venter en stund til, vil være så sikker som mulig på at dette går bra først. Tror det er strikking jeg gleder meg mest til akkurat nå, etter å fortelle at vi skal ha barn til venner og familie :smiley-bounce022
Eg begynte å strikka når me starta prøvinga i fjor og fortsatte då eg vart gravid:hilarious:
Eg visste det var for tidleg, men eg har heile tida tenkt at eg strikker til den babyen som kjem, ikkje den som evt er i magen.

Vart ein strikkepause frå babystrikk når eg mista, men tenker å ta det opp igjen no snart. Dei ferdige plaggene ligg i ein boks på boden og eg gleder meg til eg kan finne dei fram og ta dei i bruk:joyful:
 
Jeg er en strikker jeg også :love7
Tenker at jeg skal begynne på Mor Signe teppe fra Nøstebarn. Så må jeg finne ut av hvilket hentessett jeg ønsker meg:love7
 
Strikker her også :greet025 strikket liljekonvallteppe når vi var gravid i fjor, og begynte også på Marius-vognteppe. Tør ikke ta det opp igjen før vi vet det går bra :) gleder meg masse, masse, masse til å strikke smått :happy093
 
Jeg tenkte å starte med en mondaysuit fra petiteknit i en kjønnsnøytral farge (må bare bli ferdig med noen andre prosjekter først). Mor Signe teppet synes jeg også er helt fantastisk mykt og deilig! Og Ellens hentesett er også høyt på listen. I tillegg til noen helt enkle bleiebukser og rompere.
Ellers er begge bestemødrene superstrikkere, så jeg tror ikke babyen skal mangle noe sånt i hvert fall:shy:
 

Vedlegg

  • 341491C4-9917-4815-AD89-20EE45311685.png
    341491C4-9917-4815-AD89-20EE45311685.png
    119,4 KB · Visninger: 43
Jeg tenkte å starte med en mondaysuit fra petiteknit i en kjønnsnøytral farge (må bare bli ferdig med noen andre prosjekter først). Mor Signe teppet synes jeg også er helt fantastisk mykt og deilig! Og Ellens hentesett er også høyt på listen. I tillegg til noen helt enkle bleiebukser og rompere.
Ellers er begge bestemødrene superstrikkere, så jeg tror ikke babyen skal mangle noe sånt i hvert fall:shy:
Eg strikka Mondaysuit for eit år sidan, kjempesøt:joyful:
 
Coronastrikker her, måtte begynne når vi stengte ned landet:wacky: så rimelig fersk. Begynner nok ikke å tenke på noe til spiren før etter tul:rolleyes:
 
Kjøpte 3 ulike strikkehefter til Beby i dag fra Rauma. På jakt etter inspirasjon. :rolleyes:
 
Har dilla på strikking selv, men det ble en lang pause etter førstemann. Nå er jeg i gang igjen, så da blir det nok litt produksjon i tiden framover
Elsker denne heldressen! Veldig tøyelig og god, men liiitt mye monteringsjobb
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210106_085710_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20210106_085710_com.android.chrome.jpg
    24,7 KB · Visninger: 53
Har dilla på strikking selv, men det ble en lang pause etter førstemann. Nå er jeg i gang igjen, så da blir det nok litt produksjon i tiden framover
Elsker denne heldressen! Veldig tøyelig og god, men liiitt mye monteringsjobb
Åh, den var nydelig!
 
Babystrikk har vært min dille hele dette året, lenge før vi bestemte oss for å prøve faktisk :) Har strikket en hel del i år, tanken var å ha noe på lur for det er jo alltids "noen" som får baby. Plutselig så var det vi selv som skulle ha, og ingen andre rundt oss har fått eller venter så jeg har en hel del liggende :laughing002 Har to gutter fra før av så vet hva jeg liker og hva vi brukte mye. Heldress med glidelås er supert (men dog mye arbeid), "rompere" (sjekk Dahlia mønsteret, aah så fin :Heartred), enkle bodyer, sokker og ikke minst tynne bukser/strømpebukser. Gjerne med ferdig fot. Hadde dilla på babytepper med nr 2 så har liksom 4-5 tepper liggende :angelic: Har akkurat strikket en vinterfin sparkedress fra Klompelompe og en Willums selebukse. Litt vanskelig synes jeg når man ikke vet kjønn men får bare strikke litt diverse i forskjellige farger frem til man kanskje vet noe :) Tror jeg skal legge opp til en enkel bukse i kveld faktisk, eller en løvfallbody :Heartred Merker at denne tråden gjorde meg skikkelig gira :bounce:knegg:
 
Babystrikk har vært min dille hele dette året, lenge før vi bestemte oss for å prøve faktisk :) Har strikket en hel del i år, tanken var å ha noe på lur for det er jo alltids "noen" som får baby. Plutselig så var det vi selv som skulle ha, og ingen andre rundt oss har fått eller venter så jeg har en hel del liggende :laughing002 Har to gutter fra før av så vet hva jeg liker og hva vi brukte mye. Heldress med glidelås er supert (men dog mye arbeid), "rompere" (sjekk Dahlia mønsteret, aah så fin :Heartred), enkle bodyer, sokker og ikke minst tynne bukser/strømpebukser. Gjerne med ferdig fot. Hadde dilla på babytepper med nr 2 så har liksom 4-5 tepper liggende :angelic: Har akkurat strikket en vinterfin sparkedress fra Klompelompe og en Willums selebukse. Litt vanskelig synes jeg når man ikke vet kjønn men får bare strikke litt diverse i forskjellige farger frem til man kanskje vet noe :) Tror jeg skal legge opp til en enkel bukse i kveld faktisk, eller en løvfallbody :Heartred Merker at denne tråden gjorde meg skikkelig gira :bounce:knegg:
Jaa, Willums selebukse har jeg laget tre av til gutten vår:happy: Vi visste ikke kjønn, men koksgrå, petroleum og pistasje føler jeg er fine unisexfager.
 
Back
Topp