Strikketråden!

Ellix

Elsker forumet
♡Julekulene 2021♡
Stjerneskuddene 2024
Eg strikka litt babykle før forrige graviditet og tenker å ta det opp igjen no snart:joyful:
Tenker det hadde vert koselig å dele tips til fine mønster eller bilder av plagg ein evt har strikka :love017

Eg er sjølv stor fan av Petiteknit og har strikka to monday suit og ein ankers heldrakt + litt luer, bukser og andre heildressar. Syns det er såå nusselig med babystrikk:smiley-bounce012
 
Jeg vil så gjerne, men er ingen strikker.
Startet før graviditet med litt småprosjekter, og synes det var gøy. Så jeg må bare starte i det små med overkommelige ting.
Spennende å følge dere om dere har mange gode tips :)
 
Åh, tenkte på det tidligere idag, at jeg måtte lete frem noen oppskrifter og begynne å planlegge babystrikk :Heartred skal dele når jeg får satt meg ned å planlagt etter plutt har lagt seg :Heartred
 
Ååh så koselig. Jeg kan dessverre ikke noe annet enn rett bort. Vet ikke hva det heter en gang. Kan nok strikke lappeteppe, men det stopper der. Har heldigvis har jeg en mor og en svigermor som kommer til å strikke fra det sekundet vi forteller nyheten :)
 
Eg begynte på eit teppe med han siste, har planer om å forsette på det til denne <3
 
Mamma strikker alt til meg, så har aldri laget mer enn et skjerf, vet ikke om jeg er tålmodig nok, men vurderer å gi det er forsøk nå.. Samtidig studerer jeg ved siden av 100% jobb, så vet ikke hvor mye tid jeg har til overs :bag::bookworm: Må gruble litt til :rolleyes:
 
Jeg har egentlig hatt lyst å begynne å strikke en stund, men har blitt litt demotivert av at begge svigerinnene mine er kjempedyktige. Så har ikke orka å begynne fra scratch med småtteri når de setter seg ned et par dager før jul og tryller frem nydelige julekjoler til barna :sorry: Og så var det det med tålmodighet også :hilarious:

Kanskje jeg kan få tips og motivasjon i denne tråden til å endelig sette i gang :thumleft
 
Synes denne er så fin :woot:
 

Vedlegg

  • 3D940EB9-D5FF-45C8-8FFB-B4C218E12A74.png
    3D940EB9-D5FF-45C8-8FFB-B4C218E12A74.png
    86 KB · Visninger: 129
Jeg har egentlig hatt lyst å begynne å strikke en stund, men har blitt litt demotivert av at begge svigerinnene mine er kjempedyktige. Så har ikke orka å begynne fra scratch med småtteri når de setter seg ned et par dager før jul og tryller frem nydelige julekjoler til barna :sorry: Og så var det det med tålmodighet også :hilarious:

Kanskje jeg kan få tips og motivasjon i denne tråden til å endelig sette i gang :thumleft
Begynn med noe enkelt :Heartred klompelompe har vanskelighetsnivåer på sine oppskrifter feks :Heartred tålmodighet er kanskje vanskelig å gjøre noe med, men du vet - øvelse gjør mester :D
 
Begynn med noe enkelt :Heartred klompelompe har vanskelighetsnivåer på sine oppskrifter feks :Heartred tålmodighet er kanskje vanskelig å gjøre noe med, men du vet - øvelse gjør mester :D
Jeg har faktisk både en og to bøker med oppskrifter! Og nå når jeg er gravid OG det er corona så har jeg jo ingenting annet enn tid :joyful:
 
Jeg har faktisk både en og to bøker med oppskrifter! Og nå når jeg er gravid OG det er corona så har jeg jo ingenting annet enn tid :joyful:
For meg er strikking en god metode for avslapping (såfremt jeg ikke plages med oppskriften :hilarious:)
 
Jeg har egentlig hatt lyst å begynne å strikke en stund, men har blitt litt demotivert av at begge svigerinnene mine er kjempedyktige. Så har ikke orka å begynne fra scratch med småtteri når de setter seg ned et par dager før jul og tryller frem nydelige julekjoler til barna :sorry: Og så var det det med tålmodighet også :hilarious:

Kanskje jeg kan få tips og motivasjon i denne tråden til å endelig sette i gang :thumleft
Husk at alle har begynt ein plass:joyful:
 
Synes denne er så fin :woot:
Elsker ankermønsteret:woot:
Har strikka ein ankers heldrakt og fleire gensrar:D
Du som har ein fra før, kva type plagg tenker du er mest praktisk? Merker eg er svak for heildressar, men det er jo grenser for kor mangen ein treng:hilarious:
 
Elsker ankermønsteret:woot:
Har strikka ein ankers heldrakt og fleire gensrar:D
Du som har ein fra før, kva type plagg tenker du er mest praktisk? Merker eg er svak for heildressar, men det er jo grenser for kor mangen ein treng:hilarious:
Bukser og jakker er kanskje mest praktisk når de er helt små, heldresser er jo også supre! :Heartred Ullsokker og votter uten tommel :Heartred har bare strikka en heldress, men syntes monteringen (sying med maskin og klipping og alt det styret der) var noe herk og noe jeg trengte hjelp til, men har veldig lyst til å strikke en pitteliten som kan fungere som «hentedress» :Heartred skal absolutt sjekke ut ankers heldrakt!
 
Willums selebukse er også veldig fin! Og disse små selbuvottene uten tommel :woot:
 

Vedlegg

  • A52EDCCC-9CD2-475A-B98C-8A89BBFA063C.png
    A52EDCCC-9CD2-475A-B98C-8A89BBFA063C.png
    74,3 KB · Visninger: 67
  • 4047C66E-7ABC-44D0-BE76-56D3454422A1.png
    4047C66E-7ABC-44D0-BE76-56D3454422A1.png
    95,2 KB · Visninger: 69
Jeg elsker å strikke. Jenta mi på 2 har hatt full strikkegarderobe hele veien...
Men må nok strikke noe nytt til baby og...

Denne strikket jeg nylig til en liten en som ventes i januar.
 

Vedlegg

  • 20201107_193851.jpg
    20201107_193851.jpg
    37 KB · Visninger: 49
Dere er flinke, damer! Så mye fin strikk! Kjenner inspirasjonen kommer :happy:
 
Bukser og jakker er kanskje mest praktisk når de er helt små, heldresser er jo også supre! :Heartred Ullsokker og votter uten tommel :Heartred har bare strikka en heldress, men syntes monteringen (sying med maskin og klipping og alt det styret der) var noe herk og noe jeg trengte hjelp til, men har veldig lyst til å strikke en pitteliten som kan fungere som «hentedress» :Heartred skal absolutt sjekke ut ankers heldrakt!
Ja må bli litt meir bukse/jakke sett:rolleyes:
Heildressane eg har strikka er av tjukkare sort og hovudsakleg til utebruk eller bilkøyring. Så størrelsane eg har strikka der passar nok fint til septemberbaby :joyful:
Har strikka denne i 3-6 mnd i beige:
https://www.sandnesgarn.no/babydress-med-raglanfelling
Ingen av dressane eg har strikka har hatt sying og klipping i oppskrifta, kun strikka att og fram. Kan vere litt slitsomt det og, men verre med klipping syns eg:D
 
Nettopp bestilt ankers heldrakt med lys beige garn :love7 Så den skulle strikkes frem og tilbake :D

denne dressen strikka jeg til sønnen, veldig fin - men må syes med maskin og klippes og syes mer og så strikke knappestolper, og det har jeg ikke nerver til :hilarious:
7C71A69A-F066-4D0E-AE41-BD6FB4936E7F.png
 
Ja må bli litt meir bukse/jakke sett:rolleyes:
Heildressane eg har strikka er av tjukkare sort og hovudsakleg til utebruk eller bilkøyring. Så størrelsane eg har strikka der passar nok fint til septemberbaby :joyful:
Har strikka denne i 3-6 mnd i beige:
https://www.sandnesgarn.no/babydress-med-raglanfelling
Ingen av dressane eg har strikka har hatt sying og klipping i oppskrifta, kun strikka att og fram. Kan vere litt slitsomt det og, men verre med klipping syns eg:D
Kjempefin! Har delt en dress jeg har strikka, glemte å sitere deg i innlegget :)
 
Back
Topp