Spreke junimammaer

Gjorde de (pluss en fra fysio sist svangerskap) i en link på første siden av denne tråden. Redcord Slyngetrening for gravide eller noe sånt ;)

trener ganske tung styrketrening jeg også :) 3 ganger i uka. baseøvelser som f.eks: knebøy, benkpress, stående roing (rygg). så jeg trener mye overkropp (skuldre, armer, bryst, rygg) bein, rompe ++

har ingen mål om å bygge muskler eller øke vekter under svangerskapet, men heller holde kroppen "ved like". Slik at jeg slipper å miste så mye muskelmasse og starte HELT på nytt etterpå :)

Er det jeg tenker også, er så kjedelig å måtte bygge opp kroppen helt fra bunn igjen etter svangerskapet :-p

Men er det noen som veit sånn ca hvor lenge man må vente med å trene igjen etter en "normal" fødsel?? Er førstegangsfødende, så jeg vet ikke så mye :-p

Er det jeg tenker også, er så kjedelig å måtte bygge opp kroppen helt fra bunn igjen etter svangerskapet :-p

Men er det noen som veit sånn ca hvor lenge man må vente med å trene igjen etter en "normal" fødsel?? Er førstegangsfødende, så jeg vet ikke så mye :-p
6 uker er vel egentlig anbefalt for å få innvollene og formen på plass. Jeg begynte forsiktig etter 4 sist og økte på etterhvert som kroppen hang med.

Jeg har droppet markløft nå, hørte noen si at det ikke var anbefalt for gravide (ikke at jeg har funnet noen kilder som bekrefter dette men... :P) men trener knebøy. Nå har ikke jeg bekkenlåsning da, men har du prøvd bevegelsen uten vekter? kan jo ta det veldig rolig til å begynne med. spesielt med tanke på låsningen og at det er 3 mnd siden sist :)
Har snakket med kiropraktor idag, og det blir ingen utfall/markløft eller knebøy på meg. Kan kjøre beinpress, men ikke for tungt... jaja, får ha fokus på overkropp fremover ;)

Har snakket med kiropraktor idag, og det blir ingen utfall/markløft eller knebøy på meg. Kan kjøre beinpress, men ikke for tungt... jaja, får ha fokus på overkropp fremover ;)

Bra du forhørte deg med noen :D Funker det også ;) bedre enn ingenting!! :)

ukas andre treningsøkt er unnagjort. er helt forferdelig gåen i beina etter beinøkten på tirsdag :P jeg går på en skikkelig merkelig måte :D Men dag 2 er alltid værst, så satser på en bedre i dag i morgen. I dag ble det derfor fokusert på overkroppen. benkpress, stående roing, sidehev (skuldre), sittende roing, biceps og triceps :) deilig å være igang igjen! Nå er jeg skikkelig spent på hvordan overkroppen blir de neste dagene :laughing002 Ingen tvil om at man blir straffet for å ha hatt pause i over 1 mnd :cool05

I morgen blir det ikke trening på meg, skal på jobb og da orker jeg ikke. Hjem å sove litt i stedet trening først på mandag nå

Gleder meg til lørdagstreningsøkta:) både lyst på spinning og styrkeøkt men må vel velge en..

Ukas første treningsøkt overstått :-D Og det i fadderuka på UIO - stolt over meg selv nå ;-) Hva med dere? Har vært stille på tråden de siste dagene...

På lørdag formiddag tok jeg med meg 2-åringen og gikk 40 minutter med vogn i snøværet før 1 times hard spinningøkt. Var veldig fornøyd med egen innsats :-) Startet denne uka med å svømme 1200 meter etter jobb i dag. Har kommet meg opp på 3 økter i uka nå, og håper jeg klarer å holde det fremover!

Hadde en kjempe god styrkeøkt på bryst i dag! :-) Endelig begynner energien min å komme tilbake igjen. Orket til og med å lage middag + vaske opp nå nettopp :-p Gleder meg til en like god styrkeøkt på ryggen i morgen!

Fikk gått meg god og varm i snøværet på tur med hunden i dag, det var deilig! :-) Satser på en like lang tur, ca 45 minutter, i morgen tidlig også. :-)

trente på lørdag :-) Også trente jeg bein og rygg i dag :D Går veldig bra altså. fått opp motivasjonen igjen og det er kjempe deilig. Kjenner også at det er mye lettere å spise regelmessig og ikke snavle så mye godteri nå når jeg trener igjen :) trenet også rumpa, det vet jeg ikke om jeg skulle ha gjort :P (brukte vaier som var festet på anklene), kjennes ut som om "rompebeinet" låser seg innimellom, men da vet jeg at jeg må ta det litt roligere neste gang :-)

jeg synes dere er kjempe flinke jenter :gen014

var også på ski i går :D Ble ikke så lang tur siden det var -14 grader ute og jenta mi begynte å fryse, men bedre enn ingenting ;)

Jeg gikk 2 timer søndagstur i går. Måtte gå litt seint i slutten, men ellers rask gange :)

Trente som på torsdag, elipsemaskina og slynge.. Men når jeg lå i "sideplanken" løftet opp og ned rompa om dere skjønner fikk jeg en kul på ene siden av magen.. Langs hele.. Trodde først det bare var babyen som lå på den siden (bruker å gjøre det) men når jeg snudde side så var den på andre siden! La meg på ryggen for å se om
Magemusklene var delt, noe jeg ikke tror de er, siden magen da ikke bulte ut noen steder..

Ikke vondt eller plagsomt, så bare rart ut.. Farlig? Får spørre noen av fysioene på jobb om ingen er kan svare..

Fin tråd! Jeg trener to ganger i uka på Elixia, for det meste gruppetimer. Syns det er vanskelig å presse meg ved egentrening styrke. Men kanskje en fin mulighet til å begynne å like det, nå som vi ikke skal ta i maks uansett?:) Ut over dette får jeg som regel til en løpetur i uka med bikkja (ski nå da) og går jo turer med bikkja hele tiden ellers. Nå gleder jeg meg til skitur i morgen:happy:

Back
Topp