Spreke junimammaer

Hjelp! Jeg er fanget i tidsklemma!! :-P Har vært utrolig dårlig med trening de siste ukene, studiestart ble litt tøffere enn forventet, men jeg satser på å få innført to økter i uka når rutinene er kommet bedre på plass. "Heldigvis" har vi ikke bil, så jeg er tvunget til å gå mye iløpet av dagen. Bedre enn ingenting :-)

Her er det turgåing med hunden som gjelder, godt med trim og frisk luft! :-)

Vet dere om det er noen "grense" for når man bør slutte å jogge? På joggetur i går følte jeg et press (som å måtte tisse) hele veien, og har hatt en hold-aktig følelse i magen en stund etter. Tegn på at jeg bør gi opp jogginga for denne gang, eller bare normalt siden barnet presser på i magen under bevegelse? Ikke kjent noe liknende på kondisjonstimer på Elixia. Er førstegangs så jeg aner jo ikke

hadde treningsfritt i forrige uke. denne uka har jeg trent 2 dager og har planer om å trene i løpet av helgen :-)

Vet dere om det er noen "grense" for når man bør slutte å jogge? På joggetur i går følte jeg et press (som å måtte tisse) hele veien, og har hatt en hold-aktig følelse i magen en stund etter. Tegn på at jeg bør gi opp jogginga for denne gang, eller bare normalt siden barnet presser på i magen under bevegelse? Ikke kjent noe liknende på kondisjonstimer på Elixia. Er førstegangs så jeg aner jo ikke
Det er nok bare du som kjenner når kroppen din må legge inn årene hva gjelder jogging.Det presset er nok mini som trøkker godt på blæra og er bare ubehagelig og ikke farlig. Den holdaktige følelsen kan høres ut som kynnere. Jeg jogget litt enda, men bare på mølla og kun korte økter( type 20 min oppvarming) kjenner det presset og får lett kynnere som ikke heller er farlig men som man skal være obs på at ikke blir for intense og hyppige. Velger heller sykling og Elipsemaskin nå framover for bekkenet begynner å si fra at jogging er ukult. 22uker.

Man kan jogge så lenge man selv føler at dette går greit, men ikke trosse smerter og ubehag. Ved kynnere (regner med at det er det de hold-aktige følelsene er) bør man roe ned til de gir seg før man fortsetter med økten. Du kan gjerne kjenne litt på magen under den hold-aktige følelsen, kjennes magen hard er det mest sannsynlig kynnere. Ro da ned til magen kjennes "normal" når du tar på den :)

Fikk en time på yoga i går, og 25 minutt med eldretrim. Eldretrim var igrunn ganske morsomt :joyful:

Her er det fysio 2 ganger i uka. Funnet ut at sykling går ganske greit, ellers er det øvelser for bekkenet i slynga og noen øvelser for overkroppen☺️ Kjenner det gjør godt, selv om det egentlig er ganske lite trening..

Supert initiativ! Inntrykket mitt er at altfor mange "setter seg til" med en gang de har fått positiv test... En ting er sikkert, og det er at verken energi, kondosjon, bekken, rygg eller generelt formen blir bedre av inaktivitet! Jeg har erfaring fra treningsrådgivning i Elixia og ellers som tidligere friidrettsutøver :)

Fire økter denne uka. Supert å kjenne at kroppen funker og trives med treningen selv om man er gravid:happy: unntatt med joggingen da. Får nok spinne i stedet framover. Krysser fingrene for at formen holder seg fin framover også! Også er det så mange på treningssenteret som kommenterer hvor flink man er som trener, får bare nyte det mens det varer:D

Jeg har jogget rolig 2 ganger i uka i tillegg til styrke, har fått en betennelse i ene hofta og gikk da til fysioterapeut. Fikk tips om å bytte ut rolig jogging (fart ca 10-11 km i timen) med oppoverbakke og fart på ca 7 km. Overraskende nok (for meg) krever det mer energi med en halvtime gåing i bratt oppover bakke (helning 10) og fart 7km enn flatt og 10/11 km i timen. Det belaster mindre på hofter og bekken. Så kanskje det kan være til til flere.

Gjennomført tre økter denne uka også! Mulig det blir en styrkeøkt til i morra om jeg orker. Fornøyd med formen:)

Får vel innom å skryte litt siden jeg skjelden trener. Har vært på gravid trening tidligere i uken, og på svømming i dag. Blir veldig sliten av disse øktene men er også veldig deilig :) gravidtreningen er med slynge noe som jeg skal investere i hjemme også kjenner jeg :)

2 økter denne uka :) Er bare å komme seg ut!

Skryteoppdatering: I går gikk jeg lang tur med hund og jenta mi i barnevogn, tross minusgrader, glatte veier og bekkenløsning. Det gikk ikke så fort, men det føltes veldig bra å få det til! :-) Så får vi se hva det blir til i dag. :-)

Har ikke trent på straks 3 uker :( det merkes på humør, vekt, form... Hadde store planer om å starte denne uka men er nå blitt syk igjen..

Vet noen hvor man kan få tak i treningstights for gravide? Finner ikke noe sted. Prøvde vanlig gravidtights men det ble varmt og føltes ikke bra, og mannens løpetights var for store. Alle treningsbuksene mine er nå for små:confused:

Vet noen hvor man kan få tak i treningstights for gravide? Finner ikke noe sted. Prøvde vanlig gravidtights men det ble varmt og føltes ikke bra, og mannens løpetights var for store. Alle treningsbuksene mine er nå for små:confused:
Storberg skal visst ha en som ikke er så dyr. Jeg liker de fra Kari traa som er litt tynne i stoffet og som jeg kan legge under magen;)

Jeg kjøpte faktisk på hm. Ikke for gravide, men den var vid med mye stretch i livet. Ser ut som sånn yoga-bukse.

Back
Topp