STRIKKEKLUBBEN

Enig ;) men så tøff du er! Tør aldri klippe og sy så her har detbare blitt rundfelling og raglantil nå. Har du gjort det mange ganger?
Andre gangen. Laget en til meg selv for et par år siden. Tok med over ett år før jeg turte å gjøre det. Men syd doble tråder, og satser på at det går bra. Blir mye arbeid om det ikke gjør det. Og rundfelling og raglanermer er egentlig penere synes jeg. Har bare ikke vært slik i oppskriftene jeg strikker. :P

ImageUploadedByBV Forum1361282281.781971.jpg

Bilseteposen er ferdig!! Endelig... MEN armene ble ultra-stygge - jeg kan IKKE å sy... Sukk:/

Ja, og i mitt tilfelle; litt opplæring! Hehe. Men jeg må vel bare leve med det - holder meg vanligvis til ranglan:)

Er det plass til en som broderer her inne? :) Synes dere jenter er så flinke og lager flotte ting :) Driver å broderer et bilde som skal opp på barnerommet jeg da. Litt annerledes enn det dere lager, men det er jo så gøy! Lage noe personlig til de små miraklene når de en gang kommer, evt til de som har kommet :D

Broderer jeg også. Har riktignok ikke gjort det siden julekalender til minsta for minst 6 år siden. Men da gjorde jeg det masse.

Melder meg inn her. Både syr og strikker. Nå holder jeg på med et krabbeteppet til ei venninne, å 2!!! bodyer jeg er 3/4 dels ferdig med. Tenkte at om jeg ble ferdig så skal ei venninne få den av meg som en del av barselsgaven. Dessuten skal jeg sy bleieposer i gaver også, det er noe av det mest enkle og mest brukte her i heimen. Blir ikke til å sy til meg selv på en stund da baby making project er lagt litt på is

Er det plass til en som broderer her inne? :) Synes dere jenter er så flinke og lager flotte ting :) Driver å broderer et bilde som skal opp på barnerommet jeg da. Litt annerledes enn det dere lager, men det er jo så gøy! Lage noe personlig til de små miraklene når de en gang kommer, evt til de som har kommet :D
Selvfølgelig :-) velkommen hit ;-) hørtes veldig fint ut! Bilde?

Kjøpe knapper igjen, men regner den som ferdig nå. Ei jente som var veldig fornøyd.

Vedlegg

• 1361297369244.jpg
    1361297369244.jpg
    61 KB · Visninger: 91
Vis vedlegget 4914

Bilseteposen er ferdig!! Endelig... MEN armene ble ultra-stygge - jeg kan IKKE å sy... Sukk:/

Kjempe fin!! Er sånn bilpose vanskelig? Jeg har lyst på en, sånn etterhvert, hadde vært gøy å laget den selv :) Jeg kan jo ikke strikke noe særlig da men..

Strikke for harde livet på genseren til gubben. Har et påbegynt babyteppe, som jeg plutselig fikk veldig lyst til å fortsette med. Ikke noen hast, for ingen positiv test enda. Men det klør i fingra!

Kjempe fin!! Er sånn bilpose vanskelig? Jeg har lyst på en, sånn etterhvert, hadde vært gøy å laget den selv :) Jeg kan jo ikke strikke noe særlig da men..

Hei du! :)
Vanskelig er den nok ikke, men enormt tidskrevende. Hvis du ikke strikker noe særlig fra før, ville jeg ikke ha anbefalt akkurat denne oppskriften i første omgang, nei. Den strikkes fram og tilbake på rundpinne 3, også har du en pinne ekstra for å lage flettemønsteret.
Jeg begynte faktisk med min for snart 3 år siden. Strikket ca. 8 cm og ble dritlei. Var nok ikke rutinert nok på det tidspunktet til at jeg orket å fullføre et så stort prosjekt, det er ganske ensformig. Plukket den opp igjen for ca. en mnd siden, og da kom jeg ganske greit inn i det. Fullførte et broderi i mellomtiden også (greit å vekse litt, jeg blir fort lei, skjønner du! Hehe) og nå er jeg endelig ferdig. Jeg er veldig glad for at jeg har laget denne bilseteposen, men kommer nok aldri til å lage flere (og tenk, den skulle egentlig være en gave for 3 år siden - jeg tenkte ikke på å få barn engang på den tiden). Var nok motivasjonen ved at vi snart blir prøvere som gjorde at fullførelsen gikk greiere denne gangen.

Lykke til!

Hei du! :)
Vanskelig er den nok ikke, men enormt tidskrevende. Hvis du ikke strikker noe særlig fra før, ville jeg ikke ha anbefalt akkurat denne oppskriften i første omgang, nei. Den strikkes fram og tilbake på rundpinne 3, også har du en pinne ekstra for å lage flettemønsteret.
Jeg begynte faktisk med min for snart 3 år siden. Strikket ca. 8 cm og ble dritlei. Var nok ikke rutinert nok på det tidspunktet til at jeg orket å fullføre et så stort prosjekt, det er ganske ensformig. Plukket den opp igjen for ca. en mnd siden, og da kom jeg ganske greit inn i det. Fullførte et broderi i mellomtiden også (greit å vekse litt, jeg blir fort lei, skjønner du! Hehe) og nå er jeg endelig ferdig. Jeg er veldig glad for at jeg har laget denne bilseteposen, men kommer nok aldri til å lage flere (og tenk, den skulle egentlig være en gave for 3 år siden - jeg tenkte ikke på å få barn engang på den tiden). Var nok motivasjonen ved at vi snart blir prøvere som gjorde at fullførelsen gikk greiere denne gangen.

Lykke til!

Jeg kan kanskje prøve å hekle en, ellers så får jeg bare gjøre det letteste, be noen i familien strikke en for meg :P

Back
Topp