*Stella* sine tanker, håp og frustrasjoner

Takk for det!

I dag er jeg ubrukelig!

Kan ikke huske hva jeg har gjort hittil i dag jeg (på jobb altså) Sikkert noe fornuftig inniemllom?

Hodet mitt følger visst ikke helt med da... Men jeg har ikke svart på noen mail eller telefoner, så jeg har neppe gjort stor skade...

Skal bli godt å komme seg hjem i dag!

Et par timer til, så tror jeg at jeg gir meg. Kan tidligst etter fleksi-avtalen gå 14:30. Da rekker jeg tidligst tog 15:05. Tror jeg sikter på tre eller halv fire... for det er jo ikke vits i å stitte her når jeg likevel nærmest sover?

titter innom deg og håper alt er bra med deg, håper du virkelig får en pos test snart, det fortjener du virkelig

Takk for det.

Tempen min tyder på at jeg har hatt EL en av de siste dagene.

Dårlig timet i forhold til gynekolotimen, godt timet i forhold til min lidenskapelige ektemanns tilstedeværelse i senga på kveldstid...

så får vi bare krysse fingrene, og se hva som skjer i løpet av de neste par ukene.

Hehe, bedre med bra timing fra mannen din sin side enn for gyn sin del... Tenk om dette er mnd spiren bestemte seg for å sitte... [:)]

Ønsker lykke til med både det ene og det andre... [:D]

Atter en gang usikker på når jeg har hatt EL, grunnet litt usikker temping, en maglende dag, og ingen sekretobservasjoner grunnet en særdeles lidenskapelig ektemann.

Når jeg satte grafen til å gå etter bar temp, ikke sekret, sier den at jeg allerede er 4 dager etter EL. I så fall mens neste søndag, og derved er den mer eller mindre over til gynekolgtimen, om er om 14 dager.

2 uker til timen. Syklusdag 26. 2, 3 eller muligens hele 4 dager etter EL.

Og er jeg riktig heldig, rekker jeg en positiv test før den gynekologtimen, i stedet for blødning. Stoler dog ikke på det, og har bestilt flere tøybind i stedet...

Som jeg skrev om her: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=5399081 så sank tempen i dag.

Elendig start på dagen, dårlig humør, uvel, syk mann som ikke skal på jobb, og derfor ikke sto opp, somla med frokosten fordi jeg ikke eier matlyst, sent ute, og oppdager når jeg kommer på jobb at jeg stressa såpass på badet at jeg glemte sminken. Ikke at jeg sminker meg veldig mye, men jeg pleier dekke til kvisene. Det glemte jeg, og går drfo omkring med masse røde flekker i ansiktet, spesielt en stor, dyp, vond sak på ene kinnet. Og flere røde prikker i panna. Lekkert...

Magen er ikke helt sånn perfekt, og fordi jeg har vært så ubrukelig  denne uka er det en ting jeg hadde planer om å gjøre på mandag... som enda ikke er gjort, og jeg sa jo til en kollega at jeg skulle gjøre det tirsdag, eller i alle fall onsdag. Så da lurer han da, på hvorfor avstemming av banken ikke stemmer, for innbetalingene har jeg vel ført? Ehh.... gjøre det nå?

Pokkers ubrukelige, uforitsigbare kropp, og et hode som ikke henger med. Jeg har lyst til å bare krype sammen inne på badet, bak låst dør, og grine. Ikke at jeg har noen grunn til det, jeg bare føler at det er det jeg trenger, på en måte. Jeg kjenner det presse på, uten en åpenbar grunn.

Klokka er ikke ni enda, det er mange timer igjen av dagen. Og jeg bare teller minutter, sekunder, til jeg kan dra hjem til min mann. Men før jeg kan gjøre det, så er det "tusen ting" jeg må gjøre på jobb, og jeg orker ikke egentlig tenke på alt engang, men får nå bare begynne i en ende, så ordner det seg vel...

Vil bare sende deg en trøsteklem! Husk at vi "snart" skal bli mamma!

Takk :)

Idiotisk nok er klokka over halv 11 nå, og jeg føler at jeg har ikke kommet noe lenger enn jeg hadde klokka ni.

Jeg HAR jo faktsik svart på mail og telefoner, forsøkt å oppsøke en kollega som var på møte, fylt ut skjema og tenkt ut svar, men... den oppgaven som jeg skulle hatt unna for flere dager siden... ligger pent ved siden av meg. Jeg får begynne med en gang, for det er ikke aktuelt å gå hjem før det er gjort, i alle fall!

Så dumt at mensen kom, jeg satsa på at du skulle få to streker på en av de testene jeg!

Selv har jeg nå stadig ikke fått noen høy temp igjen, så jeg har fastslått at jeg hadde nok ikke EL sist helg nei. Og er derved kommte til syklusdag... *sjekke* ... 31, og fortsatt ingen EL. Men på den positive side, det er 9 dager til gynekologtimen!
 Og 63 dager til jul... på tide å begynne å tenke på julegaver og julekort...

Jeg hadde en merkelig drøm i natt.

Vi skulle til legen for infertilitetsutredning, men i stedet for at vi dro til legen, så kom legen hjem til oss. Og han spurte og grov med allverdens spørsmål. Han hadde med seg en psykolog, og de spurte om hvor mye vi sov, snakka, om vi hadde bunad, hvorfor jeg haded en buandssølv-brosjyre, og HADDE vi bunad? HVILKEN? og HVORFOR? (og hvorfor IKKE i min manns tilfelle... men han påsto at han holdte på å få en, det var derfor jeg hadde den bunadssøvl-brosjyren, visstnok) Men det verste var at han hadde fått mine foreldre dit, så vi satt alle sammen, jeg og min mann, mine foreldre, legn og psykologen hjemme hos oss, og snakket, og jeg hadde ikke fortalt mamma om dette, og ville ikke hun skulle vite enda, men legen hadde bare fått dem dit, og mamma blandet seg inn i saltalen stadig vekk, og legen likte visst det. Jeg likte det IKKE, og mente dette skulle handle om OSS, ikke om mamma. Og det var avgjørende at legen "godkjente" oss, ellers ville vi aldri få barn, så vi ville gjerne gjøre et godt inntrykk, men når mamma kom tuslende tilbake fra kjøkkenet etter en samtale med legen og sa at han hadde sagt at det nok hadde noe å gjøre med at min mann stresser sånn... da klikket det litt for emg, og jeg sa til legen at han kunne si hva han kom frem til til OSS, ikke til mamma. Han påsto at han aldri hadde skjult noe for oss, og da konfroonterte jeg ham med hva mamma hadde sagt, og jeg holdt rundt min mann og gråt, og mente at om han skulle holde på på den måten, legen altså, så kunne det nesten bare være med hele greia. Jeg ville gjerne ha barn, men at de skulle drive på sånn.... Så gikk legen inn på kjøkkent for å henge opp ei spesiell klokke, som ville semde ham meldinge om når vi sov, når vi var våken, når vi slamra med dørene (vi slamrer egentlig ikke med dørene, men jeg slamra hardt ei skapdør på kjøkkenet etter den siste "turbulente tråden" her i forrige uke...)  og hvor mye vi så på tv og alle sånne ting. Det synes jeg var en uting, i alle fall siden den skulle rapportere til ham og mamma? Jeg likte det ikke. Da bare gikk legen, og jeg gråt enda mer, nå ville vi jo aldri få barn!
Min mann trøstet og sa vi kunne vente litt, så kunne vi kontakte en annen lege, og prøve igjen, og rett og lett låse døra og ikke sleppe inn andre enn legen... (?) Men jeg var redd for hva adopsjonsmyndighetene ville si dersom de fant ut at vi hadde kastet ut legen. (For dersom vi ikke fikk en lege til å godkjenne oss og hjelpe oss, ville vi aldri få biologiske barn, så da var det adopsjon som var akruelt. Og da ER det jo en sånn inngående granskning (dog ikke med sms-rapporterende klokker og mamma som svarer på spørsmål om meg, og neppe inngående om bunader heller, for den saks skyld)

Deretter hadde jeg en annen drøm, som jeg ikke helt vet om hørte sammen med denne eller ei, det var en brå overgang, men jeg satt fortsatt og gråt, og gråt og gråt, og min mann var gått fra meg, og mamma og pappa var der, og da en gateselger (jeg satt på et offentlig sted og gråt) kom forå senge meg noe med initialene mine på sa pappa at det var de bokstavene som var initialene mine før jeg giftet meg, og jeg hylte bare NEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIII! for min mann var fortsatt min mann, og jeg har nytt navn! Da våkna jeg av vekkerklokka, og min mann som egneltig hadde det litt travelt måtte bare bruke litt tid på å holde rundt meg og trøste meg litt, for det var en sånn ekkel drøm.

Han påpekte dog at legen ikke stiller slike spørsmål, at vi ikke må "godkjennes" av legen for å få barn, og at han absolutt elsker meg, og slett ikke skal gå fra meg.

Og jeg har vel nesten klart å riste av meg den ekle følelsen og fortvilelsen nå.

Og egentlig er jo dette en god og fin dag. Brann vant seriegull i går!

Litt av en drøm, klarte ikke følge med jeg!

Ja, dette er en gledens dag! Brann har tatt seriegull!

Hehe. Drømmen var ikke egentlig frovirrende, bare fortvilende.

Vi MÅTTE bli "godkjent" av legen, og derfor oppføre oss fint, og svare rett, og finne oss i hva som helst, for når vi ikke gjorde det, gikk han jo bare... Og jeg mislikte sterkt at han blandet mamma inn i dette, det er VI som er barnløse, og det er VÅR sak, ikke noe våre foreldre har noe med. Og jeg var så trist, så trist, så fortvila, når han gikk, for da forsvant min mulighet til å bli mamma... fordi vi visstnok ikke sover nok, ser for mye tv, og min mann stresser for mye (akkurat det gjør han faktsik, og jeg bekymrer meg litt for den helsemessige effekten av hans stressende hverdag, og håper det roer seg litt ned etterhvert..)

Men  jeg er slett ikke sanndrømt nei, og tror ikke dette har noe med virkeligheten å gjøre, i form av hva som skal skje. Det har vel vesentlig mer å gjøre med hva mine tanker styrer med for tiden.

Tankene om utredning. Om hva legen kan finne, om vi kanskje ikke kan få barn? Om å fortelle det til noen eller ei. Jeg er ikke helt klar for at mamma skal vite dette enda. Jeg er ikke klar for å snakke om det. Men jeg har litt lyst til å si det, ikke for å snakke om det, men for at hun skal VITE. Både for at hun skal slutte å snakke om barnebarn, og for at hun ikke skal tro/snakke om at det kom jo lett, dersom det skjer. På en måte byr det meg litt imot, tanken på at de skal tro at vi klarte det sånn nesten uten å prøve, når vi egentlig sliter sånn! Jeg var nesten redd for å bli gravid på bryllupsreisen, bare fordi da ville folk snakke om at vi klarte det på første forsøk, noe jeg ikke ville takle så godt, bryllupsreisen var vår 13. prøvemåned den. Men jeg VIL jo bli gravid, og ikke noe ville gledet meg mer enn om jeg hadde blitt det på bryllupsreisen altså. Og selv om alle kommer til å telle måneder og le, dersom jeg blir gravid nå, med en "gullbaby", så ønsker jeg jo veldig å bli gravid. Liker bare ikke tanken på at noen skal tro/si at jeg ble gravid fordi vi feiret seriegull, når det reelt er snakk om den 16. prøvemåneden, seriøse, vonde måneder med smerte og sorg. Da er det litt ekkelt å tenke på at noen skal "mene" at det bare var litt "gledesrus"... Så på en måte har jeg lyst til å fortelle, bare for at de skal vite hva vi går gjennom. Men nei, jeg er ikke klar for at vi skal fortelle det til noen helt enda.

Og det er kanskje derfor jeg var så sint for at legen hadde blandet mamma og pappa inn i dette? Kanskje er det redselen for å ikke kunne bli gravid, som gjør at jeg gråt når legen ga oss opp? Kanskje bekymrer jeg meg for min manns helse med litt for lite søvn og altfor mye stress i hverdagen? Kanskje har den intidige granskningen av oss som personer og par, mer å gjøre med at jeg setter meg stadig mer inn i adopsjonsverden, for å stålsette meg mot smerten og redselen over hva som ligger forran meg? Eller evt rett og slett det at jeg føler at denne infertilitetutrednigen går langt inn i privatlivet, og blander seg opp i mye rart... og er vanskelig og utfordrende?

Jeg har ingen tro på å være sanndrømt, men derimot store tro på at drømmene kan speile tanker vi sliter med på dagtid...

Jeg mente at jeg ble forrvirret av å lese historien!

Forstår de tankene dine *Stella*! Har de samme selv, (men jeg har vært mer ærlig med folk rundt meg) men til de som ikke vet tror jeg at jeg da kommer til å fortelle de sannheten da. At dette faktisk tok 16 månder, slik at de forstår. Men vet at vi ikke er like, og knaksje ikke gjør det på samme måte.. ville bare fortelle at jeg har de sammen tankene som deg og hva jeg vil gjøre med den saken!

Ja, jeg er nok ikke noe flink til å formulere meg i dag.

Jeg mente altså: Drømmen var ikke forvirrende, men jeg formidlet den nok forvirrende. Siden du ble forvirret. Men det kommer av min dårlige evne til å formidle drømmer.

Og ja, jeg har nært inne på tanken om å gjøre som du sier, OM vi lykkes, og noen vitser om "gullrus" så kan jeg muligens finne på å si at "en gullunge kan det nok meget godt være, men ikke et resultat av spontan gullrus, men heller, i likhet med gullet, et resultat av lang tids arbeide mot å nå et mål....Men vi får satse på at det ikke tar 44 år til neste gang...for hverken oss eller Brann..." (ja, ikke akkurat si det da, men det er det jeg tenker akkurat nå)

Men ettersom denne kroppen min slett ikke er i EL-humør for tida, så blir det jo ingen gull-baby da...

Jepp, spent. Gruer meg. Gleder meg. Engster meg. Håper. Drømmer.

En uke igjen.

Og i dag skal min ellers så normale kontorarbeidsdag avbrytes av en liten time som barnevakt for barnet til en kollega (1,5 år) som rett og slett ikke har barnevakt når han må på et møte på fridagen sin. Ikke utenkelig at barnet sover, men det vet man jo aldri...

Ja, men jeg skal altså bare være barnevakt i en times tid, for et barn jeg har sett kanskje 2 ganger før... Helt greit for MEG altså, men muligens barnet kanskje er litt skeptisk...

I følge faren er barnet dog ikke særlig skeptisk til fremede, så det går antakelig bra, og møtet er her på huset, så det er i krisetilfeller mulig å banke på døra...

Sjefen min mener barnet bør overlates i min varetekt med full bleie, sånn for å skremme meg litt så jeg ikke forsvinner ut i en permisjon snart....

Skal absolutt mere til for å skremme meg bort fra dette babyønsket enn en bleie som trenger skift... skulle visst det, sjefen min, at jeg fantaserer om å bruke tøybleier... Såler nok å bytte en bleie om jeg må (selv om erfaring fra de som har prøvd begge deler er at papirbleier stinker mye mer, pga at alle kjemikaliene i bleien reagerer med avføringen, eller urinen og rett og slett lukter mye mer enn hva det gjør i en tøybleie fri for slike kjemikalier (Jeg er litt skeptisk til å ha sånne ukjente kjemikalier rett mot en ømfintelig barnestump jeg, vi vet litt for lite om konsekvensene av dem enda. vi vet dog at statixtisk sett er det større sjangs for at barnet vil plages av bleieutslett med papirbleie, og vi vet jo at noen barn bruker papmers fordi de får utslett av libero, eller motsatt, så det er helt klart en del barn som reagerer på disse kjemikaliene...)

Men det er en helt annen sak.

Satser på at barnet overlevers uten påtrengende behov for bleieskift, og antakelig sovende. Og med en avdeling full av kvinner, vet jeg at om det blir litt barnegråt, så pleier det bety at folk kommer strømmende til, så om nødvendig, så tar vi oss en tur rundt på avdelingen og prater med alle de rare damene vi, så går nok timen fort :)

ORIGINAL: *Stella*

Ja, jeg er nok ikke noe flink til å formulere meg i dag.

Jeg mente altså: Drømmen var ikke forvirrende, men jeg formidlet den nok forvirrende. Siden du ble forvirret. Men det kommer av min dårlige evne til å formidle drømmer.

Og ja, jeg har nært inne på tanken om å gjøre som du sier, OM vi lykkes, og noen vitser om "gullrus" så kan jeg muligens finne på å si at "en gullunge kan det nok meget godt være, men ikke et resultat av spontan gullrus, men heller, i likhet med gullet, et resultat av lang tids arbeide mot å nå et mål....Men vi får satse på at det ikke tar 44 år til neste gang...for hverken oss eller Brann..." (ja, ikke akkurat si det da, men det er det jeg tenker akkurat nå)

Men ettersom denne kroppen min slett ikke er i EL-humør for tida, så blir det jo ingen gull-baby da...

Bra vi tenkte litt likt da [:)] NÅR den sitter denne pp så kan du kalle den en gullbaby uansett [;)] For det blir den!

Kjedelig kroppen din ikke er i EL humør, dustekropp!

Men nå er det kun 7 dager til du skal til GU. Det blir bra.  

Jada, gullunge kan det jo fint bli likevel :)

Men som du sier, uansett ikke lenge til gynekologen i alle fall!

Ja, nå er jeg "barnevakt"

Barnet sover, og pleier ifølge faren sove en stund, når det først har sovnet. Ligger på nabokontoret til mitt, siden det er tomt, og vi har dør mellom kontorene som jeg har stående på gløtt. Rusler stadig bort i døra og titter inn, sjekker at den vesle fortsatt sover, og puster. Rolig og fredlig. Nydelig.

Å! Det må jo være fint å få være barnevakt selv om den lille sover. De er jo så utrolig vakre da. Ingen bekymringer og hele livet foran seg...

Back
Topp