Sprett-opp-baby

Julilykke-17

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hjelp!

Hva gjør dere når ungen nekter å ligge i senga, og bare spretter opp igjen i sittende eller stående? Lillesnupp er stuptrøtt, men bare kaver seg opp i sittende igjen. Jeg har til nå konsekvent lagt henne ned igjen og sagt "nå er det natta, du må sove", og gått ut igjen. Det resulterer i slakterivræl hver eneste gang, og hun kaver seg tilbake i sittende. Blir lagt ned igjen og hylgråter. Hvis jeg bare lar henne sitte så begynner gråten igjen etter kort tid fordi hun er så trøtt. What to do? Nå har hun holdt på i to timer og viser ingen tegn til å gi seg. Vi bruker forresten også nattpose, uten at det hindrer henne.

Edit: jeg lar da for pokker ikke ungen min ligge alene og gråte! Det er klart jeg går inn igjen og trøster når hun gråter. Å si god natt og gå ut er hennes kjente leggerutine som vi har brukt siden hun var 4 mnd, og jeg forholder meg derfor til hennes kjente og trygge leggerutine nå også, selv om hun er inne i en periode med protester. Om du ikke har noen konstruktive råd å komme med så trenger du ikke kommentere, jeg er ikke ute etter at du skal fortelle meg hvor dårlig mor jeg er som ikke klarer å få ungen min til å sove.
 
Last edited:
Hjelp!

Hva gjør dere når ungen nekter å ligge i senga, og bare spretter opp igjen i sittende eller stående? Lillesnupp er stuptrøtt, men bare kaver seg opp i sittende igjen. Jeg har til nå konsekvent lagt henne ned igjen og sagt "nå er det natta, du må sove", og gått ut igjen. Det resulterer i slakterivræl hver eneste gang, og hun kaver seg tilbake i sittende. Blir lagt ned igjen og hylgråter. Hvis jeg bare lar henne sitte så begynner gråten igjen etter kort tid fordi hun er så trøtt. What to do? Nå har hun holdt på i to timer og viser ingen tegn til å gi seg. Vi bruker forresten også nattpose, uten at det hindrer henne.

Sniker fra Sept 17. Men dette gjør min lille jente også. Holdt på med det i 1 mnd. Aner ikke hva som skal gjøres. Går fint å legge henne, men på natta når hun våkner så er det som du beskriver. Tror hun rett og slett vil ut av sin seng. Jeg går derfor ikke fra henne når hun blir sånn, fordi det roer henne ikke akkurat. Så jeg blir der, legger henne ned om igjen og om igjen, snakker lavt og rolige bevegelser. Stryker litt på henne og da er hun fornøyd. Prøver jeg å legge meg så spretter hun opp igjen. Har du prøvd å bli igjen på rommet og sjekket hva hun gjør? Om du stryker henne på hodet eller kropp om hun fortsatt spretter opp?
 
Han hyler som en stukken gris mens han står i senga her og. Akkurat nå har jeg gitt opp. Nå står han å skriker og skravler om hverandre. Så slik får han holde på til han blir utsltt
 
Pose med seler!
 
Hjelp!

Hva gjør dere når ungen nekter å ligge i senga, og bare spretter opp igjen i sittende eller stående? Lillesnupp er stuptrøtt, men bare kaver seg opp i sittende igjen. Jeg har til nå konsekvent lagt henne ned igjen og sagt "nå er det natta, du må sove", og gått ut igjen. Det resulterer i slakterivræl hver eneste gang, og hun kaver seg tilbake i sittende. Blir lagt ned igjen og hylgråter. Hvis jeg bare lar henne sitte så begynner gråten igjen etter kort tid fordi hun er så trøtt. What to do? Nå har hun holdt på i to timer og viser ingen tegn til å gi seg. Vi bruker forresten også nattpose, uten at det hindrer henne.
Man lar de jo ikke sovne på den måten. Man gir de nok støtte til de finner søvnen selv samtidi som de føler seg trygge. Da sovner de fortere, uten gråt og legging blir koselig. Dvs at du kanskje i en periode må ligge sammen med, eller ha henne på fanget til hun sovner, eller sitte ved senga å stryke på henne til hun sovner. Ta henne opp når hun gråter og trøst.
 
Sniker fra Sept 17. Men dette gjør min lille jente også. Holdt på med det i 1 mnd. Aner ikke hva som skal gjøres. Går fint å legge henne, men på natta når hun våkner så er det som du beskriver. Tror hun rett og slett vil ut av sin seng. Jeg går derfor ikke fra henne når hun blir sånn, fordi det roer henne ikke akkurat. Så jeg blir der, legger henne ned om igjen og om igjen, snakker lavt og rolige bevegelser. Stryker litt på henne og da er hun fornøyd. Prøver jeg å legge meg så spretter hun opp igjen. Har du prøvd å bli igjen på rommet og sjekket hva hun gjør? Om du stryker henne på hodet eller kropp om hun fortsatt spretter opp?
Det som skal gjøres er at du til enhver tid selges for at hen føler seg trygg. De gråter ikke og protesterer ikke for å være slemme. De trenger hjelp til å finne roen og søvnen. Hva med å ta henne inn i din seng så får dere begge sovet?
 
Synes ikke noe om seler selv. Jeg har sittet ved siden av sengen sammen med han de nettene det har pågått. Så har han til slutt lagt seg ned og sovnet. Prøvd å ta han opp å trøste, men hyler fortsatt og legger seg ut fra meg, at han vil ned på gulvet/ut av rommet. Her har det ikke vært snakk om mange nettene/kveldene da :)
 
Det som skal gjøres er at du til enhver tid selges for at hen føler seg trygg. De gråter ikke og protesterer ikke for å være slemme. De trenger hjelp til å finne roen og søvnen. Hva med å ta henne inn i din seng så får dere begge sovet?

Tror du siterte feil:)
 
Barnet ditt skriker ikke for å være slem, eller spretter opp for å være utspekulert! De går gjennom så mange forskjellige utviklinger at de ikke selv vet hva de vil eller føler. Du må prøve å trøste og roe. Det hjelper jo ikke å forlate henne. Jeg hadde blitt værende og roet henne ned eller lagt med med henne. Ingen barn har blitt ødelagt av for mye kjærlighet og trygget.

Og pose med seler er bare sykt.
 
Synes ikke noe om seler selv. Jeg har sittet ved siden av sengen sammen med han de nettene det har pågått. Så har han til slutt lagt seg ned og sovnet. Prøvd å ta han opp å trøste, men hyler fortsatt og legger seg ut fra meg, at han vil ned på gulvet/ut av rommet. Her har det ikke vært snakk om mange nettene/kveldene da :)
Hmm.. Hadde det vært få netter hadde det ikke vært stress.. Og vet ikke om ts sitt problem har vært kort, men vi har hatt det sånn hele livet hennes.. Kan ikke legges i senga våken..
 
Følger denne da vi har samme problem og hatt det i 12 av 12mnd hu har levd[emoji26][emoji24]

Føler med deg. Vi har slitt med legging i månedsvis. Skriker om han ligger på fanget, skriker i senga, skriker uansett hva vi gjør. Bare reiser seg i senga og tuller. Leker med lakenet, drar av laken og dynetrekk, kaster ut dyna og lakenet. Den siste tiden har legging tatt over tre timer
 
Tror ikke du trenger å kommentere når du ikke har peiling på hva vi går gjennom :)
Man lar ikke barna gråte alene. Man trøster. Man finner skånsomme metoder som lærer barna på sikt å sovne alene. Men frem til man er i mål med deg så støtter man og gir trygghet. trygg-metoden til lilleminis anbefales. Å la barn gråte alene er skadelig for barnet.
 
Back
Topp