Strikketråden

Noen som har strikket kjekkasromperen fra klompelompe? Finnes den i en av bøkene? Vil heller kjøpe bok enn en PDF på nettet :hilarious: finner ikke i de to jeg har nemlig.

Hadde egentlig bestemt meg for ankers, men litt i tvil nå.
Gå for ankers :cool: det er jo så utrolig mye annet fint i ankers serien i tillegg :) pluss jeg synes oppskriftene til klompelompe er så klompete forklart (og jeg er en gaanske erfaren strikker), at jeg boikotter litt klompelompe kjenner jeg..
 
Gå for ankers :cool: det er jo så utrolig mye annet fint i ankers serien i tillegg :) pluss jeg synes oppskriftene til klompelompe er så klompete forklart (og jeg er en gaanske erfaren strikker), at jeg boikotter litt klompelompe kjenner jeg..
Ja er litt enig der. De går litt fort i svingene før de gir de ut føler jeg. Har måtte søke en del på nettet for å finne hva de mener..
 
Så gøy med strikketråd. Har etter mye leting bestemt meg for å strikke Ellens hentesett fra petitknite som hentesett. Men strikker også en ekstra bukse i tilfelle det blir en kald sommer. :) Hva strikker dere som hentesett?
 
Last edited:
Så gøy med strikketråd. Har etter mye leting bestemt meg for å strikke Ellen levesett fra petitknite som hentesett. Men strikker også en ekstra bukse i tilfelle det blir en kald sommer. :) Hva strikker dere som hentesett?

Det ville svigermor ordne, så det blir en overraskelse foreløpig:)
 
Så gøy med strikketråd. Har etter mye leting bestemt meg for å strikke Ellen levesett fra petitknite som hentesett. Men strikker også en ekstra bukse i tilfelle det blir en kald sommer. :) Hva strikker dere som hentesett?
Det var helt nydelig, måtte finne det på nett.
Har egentlig ikke planer om hentesett. :) Får se hvor langt jeg kommer med pledd. :Heartred
 
Så gøy med strikketråd. Har etter mye leting bestemt meg for å strikke Ellen levesett fra petitknite som hentesett. Men strikker også en ekstra bukse i tilfelle det blir en kald sommer. :) Hva strikker dere som hentesett?
Hadde Ellens hentesett i gammelrosa til eldste, så nå blir det Ellens hentesett i en nydelig brunfarge til lillebror :)
 
Noen som har strikket kjekkasromperen fra klompelompe? Finnes den i en av bøkene? Vil heller kjøpe bok enn en PDF på nettet :hilarious: finner ikke i de to jeg har nemlig.

Hadde egentlig bestemt meg for ankers, men litt i tvil nå.

første oppskrift i denne:

355056F9-299D-418D-973D-B4E3325C8CE9.jpeg
 
Ikke noe jeg strikker nå, men må bare vise hva vi fant frem da jeg var hjemme hos mamma i vinterferien. Hjemmestrikk str. 0-2 år, etter meg og min søster. Stort sett mamma og farmor som har strikka. Med unntak av en bukse hvor en fruktflekk hadde blitt synlig etter at mamma la det bort, ser alt nærmest nytt og ubrukt ut ❤ Trenger ikke strikke så mye til snuppa mi allikevel, jeg. :hilarious: Kan bare kosestrikke det jeg virkelig har lyst til.

Kjolen jeg har lagt ved er det tanta til mamma som har heklet til mamma, da mamma var baby. Hel og fin! Sååå koselig!
 

Vedlegg

  • Snapchat-799222842.jpg
    Snapchat-799222842.jpg
    36,7 KB · Visninger: 30
Obs! Bildet av alle strikkaklærne ble ikke med i forrige post, kun det av kjolen.
 

Vedlegg

  • 20200227_100223(0).jpg
    20200227_100223(0).jpg
    32 KB · Visninger: 38
Jeg strikker settet i sandnes tynn merino ull. Jeg så at sunday garnet til Sandnes har kommet i flere nye farger. Det skal også være et godt garn til babystrikk. :)

Jeg sikler også på Selmas sovedrakt fra petitknite, men er så usikker på hvilken str. jeg skal strikke. Er jo ikke noe poeng med 0-3 måneder da babyen kommer i juli. Tenker på 3-6 måneder. Men husker storesøster vokste så fort, og brukte ikke de str. så lenge. Derimot brukte hun 6-12 måneder lenge. Tipper nesten lillebror vil vokse fortere :love7
 
Har noen strikket kirsebærbloomer? I oppskriften står følgende:

Mønster:
Omgang 1: Strikk *1 r, 2 r smn, kast, 1 r, kast, 1 r løs av, 1 r, trekk den løse m over, 1 r* gjenta fra *-* omgangen ut

der hvor det står 1 r løs av, skal dette være 1 r og deretter løs av neste maske, eller er det bare beskrivelse av hvordan maska skal løses av? Håper det var forståelig :hilarious:
 
Back
Topp