Sprett-opp-baby

Kan ikke sammenlignes med at barn gråter noen minutter her og der. Extinction metoden er når foreldrene lar barna gråte i timesvis til de til slutt slutter. Om du sammenligner det med at noen barn gråter noen minutter her og der, da er du virkelig mindre oppegående enn jeg trodde.

Nå viser du at du ikke har noe å bidra med i denne diskusjonen. Du kan ikke bare plukke ut de ordene som passer deg, og ta dem ut av kontekst, for så å vri det dithen at det passer i ditt narrativ. Denne typen rettferdiggjøring av skadelig atferd er ingen tjent med.
 
Nei, det er personer som deg som gjør at forum som dette blir utrivelig.
Vi har ikke en eneste sur tone med hverandre på skjult forum, fordi vi skriver på en respektfull måte.

Du og jeg har nok en veldig forskjellig oppfatning av hva som er "respektfullt," og jeg mistenker at det har noe med å jatte med kontra å tørre å utfordre seg selv og andre å gjøre.
 
Nå viser du at du ikke har noe å bidra med i denne diskusjonen. Du kan ikke bare plukke ut de ordene som passer deg, og ta dem ut av kontekst, for så å vri det dithen at det passer i ditt narrativ. Denne typen rettferdiggjøring av skadelig atferd er ingen tjent med.

Har masse å bidra med. Men jeg GIDDER ikke bruke timesvis på å forklare forskjellen til deg.
Hele den «forskningen», er basert på extinction metoden, ikke at barn gråter her og der. Det kan ikke sammenlignes. Det står også i artikkelen at barnet ikke blir traumatisert, det er en midlertidig stress stigning, ikke permanent. Men denne diskusjonen handler ikke om å la barna skrike i timesvis og skadene det har, fordi ingen her har latt barna sine skrike i timesvis. Det er bare noe du har fått for deg fordi du liker å lese det du vil lese.
 
Du og jeg har nok en veldig forskjellig oppfatning av hva som er "respektfullt," og jeg mistenker at det har noe med å jatte med kontra å tørre å utfordre seg selv og andre å gjøre.

Det er forskjell på å utfordre seg selv og å være spydig og kvalm mot andre mennesker, slik du som du er.
 
Den linken er grei, dette er noe alle vet. Men det er jo ikke dette vi sier at vi gjør?! Derfor blir jeg irritert, en person her inne går til angrep og sier vi som lar barnet gråte AVOGTIL, gjør dette som artikkelen beskriver - gråtes i søvn hver kveld over lang tid, gadd ikke lete etter tidsrom, men søvntrening tar jo ofte litt tid. Hallo, vi er kommet litt lenger. Uansett, vi som prøver å tipse og støtte, vi vet hva det gjelder :)
 
Og det er forresten ingen som jatter med hverandre på vår gruppe. Vi har faktisk en veldig god tone, selv om vi er uenige med hva den andre sier. Veldig fornøyd med de som er på juli 2017, ellers hadde jeg ikke brukt termingruppa ett år etter vi fikk barna ;)
 
Les hele innlegget, så forstår dere hva dette handler om. Orker ikke forsøke å diskutere med en vegg av motvilje...
 
Jeg kjenner jeg blir ganske oppgitt over noen kommentarer her inne. Vi som har opplevd lite søvn, gråting og frustrasjon har LOV å kapitulere og la ting gå som det går en stund, vi har lov å ytre og vise frustrasjon. Barn blir liggende å gråte, til og med gråter seg i søvn, (a v o g t i l) en stund når mor må hente nye krefter for neste runde, sånn er det, det er helt normalt, barn tar IKKE skade av dette! Om en mener dette er så galt at en nesten ikke burde hatt barn, ja da har man ikke opplevd å være så nedkjørt som noen av oss har.
Jeg leste en artikkel hvor det ble skrevet at ved sånne faser b ø r mor trekke seg ut for å puste før neste runde, da det kan være mer skadelig at barnet opplever mor sint og lei. Dessuten vil barna våre stort sett oppleve kjærlighet og omsorg, og ikke ta skade av slike korte perioder.

Kjenner jeg blir litt oppgitt jeg også. Folk er ikke nødvendigvis nettroll og skriver ting utelukkende for å provosere, bare fordi de har sterke meninger om noe.

Folk er forskjellige. Folk oppdrar barna sine forskjellig. På alle områder: legging, irettesettelse, kosthold, rutiner osv osv. Noen klapser til barna sine når de gjør noe galt og mener hardnakket at det ikke er skadelig. Noen kunne aldri ha gjort noe sånt og mener det er veldig skadelig. Og sånn går diskusjonen.

Selvfølgelig er det lov å utrykke frustrasjon osv, men det er vel helt vanlig at folk tenker først og fremst barnas beste framfor foreldrenes behov. Inkludert slitne foreldre selv. Synes ikke det er noe rart.

Det viktige er kanskje å få fram nyansene her, kanskje skrive litt mer konkret? Feks «jeg la babyen fra meg, gikk ut av rommet og skrek inn i en pute og trakk pusten dypt og gikk inn å løftet opp barnet igjen» istedenfor «jeg lar babyen ligge å gråte litt for jeg orker ikke mer og det er meg det er synd på» ;)
 
Les hele innlegget, så forstår dere hva dette handler om. Orker ikke forsøke å diskutere med en vegg av motvilje...

Har lest alt jeg :) det handler om en sliten mor som spør om råd. Der flere slitne mødre har sagt at de sliter med det samme. Og etter det kom det motbydelige folk som deg, som anklager folk for å være verdens verste mødre, fordi barnet går gjennom en periode der de skriker på kvelden.
 
Har lest alt jeg :) det handler om en sliten mor som spør om råd. Der flere slitne mødre har sagt at de sliter med det samme. Og etter det kom det motbydelige folk som deg, som anklager folk for å være verdens verste mødre, fordi barnet går gjennom en periode der de skriker på kvelden.

Nei, hele innlegget hvor forskningen forklares. Ingen har sagt at noen er verdens verste mor, jeg har sagt at det faktisk ikke er greit å behandle barnet på denne måten som det beskrives i tråden. Da må man be om hjelp. Når man mot bedre viten lar være, er man avhengig av at andre rundt seg har gangsyn nok til å si ifra, og forhåpentligvis få respons i form av at moren tar imot hjelp.
 
Nei, hele innlegget hvor forskningen forklares. Ingen har sagt at noen er verdens verste mor, jeg har sagt at det faktisk ikke er greit å behandle barnet på denne måten som det beskrives i tråden. Da må man be om hjelp. Når man mot bedre viten lar være, er man avhengig av at andre rundt seg har gangsyn nok til å si ifra, og forhåpentligvis få respons i form av at moren tar imot hjelp.

Men det er ingen som behandler barna sine dårlig her! Det er jo det du ikke skjønner. Ingen lar barna skrike alene og ingen behandler barna sine stygt. Men man har lov til å bli sliten uten å bli dømt slik som du gjør.
 
Men det er ingen som behandler barna sine dårlig her! Det er jo det du ikke skjønner. Ingen lar barna skrike alene og ingen behandler barna sine stygt. Men man har lov til å bli sliten uten å bli dømt slik som du gjør.

Ingen har sagt det heller, nå legger du ord i munnen min fordi det passer narrativet ditt. Igjen. Det er selvfølgelig lov til å bli sliten, men da må man (igjen) be om hjelp fremfor å behandle barnet på den måten som det beskrives her. Det er ikke greit å "la det gå," eller å akseptere at det bare skal være sånn. Man har et ansvar selv om man er aldri så sliten. Når man vil det beste for barnet, ber man om hjelp hvis man trenger den. Alle har de samme tilbudene om hjelp gjennom de ulike instansene vi har, hvis man skulle være blant dem som ikke har et nettverk av venner og familie.
 
Ingen har sagt det heller, nå legger du ord i munnen min fordi det passer narrativet ditt. Igjen. Det er selvfølgelig lov til å bli sliten, men da må man (igjen) be om hjelp fremfor å behandle barnet på den måten som det beskrives her. Det er ikke greit å "la det gå," eller å akseptere at det bare skal være sånn. Man har et ansvar selv om man er aldri så sliten. Når man vil det beste for barnet, ber man om hjelp hvis man trenger den. Alle har de samme tilbudene om hjelp gjennom de ulike instansene vi har, hvis man skulle være blant dem som ikke har et nettverk av venner og familie.

Det er jo du som påstår at folk ikke behandler barna sine greit her. Herregud.
 
Fulgte det et poeng med det sitatet, eller har du brått blitt enig med meg og reposter for meg?

DU påstår at folk her ikke behandler barna sine greit. DU nekter for at du påstår det. Men du gjentar det om igjen og om igjen.
Men nå gidder jeg ikke diskutere mer, fordi et mer tafatt troll har jeg aldri vært borti. Bortsett fra det forrige trollet som sluttet å bruke profilen sin den dagen du lagde din profil ;)
 
DU påstår at folk her ikke behandler barna sine greit. DU nekter for at du påstår det. Men du gjentar det om igjen og om igjen.
Men nå gidder jeg ikke diskutere mer, fordi et mer tafatt troll har jeg aldri vært borti. Bortsett fra det forrige trollet som sluttet å bruke profilen sin den dagen du lagde din profil ;)

Det er jo du som troller her, men det får du bare fortsette med. Mine kommentarer (og forskningen som backer dem opp) taler for seg selv. Jeg har ledet deg til vannet, men kan ikke tvinge deg til å drikke. :)
 
Oj da, her var det temperatur.... Husk å være litt rause med hverandre :)

jeg skjønner godt hvor TS kommer fra, jeg har to barn med lakenskrekk og legging hos oss tar begge foreldrene i flere timer HVER dag. Da er det faktisk lov å være sliten og ta seg en pustepause før du begynner på nytt igjen. Jeg har ikke sovet en hel natt på flere ÅR, og da mener jeg at det beste for MINE barn er at jeg går ut et minutt, drikker litt vann og puster litt med magen før jeg går inn igjen. Og det er ingen som er den perfekte mamma: "la den uten synd, kaste den første stein", så alle her gjør ting andre ikke er enig i, så vær litt raus med en mamma som sliter i stedet for å være mammapoliti.
 
Han hyler som en stukken gris mens han står i senga her og. Akkurat nå har jeg gitt opp. Nå står han å skriker og skravler om hverandre. Så slik får han holde på til han blir utsltt

Sniker litt :)

Virker som at du har hatt et slitsomt år. :( Men hvis han underholder seg selv, som det virker som han gjør, så er det kanskje ikke krise at det tar så lang tid? Man får selvfølgelig ikke slappet 100% av når ungen romsterer slik, men.
Kanskje luren(e) på dagen må justeres? Blir han overtrøtt?
Håper det endrer seg snart. Vet hvor utfordrende det er når ungen ikke vil sove :/ Skjønner godt at du må ta en pause. Ingen av ungene mine ville sove igår kveld og jeg var utslitt, så jeg rett og slett gikk ut av huset og satte meg i bilen! Ville bare gråte!
 
Back
Topp