Strikketråden!

Endelig ferdigstilt! Med de søteste knappene som det står hjerteknuser på:Heartblue:Heartblue:Heartblue

Vedlegg

• 9ACF4EB4-2EBA-4136-9227-93BABC73DAC8.jpeg
    9ACF4EB4-2EBA-4136-9227-93BABC73DAC8.jpeg
    3,9 MB · Visninger: 57
Mamma har strikket hentesett til oss :-)

Vedlegg

• IMG_20210721_140856.jpg
    IMG_20210721_140856.jpg
    3,4 MB · Visninger: 51
Jeg kan dessverre ikke å strikke, men svigermor er veldig flink. Til nr 1 strikket hun et gigantisk hentesett, og lite visste vi at det måtte vaskes på vanlig måte før det kunne bli brukbart :hilarious: Så jeg tenkte jeg skulle prøve å tove (?) det nå. Men hvordan i alle dager gjør man det?? Har googla og vasket på de ulike måtene jeg har funnet, men settet blir jo bare større og større! Tror det er merinoull hun har strikket i om jeg husker riktig. Noen som har gode tips? :hilarious: Fortsetter jeg å vaske det vanlig blir det snart passe til meg jo :hilarious:

Jeg kan dessverre ikke å strikke, men svigermor er veldig flink. Til nr 1 strikket hun et gigantisk hentesett, og lite visste vi at det måtte vaskes på vanlig måte før det kunne bli brukbart :hilarious: Så jeg tenkte jeg skulle prøve å tove (?) det nå. Men hvordan i alle dager gjør man det?? Har googla og vasket på de ulike måtene jeg har funnet, men settet blir jo bare større og større! Tror det er merinoull hun har strikket i om jeg husker riktig. Noen som har gode tips? :hilarious: Fortsetter jeg å vaske det vanlig blir det snart passe til meg jo :hilarious:

Prøv vaske/skylle det for hånd, legg det i maskin med full sentrifuge (altså ikke vask, bare sentrifuge) og tørk det flatt på håndkle hvor du "former" det først.

Merinoull går dessverre ikke an å tove, og vil strekke seg i vask mer enn det vil krympe. :/

Ånei! Er det sant? :( Æsj, det var jo litt kjedelig da:facepalm: Men takk for svar!
Om det er superwash garn, så kan du vaske det på vanlig program, 30 grader, så vil det gå tilbake til opprinnelig form. Husk å tørke det flatt.
Jeg vasker alt av merinoull på vanlig 30 graders program og 1000-1400 sentrifuge. En gang har jeg opplevd at en jakke krympet litt fra opprinnelig størrelse, men da var det en feilproduksjon på garnet.

Sniker: da er det nok superwash garn. Vask med vanlig trommelrunde i maskin, og evt også tørketrommel, så krymper det tilbake til størrelsen før vask

Om det er superwash garn, så kan du vaske det på vanlig program, 30 grader, så vil det gå tilbake til opprinnelig form. Husk å tørke det flatt.
Jeg vasker alt av merinoull på vanlig 30 graders program og 1000-1400 sentrifuge. En gang har jeg opplevd at en jakke krympet litt fra opprinnelig størrelse, men da var det en feilproduksjon på garnet.
Tusen takk for svar! Haha da håper jeg på en skikkelig feilproduksjon på garnet slik at det passer til baby etter vask :hilarious:

IMG_20210802_163902_349.jpg IMG_20210802_163902_349.jpg

Sparkebukse ferdig
Holder nå på med et babyteppe i lamull

Gleder meg til babyen er her ❤❤

Ferdigstilt alle prosjektene mine og gleder meg så utrolig masse til å se lille babyen i alt dette :Heartblue:Heartblue:Heartblue

Vedlegg

• 4AA1AEEB-384E-4D9A-B941-BA52EA7C3C90.jpeg
    4AA1AEEB-384E-4D9A-B941-BA52EA7C3C90.jpeg
    3,3 MB · Visninger: 46
Back
Topp