Spreke junimammaer

motalleodds

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Jeg vet ikke om noen har startet en lignende tråd før, men jeg synes vi trenger en motivasjonstråd for å holde formen gjennom svangerskapet. Jeg er ingen ekspert selv, men tenkte vi kanskje kan gi hverandre råd og tips til øvelser :) Og motivere hverandre til å være aktive. Kanskje vi til og med har noen pt'er her inne som kan veilede? ;-)
 
Starter med trening i morra :) tenker å bruke elipsemaskina til oppvarming og senere litt slynge og balanseøvelser.. Så Cathrine larsårsen sto omtret i sideplanke å sparka med hånd og fot ut i været (GKN tv2 lørdag) så da må
Øvelsene jeg gjør i slynga for bekkenet i sideleie også funke? Magemusklene blir jo trent men ikke direkte...?
 
Starter med trening i morra :) tenker å bruke elipsemaskina til oppvarming og senere litt slynge og balanseøvelser.. Så Cathrine larsårsen sto omtret i sideplanke å sparka med hånd og fot ut i været (GKN tv2 lørdag) så da må
Øvelsene jeg gjør i slynga for bekkenet i sideleie også funke? Magemusklene blir jo trent men ikke direkte...?

Det var den jeg også brukte til oppvarming, synes det funket fint :) Jeg startet også opp i dag etter en veldig lang pause.. Har et ønske om å styrke rygg og mageregionen samt trene litt kondisjon :) Var så usikker på hva jeg kan gjøre og hvor mye jeg skal ta meg ut, så det ble en rolig økt med enkle og lette styrkeøvelser ala fotballfrue :) Sett de? Har aldri prøvd slynge selv, hmm kanskje jeg skal prøve det neste gang :) Jeg gjorde planken på knærne, var ikke altfor tungt. Ellers er det jo mange styrkeøvelser hvor magemusklene blir trent indirekte fordi du må ha fokus på kjernemuskulaturen :)
 
Forhåpentligvis er det noen her i termingruppa som har bedre peiling og kan gi deg bedre svar ;-)
 
Jeg går på spinning, anbefales :) effektivt og gøy ! Trener både mage ,rygg og kondisjon . Og ellers mye tur med hundene .
 
Supert initiativ. Skal ha min første treningsrunde etter jula i kveld. Blir 30 min elipsemaskin før jeg kjører stabilisering og styrke i slynge i 30 min.
Gled/gruer meg allerede.
 
Ser ut til at jeg må hive meg på slyngetrening! Problemet mitt er bare at jeg hater å være nybegynner i noe, haha! Får dra når treningssenteret er tomt for folk å teste ut slynga ;-)

Treningssenteret er aldri tomt i januar ;) Meld deg på en trx-time hvis du kan. Da lærer du øvelsene.
 
Jeg skal på trening i dag. Gruer meg veldig! Jeg har veldig sansen for høyintensitets intervalltrening, og synes mye annet blir kjedelig, men tror ikke jeg skal satse på så mye slik trening nå. Kjører alt-er-bedre-enn-ingenting-prinsippet:)
 
Kjempelurt! :) Jeg er ikke i særlig god form denne gangen, sykemeldt og sover mest, og trenger virkelig litt ekstra motivasjon for å holde formen! Nå er jeg på tur med hunden hver dag, og så har jeg noen øvelser fra fysioterapaut jeg prøver å gjøre, men det er jammen ikke særlig mye... Følger med her i håp om gode tips! :)
 
Jeg har rett å slett ikke turd å prøve meg på noe etter jeg begynte å få bekkensmerter.. Spilte volleyball frem til 8.desember, men ikke trent noe etter det.. Bare gått i forhold til jobb (barnehage) og da har jeg smerter resten av dagen.. Lite smerter i ferien nå da sofaen er blitt godt brukt.. De dagene jeg har hatt ett raid med husarbeid og gått mye igjen, smerter på kveld.....

Noen som hatt erfaring med dette tidligere eller som har lest noe en kan trene uten å få veldig vondt i ettertid? Har lyst å holde meg litt i aktivitet, men i og med jeg går på jobb så har eg jo alltid smerter etterpå, så spørs om det er noe håp med mindre jeg sykemelder meg.. Lite lyst til det.. Forløbig er smertene levbare..
 
Jeg har rett å slett ikke turd å prøve meg på noe etter jeg begynte å få bekkensmerter.. Spilte volleyball frem til 8.desember, men ikke trent noe etter det.. Bare gått i forhold til jobb (barnehage) og da har jeg smerter resten av dagen.. Lite smerter i ferien nå da sofaen er blitt godt brukt.. De dagene jeg har hatt ett raid med husarbeid og gått mye igjen, smerter på kveld.....

Noen som hatt erfaring med dette tidligere eller som har lest noe en kan trene uten å få veldig vondt i ettertid? Har lyst å holde meg litt i aktivitet, men i og med jeg går på jobb så har eg jo alltid smerter etterpå, så spørs om det er noe håp med mindre jeg sykemelder meg.. Lite lyst til det.. Forløbig er smertene levbare..

Uff, så kjipt! Hva med bassengtrening? Ellers ville jeg tatt kontakt med en flink fysioterapeut for å få noen tips :)
 
Uff, så kjipt! Hva med bassengtrening? Ellers ville jeg tatt kontakt med en flink fysioterapeut for å få noen tips :)

har faktisk basseng på treningssenteret inkludert i støtteabonnementet mitt, så skulle vel kanskje prøvd det en dag ja :p er sykt med venting for å komme til fysioterapeut her hos meg, så må nok innom lege og få henvisning om det skal gå litt fortere, så får ta meg en tur der ettehvert om det ikkje blir noe bedre :)
 
Trent litt i jula etter 6 uker med hoste fra helvete og 6 uker konstant kvalme. Det var deilig. Fra i dag er det back in bissniss med gode treningsrutiner. Jeg trener intervallspinning en gang , styrketrening for hele kroppen 2 dager, løper så lenge jeg takler det(ute, hater mølle) innimellom.
 
Jeg har redcordslynge hjemme som jeg har hatt store planer om å bruke i svangerskapet, men formen har hittil vært så dårlig.

Har brukt mye slynge før graviditet og det er super trening, anbefales!
 
Elsker slynge trening.. Bekkenet mitt elsker det enda mer ;) skal på trening i morgen tidlig om hodepine er borte.. Tenkte dra rett etter levering i Bhg.. Så jeg får hjem å se på ski etterpå :)
 
Back
Topp