Strikketråden

Har noen strikket kirsebærbloomer? I oppskriften står følgende:

Mønster:
Omgang 1: Strikk *1 r, 2 r smn, kast, 1 r, kast, 1 r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 r* gjenta fra *-* omgangen ut

der hvor det står 1 r løs av, skal dette være 1 r og deretter løs av neste maske, eller er det bare beskrivelse av hvordan maska skal løses av? Håper det var forståelig :hilarious:
Du skal bare ta masken løst rett av pinnen. Ikke strikke den rett først :)
 
Du kan ta en maske av som om du skulle strikket den rett, eller som om du skulle ha strikket den vrang - uten å faktisk strikke den. Handler om fra hvilken side du stikker høyre pinne inn i masken for å flytte den over. :)
 
Du kan ta en maske av som om du skulle strikket den rett, eller som om du skulle ha strikket den vrang - uten å faktisk strikke den. Handler om fra hvilken side du stikker høyre pinne inn i masken for å flytte den over. :)

aha! Tusen takk!
Ny i dette gamet :wacky:
Men i disse coronatider får man jo god tid til å lære noe nytt :hilarious:
 
Har noen strikket kirsebærbloomer? I oppskriften står følgende:

Mønster:
Omgang 1: Strikk *1 r, 2 r smn, kast, 1 r, kast, 1 r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 r* gjenta fra *-* omgangen ut

der hvor det står 1 r løs av, skal dette være 1 r og deretter løs av neste maske, eller er det bare beskrivelse av hvordan maska skal løses av? Håper det var forståelig :hilarious:
Det er ei maske som tas av som om den skylle strikkes rett
 
Har noen strikket kirsebærbloomer? I oppskriften står følgende:

Mønster:
Omgang 1: Strikk *1 r, 2 r smn, kast, 1 r, kast, 1 r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 r* gjenta fra *-* omgangen ut

der hvor det står 1 r løs av, skal dette være 1 r og deretter løs av neste maske, eller er det bare beskrivelse av hvordan maska skal løses av? Håper det var forståelig :hilarious:
Er bare hvordan maska skal «løses av» :)
 
Har noen strikket kirsebærbloomer? I oppskriften står følgende:

Mønster:
Omgang 1: Strikk *1 r, 2 r smn, kast, 1 r, kast, 1 r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 r* gjenta fra *-* omgangen ut

der hvor det står 1 r løs av, skal dette være 1 r og deretter løs av neste maske, eller er det bare beskrivelse av hvordan maska skal løses av? Håper det var forståelig :hilarious:
Haha, mobilen min må ha vært litt treig, for fikk opp svarene først etter at jeg hadde svart:hilarious: Så søt den bloomeren var:love2
 
Strikker på «mykt babyteppe» (gratis oppskrift) i Lerke pluss, og strikket en «lett liten lue» av noe Lerke restegarn. Blir mye restegarnsstrikk nå under koronaperioden, har pålagt meg selv «kjøpe garn karantene». Så da blir det noen sokker og luer fremover av restegarn :p
 
Jeg har kun strikket en lettvintdress fra før, den skulle passe storebror da han var 4 mnd, den ble påbegynt da jeg var 13 uker på vei og fullført da han var 1 år :hilarious: I disse karantenetider må jeg ha noe å fikle med, hvis ikke sjekker jeg bare nettaviser non stop. Er ganske immobil pga bekkenløsning så får ikke gjort stort enn å sitte i ro. Er fersk i gamet, så det er en del småfeil her og der, men det er litt av sjarmen syntes jeg :angelic: Har strikket en spire kyse, lille rille sko, lille rille tøfler og en spire bleiebukse. Det var fra Barselstrikk boken. Den nederste buksen er fra Tiddelibom og heter 3-1 selebukse med blomst. Den har ikke seler enda, men det vet jeg ikke om den noen gang kommer til å få heller :hilarious:
FDC13783-D1DD-4E16-81DB-F08A8A20C54E.jpeg

9B37D330-36BF-4252-9723-86705863CCAC.jpeg
54462C7B-6445-44F6-A9B6-82CA99DFB268.jpeg
 
Jeg har kun strikket en lettvintdress fra før, den skulle passe storebror da han var 4 mnd, den ble påbegynt da jeg var 13 uker på vei og fullført da han var 1 år :hilarious: I disse karantenetider må jeg ha noe å fikle med, hvis ikke sjekker jeg bare nettaviser non stop. Er ganske immobil pga bekkenløsning så får ikke gjort stort enn å sitte i ro. Er fersk i gamet, så det er en del småfeil her og der, men det er litt av sjarmen syntes jeg :angelic: Har strikket en spire kyse, lille rille sko, lille rille tøfler og en spire bleiebukse. Det var fra Barselstrikk boken. Den nederste buksen er fra Tiddelibom og heter 3-1 selebukse med blomst. Den har ikke seler enda, men det vet jeg ikke om den noen gang kommer til å få heller :hilarious:
Vis vedlegget 322062

Vis vedlegget 322063
Vis vedlegget 322064
Syns det var nydelig strikking:love7
Og har mye samme problem. Nå når man ikke skal dra på besøk, for kaldt for å være ute lenge, så blir det mye kjedsomhet.
Tok liiten pause fra teppet til Lillegutt og startet på en duk. Skal prøve å veksle mellom de prosjektene:)
 
Så flinke dere er! Har begynt på putty bleiebukse og det går bra så langt:hilarious:Men av og til lurer jeg på hvor ‘dum’ jeg må være for å ikke skjønne de enkleste ting med strikking:hilarious:
 

Vedlegg

  • E953BF95-5490-4463-A665-BC401ABEA043.jpeg
    E953BF95-5490-4463-A665-BC401ABEA043.jpeg
    29,2 KB · Visninger: 15
Så flinke dere er! Har begynt på putty bleiebukse og det går bra så langt:hilarious:Men av og til lurer jeg på hvor ‘dum’ jeg må være for å ikke skjønne de enkleste ting med strikking:hilarious:

Er en læringskurve i å lese strikkeoppskrifter, og i tillegg er noen oppskrifter vanskeligere enn nødvendig:p
 
Er en læringskurve i å lese strikkeoppskrifter, og i tillegg er noen oppskrifter vanskeligere enn nødvendig:p
Ja, skjønner ikke hvorfor de kaller en omgang for pinner noen plasser og runder andre. Bestem dere liksom:hilarious:
 
Så flinke dere er! Har begynt på putty bleiebukse og det går bra så langt:hilarious:Men av og til lurer jeg på hvor ‘dum’ jeg må være for å ikke skjønne de enkleste ting med strikking:hilarious:
Strikkeoppskrifter fremstår som rakettforskning for meg:bag:
Hekler stort sett kun etter diagram, da ser jeg jo hvor ting skal. Skrevne oppskrifter blir for tingvind:bag:
 
Strikkeoppskrifter fremstår som rakettforskning for meg:bag:
Hekler stort sett kun etter diagram, da ser jeg jo hvor ting skal. Skrevne oppskrifter blir for tingvind:bag:
Jeg forstår ikke hekling for alt i verden. Vet ikke hvor mange ganger mamma sier det er mye lettere enn strikking og skal vise meg, men det går ikke inn:hilarious:
 
Back
Topp