Spreke junimammaer

Styrkeøkt gjennomført her! Så deilig å kjenne at motivasjonen er der :-) Vanligvis blir jeg ganske sløv på vinteren, når det er kaldt å komme seg til og fra trening i minusgrader brrr.. Men her går det altså unna :-D Flere som vil skryte litt i dag?

Trente som på torsdag, elipsemaskina og slynge.. Men når jeg lå i "sideplanken" løftet opp og ned rompa om dere skjønner fikk jeg en kul på ene siden av magen.. Langs hele.. Trodde først det bare var babyen som lå på den siden (bruker å gjøre det) men når jeg snudde side så var den på andre siden! La meg på ryggen for å se om
Magemusklene var delt, noe jeg ikke tror de er, siden magen da ikke bulte ut noen steder..

Ikke vondt eller plagsomt, så bare rart ut.. Farlig? Får spørre noen av fysioene på jobb om ingen er kan svare..

Fikk snakka med fysio i dag, og siden magemusklene ikke har delt seg trodde hun ikke det var farlig heldigvis :) så kunne bare fortsette. Mente musklene var slappe og tøyelige bare :) trening igjen i morgen!

Treninga med sideplanken gikk dritt :( skikkelig vondt så måtte gi meg etter en runde.. I dag så jeg musklene har delt seg å.. :( noen som vet om jeg kan trene sideplanken på gulvet (uten slengen) om det ikke er vondt?

har trent 2 dager denne uka og skal dra på gymmen litt senere i dag = totalt 3 dager :-) motivasjonen er kjempe bra :-)

Trent 3 x 1.5t denne uka med styrke og oppvarming. Samt 1t spinning intervall :) satse på å få trent litt på ferie også nå og har allerede plottet inn fullt treningsprogram når vi kommer hjem :)

For et nydelig søndagsvær! Kom nettopp hjem fra en 1,5 timers tur langs fjorden - helt herlig med blå himmel og vindstille :) Kjenner jeg må roe på tempoet av og til, får litt vondt i korsryggen hvis jeg går for kjapt. Flere som har vært på tur i dag? :)

For et nydelig søndagsvær! Kom nettopp hjem fra en 1,5 timers tur langs fjorden - helt herlig med blå himmel og vindstille :) Kjenner jeg må roe på tempoet av og til, får litt vondt i korsryggen hvis jeg går for kjapt. Flere som har vært på tur i dag? :)

Her er det holke.. Så bekkenet mitt vil ikke ut ;)

Vi har testet pulken med 2-åringen for første gang i dag! 11 km på ski i delvis isbelagte løyper. Var vel og merke mannen min som gikk med pulken og fikk treningen, jeg hadde nok med meg selv :p Merker jeg er langt mer pysete i nedoverbakker nå enn jeg er til vanlig...

Har så lyst å trene, men har bekkenløsning og det er så vondt.. Heldigvis skal jeg til fysio på onsdag, så håper de kan hjelpe meg litt når det gjelder øvelser ☺️

Jeg har rett å slett ikke turd å prøve meg på noe etter jeg begynte å få bekkensmerter.. Spilte volleyball frem til 8.desember, men ikke trent noe etter det.. Bare gått i forhold til jobb (barnehage) og da har jeg smerter resten av dagen.. Lite smerter i ferien nå da sofaen er blitt godt brukt.. De dagene jeg har hatt ett raid med husarbeid og gått mye igjen, smerter på kveld.....

Noen som hatt erfaring med dette tidligere eller som har lest noe en kan trene uten å få veldig vondt i ettertid? Har lyst å holde meg litt i aktivitet, men i og med jeg går på jobb så har eg jo alltid smerter etterpå, så spørs om det er noe håp med mindre jeg sykemelder meg.. Lite lyst til det.. Forløbig er smertene levbare..

Jeg sliter selv med bekkenplager og kjenner meg igjen i det du sier om husarbeid!! Men merker faktisk at det å gå litt tur, gjerne med bekkenbelte (bruk bekkenbelte når du gjør husarbeid også :) ) faktisk gjør godt etterpå og dagen etter selv om det er grusomt der og da! Har fått tips av fysio på hvordan jeg skal gå for å få minst mulig vondt, noe som hjelper meg :) en kort tur om dagen er det jeg klarer! Er sykemeldt fra jobb ellers (sykehjem og bhg). Det blir rett og slett for mye. Skal jeg fungere i hverdagen går det på bekostning av jobben :/ lykke til! Håper du slipper å slite for mye med bekkenet!

Jeg har og bekkenløsning. Men det gjelder å finne øvelser aktiviteter som passer seg og sitt behov.. Jeg greier ikke gå, men elipsemaskina går greit. Slyngetrening enkelte øvsler samt styrke på arm/overkropp.. Samt svømming. Har tilpasset svømmingen sil bare å sparke med beina da det ikke funker med vanlige beinspark for Brystsvømmibg..

Denne kan da ikke ligge så langt nede:) hvordan går det sporty spices? Her kjører vi på med tre økter i uka, derav to intervallspinning og en kort styrkedel på overkropp samt ei økt med løping på mølle/ Elipse og en solid helkropp styrkeøkt. Det føles vanvittig bra, håper dette varer!

Måtte avbryte treninga i dag.. Kort elipseøkt pga tung pust og kynnere.. Trente bekkenet i slynga.. Så skulle jeg svømme men måtte gies pga akutte sterke magesmerter i livmorområdet.. Ikke kynnere men lammende stikkende følelse som varte 10 min.. Tok det som et tegn på at jeg hadde svømt for hardt.. Skal prøve igjen på torsdag..

Bekkenet har kranglet noe veldig etterpå da :(

Jeg skal på min første treningstime i dag siden jeg var 5 uker på vei (og ikke visste om graviditeten) :)

Første treningstime utført! Føles bra :) Batteriet på pulsklokken har gått, så jeg tok det veldig rolig. Spinning + litt TRX :)

Gikk 24 km på ski på søndag, var såpass gåen etterpå at jeg orket ikke trene igjen før i dag. Fikk til en økt intervallspinning hvor jeg gikk skikkelig i kjelleren, fornøyd :-) Har ikke kommet i gang med styrketrening under graviditeten, selv om det nok hadde vært lurt. Er så lenge siden jeg trente styrke på egen hånd at jeg får meg ikke til å begynne. Tror jeg holder meg til svømming og kondisjonstrening nå og heller bestiller noen pt-timer etter fødselen for å starte riktig da :-)

Bump gjennomført ukas første av tre faste økter:) elsker hvordan kroppen har det fint på trening! Hvordan går det med sprekingene?

Trener fortsatt 6dager i uka på studio. Spinning mandag, styrke tirsdag, yoga onsdag, styrke torsdag, spinning fredag og styrke lørdag eller søndag.

Har ikke trent siden tirsdag sist uke.. Usikker når jeg orker igjen..håper humøret er der neste uke

Back
Topp