Strikketråden

Jeg forstår ikke hekling for alt i verden. Vet ikke hvor mange ganger mamma sier det er mye lettere enn strikking og skal vise meg, men det går ikke inn:hilarious:
Mordi har jo rett da:hilarious:
Men det er en av fordelene med hekling, det ser syyykt mye mer fancy ut enn hva det egentlig er.
Hvis du kan lage staver og luftmasker, så kan du laga 90% av alle hekleting. (sånn ca... har ikke sjekka nøyaktig:p)

Men håper å kunne lære meg å strikke lester da. Bare det at jeg bruker sååå lang tid på å strikke vrang:bag:
 
Mordi har jo rett da:hilarious:
Men det er en av fordelene med hekling, det ser syyykt mye mer fancy ut enn hva det egentlig er.
Hvis du kan lage staver og luftmasker, så kan du laga 90% av alle hekleting. (sånn ca... har ikke sjekka nøyaktig:p)

Men håper å kunne lære meg å strikke lester da. Bare det at jeg bruker sååå lang tid på å strikke vrang:bag:
Det er sikkert rett, men når jeg ikke vil ta innover meg informasjonen så hjelper det lite:hilarious:
 
Jeg har kun strikket en lettvintdress fra før, den skulle passe storebror da han var 4 mnd, den ble påbegynt da jeg var 13 uker på vei og fullført da han var 1 år :hilarious: I disse karantenetider må jeg ha noe å fikle med, hvis ikke sjekker jeg bare nettaviser non stop. Er ganske immobil pga bekkenløsning så får ikke gjort stort enn å sitte i ro. Er fersk i gamet, så det er en del småfeil her og der, men det er litt av sjarmen syntes jeg :angelic: Har strikket en spire kyse, lille rille sko, lille rille tøfler og en spire bleiebukse. Det var fra Barselstrikk boken. Den nederste buksen er fra Tiddelibom og heter 3-1 selebukse med blomst. Den har ikke seler enda, men det vet jeg ikke om den noen gang kommer til å få heller :hilarious:
Vis vedlegget 322062

Vis vedlegget 322063
Vis vedlegget 322064
Nydelig!!!
 
40C3FB33-3BAD-44D7-8BC1-0C4547774F5E.jpeg 9197B78A-9CD0-4EC1-83F0-6BCB9101882D.jpeg A57A51FD-04B5-4B38-A92B-93EF083EF708.png Da er jeg klar for påsketur!:happy: vi er så heldige å ha hytte i hjemkommunen, så vi reiser i morra.
Heldress og romper ferdig pakket, så får vi se om det blir strikkevær eller utevær i år...
 
Hallo jenter!
Hvordan lærte dere å rette opp i feil når dere var helt nybegynnere? Jeg strikker bare rett og vrang nå, det skal bli koseklut i første omgang :hilarious: må bare komme ordentlig inn i det og ikke minst lære meg å rette opp feil. Jeg ser ikke engang hva jeg har gjort galt, jeg bare ser at noe er feil :p What to do?! Har ingen gode hjelpere tilgjengelig for tiden heller :arghh:
 
Hallo jenter!
Hvordan lærte dere å rette opp i feil når dere var helt nybegynnere? Jeg strikker bare rett og vrang nå, det skal bli koseklut i første omgang :hilarious: må bare komme ordentlig inn i det og ikke minst lære meg å rette opp feil. Jeg ser ikke engang hva jeg har gjort galt, jeg bare ser at noe er feil :p What to do?! Har ingen gode hjelpere tilgjengelig for tiden heller :arghh:

Rekke opp til stedet hvor feilen startet og start på nytt derifra. Er sjeldent så mye annet å gjøre :smiley-ashamed004
 
Rekke opp til stedet hvor feilen startet og start på nytt derifra. Er sjeldent så mye annet å gjøre :smiley-ashamed004

Rekke opp? Betyr å strikke bakover, ikke sant? Jeg får det ikke til utfra det jeg ser på YouTube :arghh: kommer på hver gang hvorfor jeg aldri fortsetter med strikking :hilarious:
 
Har ikke helt tørt å engasjere meg i denne tråden da den var så godt i gang, men nå kaster jeg meg på! :)

Jeg er ikke den beste strikkeren, har dårlig med tålmodighet og lett for å gi opp :p Har der i mot begynt å strikke vaskekluter! Leste et sted et tips om å ha kluter i 2 forskjellige farger, en til kropp og en til ansikt og at man burde ha rundt 20 stk. Vi har nok av kluter altså, men fikk for meg å ha egne til mini. Så jeg strikker med bomullsgarn fra søstrene grene. De har så sykt mange fine farger! Legger opp 52 masker, strikker rett frem og tilbake, så hekler jeg på en «blonde» kant oppe og nede etterpå. Har bare strikket en testklut til nå, vurderer å lage dem litt mindre.

Har veldig lyst å legge meg ut på et litt større prosjekt, men sliter litt mer å finne en oppskrift som passer til mine favoritt bomullsgarn :yuck: Siden det blir juli barn og jeg får nok av ting i ull, så vil jeg helst strikke noe i bomull og med søstrene grene sine pga fargene!
 
Rekke opp? Betyr å strikke bakover, ikke sant? Jeg får det ikke til utfra det jeg ser på YouTube :arghh: kommer på hver gang hvorfor jeg aldri fortsetter med strikking :hilarious:

Du kan strikke bakover ja eller ta ut pinnene av det du strikker og dra i tråen til den er bak der du har gjort feilen for du plukker opp maskene på pinnen igjen. Må passe på at du får med deg alle maskene.
Var ikke så lett å forklare over nette
 
Hallo jenter!
Hvordan lærte dere å rette opp i feil når dere var helt nybegynnere? Jeg strikker bare rett og vrang nå, det skal bli koseklut i første omgang :hilarious: må bare komme ordentlig inn i det og ikke minst lære meg å rette opp feil. Jeg ser ikke engang hva jeg har gjort galt, jeg bare ser at noe er feil :p What to do?! Har ingen gode hjelpere tilgjengelig for tiden heller :arghh:

Jeg er også ganske så nybegynner og klarte å miste tre masker som jeg virkelig ikke skjønte hvordan jeg skulle få på plass igjen her om dagen... Endte med å ringe en venninne på facetime som fikk sett på "feilen" og hjulpet meg med å få det riktig, så det kan jo være et tips hvis du ikke får det til basert på youtube videoer eller forklaringer her :)
 
Du kan strikke bakover ja eller ta ut pinnene av det du strikker og dra i tråen til den er bak der du har gjort feilen for du plukker opp maskene på pinnen igjen. Må passe på at du får med deg alle maskene.
Var ikke så lett å forklare over nette

Kjenner jeg får helt avsmak bare av tanken :hilarious: må få tatt kurs i hvordan jeg rydder opp i feil :hilarious:
 
Jeg er også ganske så nybegynner og klarte å miste tre masker som jeg virkelig ikke skjønte hvordan jeg skulle få på plass igjen her om dagen... Endte med å ringe en venninne på facetime som fikk sett på "feilen" og hjulpet meg med å få det riktig, så det kan jo være et tips hvis du ikke får det til basert på youtube videoer eller forklaringer her :)

Har prøvd det, men tror jeg er så blåst at jeg bare ikke skjønner :banghead::banghead:
 
Kjenner jeg får helt avsmak bare av tanken :hilarious: må få tatt kurs i hvordan jeg rydder opp i feil :hilarious:

Det er vel det jeg har lært mest av når det kommer til strikking, hvordan ting henger sammen når jeg har gjort feil. :hilarious:
 
Det er vel det jeg har lært mest av når det kommer til strikking, hvordan ting henger sammen når jeg har gjort feil. :hilarious:

Men hvordan skjønner du det??? For jeg har ikke sjans til å forstå :hilarious:
 
Men hvordan skjønner du det??? For jeg har ikke sjans til å forstå :hilarious:

Har fått bra mange timer med hjelp fra venner og svigermor :hilarious: etter hver som man blir flinkere til å strikke og mer dreven så ser man det lettere selv.
 
Har fått bra mange timer med hjelp fra venner og svigermor :hilarious: etter hver som man blir flinkere til å strikke og mer dreven så ser man det lettere selv.

Ja ser for meg at det tar mye tid og nøyaktig og god forklaring fra noen som har peiling. Jeg gir så fort opp også såå :hilarious:
 
Back
Topp