Snusmumrikkens firkløver ♡

Gratulerer så utrolig mye med ei fin lita frøken :) :) Mange klemmer :) :)

Tusen takk :Heartred

Åååå, gratulerer så utrolig masse!! :Heartpink Kos dere masse i dagene og ukene fremover, og del gjerne litt om pusteøvelsene når du har tid - det er jeg veldig spent på å høre :woot:

Tusen takk! :Heartpink

I starten da riene var mindre intense trakk jeg pusten sakte inn gjennom nesen, og slapp den like rolig ut gjennom munnen. Her brukte jeg også visualisering og positive tanker som hjalp meg gjennom.

Da riene ble mer intense, og jeg hadde 8 cm, begynte jeg rien med korte og raske pust gjennom munnen. Deretter pustet jeg fort, men samtidig ikke korte pust. Jeg dro inn godt med luft og slapp ut igjen. Dette gjorde at det kjentes mindre vondt, og da ble det lettere å takle rien.

Her er det nok variabelt hva den enkelte fødende syns fungerer, men håper kanskje det jeg har beskrevet er nyttig :)

Babybobla :Heartpink

For en fantastisk boble det er å leve i, denne babybobla. Koser oss med minien og nyter øyeblikkene. Hun er så liten og virkelig vakker! Gleder meg masse til å se henne vokse, men kjenner på meg allerede nå at jeg kommer til å savne denne rolige sove/kose-perioden med bitteliten baby. Hun har en kusine på fire måneder, og forskjellen er så vanvittig stor :eek: Klart det blir super spennende når hun blir større. Gleder meg til disse mer livlige tidene hvor man opplever å få mer kontakt, men det blir trolig ikke siste gang vi lager barn. Enda så klar jeg var overfor samboer etter fødsel at hun kom til å bli enebarn :hilarious:

Hun er så fantastisk rolig, og sier kun ifra når hun vil ha ny bleie og når det er fôring. Ellers sover den vesle frøkna store deler av tiden. Nå ligger hun ved siden av oss og promper som en fullvoksen mann :hilarious: godt å vite at systemet fungerer.

Så koselig lesing :love7Gratulerer så mye med lille jenta, kos dere med nyfødt og juletid :Heartbigred

Dagene flyr avsted og vi nyter livet med den lille frøkna vår :Heartred Tenk at hun allerede er en måned. Om man ble bedt om å nyte graviditeten, som jeg til tider syns var eviglang, så må man i hvertfall nyte spedbarnstiden. Hun er så liten og likevel så merker vi stor forskjell fra dag en til nå. Hun vokser fort og det er vidunderlig og skummelt på en gang. Jeg tar masse bilder til bruk i album, og gleder meg så mye til å se hvordan hun både vil utvikle og forandrer seg.

Lille frøkna har begynt å smile og det er så stas. Hun er utrolig pen og et smil gjør henne altså bare enda penere om det er mulig! Gleder meg sånn til å få enda bedre kontakt med henne etterhvert som månedene går og hun blir mer og mer oppmerksom på oss og omgivelsene rundt seg.

For et eventyr det er å bli foreldre. Er så glad i henne og savner henne med en gang jeg ikke ser henne. Er så herlig å kjenne på følelsen av at hun trenger oss og at vi sammen skal oppdra denne skjønne jenta. Gleder meg til alt som skal komme av opplevelser og all lykken som følger :Heartred For et privilegium :Heartred

Vakre lille frøkna vår gav ut smil over en lav sko i dag! Så koselig å se smilet hennes at jeg gråt og lo om hverandre :Heartred

Marsmåned allerede og frøkna blir tre måneder på lørdag :eek: Snakket med mannen her om dagen om hvor rart det er å se bilder av lille frøkna vår fra sykehuset og hvor liten hun var da hun kom i desember. Det har gått så fort fram til nå, og hun er blitt så stor allerede.

Lille jenta vår er snill også og sover godt om natten. Hun smiler og er mye blid. Det er gråting også selvsagt når magen krangler eller hun er trøtt som en dupp, men med en ellers så glad jente så tar vi gråteøktene med et smil. Hun er veldig mamma-og pappadalt, så det er lett å trøste henne når det står på som verst.

Er så rart å tenke at vi har vår egen jente som vi skal se vokse opp og utvikle interesser og meninger. Blir spennende å følge med og se hvordan hun blir. Vi koser oss med å følge med på utviklingen så langt, og gleder oss til fortsettelsen :Heartred Syns alt går så fint og noen dager tenker jeg at enda en liten om ikke alt for lenge hadde vært koselig, men når jeg tenker på å ha to små blir jeg noe skremt. Man finner vel ut av det også og lærer seg å takle det, men enn så lenge nyter vi denne ene skatten... så får vi se når det blir søsken, for det skal hun få en dag :Heartred

Marsmåned allerede og frøkna blir tre måneder på lørdag :eek: Snakket med mannen her om dagen om hvor rart det er å se bilder av lille frøkna vår fra sykehuset og hvor liten hun var da hun kom i desember. Det har gått så fort fram til nå, og hun er blitt så stor allerede.

Lille jenta vår er snill også og sover godt om natten. Hun smiler og er mye blid. Det er gråting også selvsagt når magen krangler eller hun er trøtt som en dupp, men med en ellers så glad jente så tar vi gråteøktene med et smil. Hun er veldig mamma-og pappadalt, så det er lett å trøste henne når det står på som verst.

Er så rart å tenke at vi har vår egen jente som vi skal se vokse opp og utvikle interesser og meninger. Blir spennende å følge med og se hvordan hun blir. Vi koser oss med å følge med på utviklingen så langt, og gleder oss til fortsettelsen :Heartred Syns alt går så fint og noen dager tenker jeg at enda en liten om ikke alt for lenge hadde vært koselig, men når jeg tenker på å ha to små blir jeg noe skremt. Man finner vel ut av det også og lærer seg å takle det, men enn så lenge nyter vi denne ene skatten... så får vi se når det blir søsken, for det skal hun få en dag :Heartred

For en koselig oppdatering ❤ sitter hver dag å ser tilbake på nyfødtbilder fra sykehuset, tenk at de er 3 mnd allerede??:eek: shit altså!

Høres ut som dere storkoser dere i foreldrerollen, ikke rart tankene kan komme over på en nr.2 da ❤

For en koselig oppdatering ❤ sitter hver dag å ser tilbake på nyfødtbilder fra sykehuset, tenk at de er 3 mnd allerede??:eek: shit altså!

Høres ut som dere storkoser dere i foreldrerollen, ikke rart tankene kan komme over på en nr.2 da ❤

Det går altså så fort! :wideyed: Deilig, men også vemodig at de blir større :hilarious:

Ja, det er det som er skummelt vet du :hilarious: en så god unge, også lurer vi oss til å tro at enda en blir bare barnemat :hilarious:

Det går altså så fort! :wideyed: Deilig, men også vemodig at de blir større :hilarious:

Ja, det er det som er skummelt vet du :hilarious: en så god unge, også lurer vi oss til å tro at enda en blir bare barnemat :hilarious:

Helt enig :shy:

Heheh, må jo håpe på drømmebaby nr2 og da:D

3-månederskontroll

Lille frøkna var på kontroll på helsestasjonen i går, og det gikk over all forventning. Hun fikk alle de tre vaksinene hun skulle, og det har ikke vært merkbart foruten om litt gråt der og da. Vi føler oss så heldige som har fått en så bedagelig og rolig jente. Bank i bordet!

Etter en liten pekefinger fra helsestasjonen har vi gjort om litt på leggerutinene. Nå har vi lagt oss på leggetid rundt 20.00-20.30, og i egen seng inne på vårt rom. Litt vemodig å ikke ha henne i egen seng, for det er så kos. Samtidig var det veldig hyggelig å ligge bare meg og mannen alene igjen :Heartred Vi har hatt henne i egen seng tidliger, men nå skal vi jobbe for å få det til å bli rutine :) Trodde det kom til å bli mer kamp nå i går kveld, men det gikk supert! Litt mer arbeid, men det var absolutt tålelig.

Så i dag våknet frøkna smørblid etter å ha sovet godt og lenge, så trolig stemmer det at småtrolla sover best alene. Vi våknet også før henne og rakk å ha litt tid for oss selv på morningen :Heartred Så ble det kos med mini i form av mating og lek, og nå sover hun som en sten, så får vi komme oss ut senere i dag på en tur i frisk luft :D

3-månederskontroll
Lille frøkna var på kontroll på helsestasjonen i går, og det gikk over all forventning. Hun fikk alle de tre vaksinene hun skulle, og det har ikke vært merkbart foruten om litt gråt der og da. Vi føler oss så heldige som har fått en så bedagelig og rolig jente. Bank i bordet!

Etter en liten pekefinger fra helsestasjonen har vi gjort om litt på leggerutinene. Nå har vi lagt oss på leggetid rundt 20.00-20.30, og i egen seng inne på vårt rom. Litt vemodig å ikke ha henne i egen seng, for det er så kos. Samtidig var det veldig hyggelig å ligge bare meg og mannen alene igjen :Heartred Vi har hatt henne i egen seng tidliger, men nå skal vi jobbe for å få det til å bli rutine :) Trodde det kom til å bli mer kamp nå i går kveld, men det gikk supert! Litt mer arbeid, men det var absolutt tålelig.

Så i dag våknet frøkna smørblid etter å ha sovet godt og lenge, så trolig stemmer det at småtrolla sover best alene. Vi våknet også før henne og rakk å ha litt tid for oss selv på morningen :Heartred Så ble det kos med mini i form av mating og lek, og nå sover hun som en sten, så får vi komme oss ut senere i dag på en tur i frisk luft :D

Så bra at det gikk så fint, deilig med så fin liten jente❤❤

Fikk du pekefinger for å ha lille i senga deres??:bag::eek: hun er jo 3 mnd bare jo:rolleyes:

Så bra at det gikk så fint, deilig med så fin liten jente❤❤

Fikk du pekefinger for å ha lille i senga deres??:bag::eek: hun er jo 3 mnd bare jo:rolleyes:

Ja, det er deilig! :):Heartred

Fikk beskjed om at det var lurt å ha henne i egen seng, og ikke "rett ved matfatet" :rolleyes: jeg og mannen har allerede diskutert at vi vil prøve å få henne i egen seng, så da tenkte vi: hvorfor ikke begynne litt konsekvent med det nå. Hvis ikke vi hadde ønsket det selv, så hadde jeg styrt litt på som ønskelig på tross av pekefinger. Her mener jeg at det ikke er noen endelig fasit som passer alle. Pekefingeren gjaldt dog også tidspunktet vi la henne på. De mente det ble noe sent.

Ja, det er deilig! :):Heartred

Fikk beskjed om at det var lurt å ha henne i egen seng, og ikke "rett ved matfatet" :rolleyes: jeg og mannen har allerede diskutert at vi vil prøve å få henne i egen seng, så da tenkte vi: hvorfor ikke begynne litt konsekvent med det nå. Hvis ikke vi hadde ønsket det selv, så hadde jeg styrt litt på som ønskelig på tross av pekefinger. Her mener jeg at det ikke er noen endelig fasit som passer alle. Pekefingeren gjaldt dog også tidspunktet vi la henne på. De mente det ble noe sent.

Ahhh, skjønner! Var jo godt dere var inne på tanken selv uansett da! Viktigste er jo hva som fungerer for dere, også så deilig at det virler om hun likte det :D
Hm, greit nok at det kunne være litt sent, men de er jo enda små, og er jo først nå de begynner å produsere melatonin og en kan starte å innføre rutiner! Håper ikke det var en streng pekefinger :shy:

Høres hvert fall ut som dere koser dere masse! Det må dere fortsette med❤

Ahhh, skjønner! Var jo godt dere var inne på tanken selv uansett da! Viktigste er jo hva som fungerer for dere, også så deilig at det virler om hun likte det :D
Hm, greit nok at det kunne være litt sent, men de er jo enda små, og er jo først nå de begynner å produsere melatonin og en kan starte å innføre rutiner! Håper ikke det var en streng pekefinger :shy:

Høres hvert fall ut som dere koser dere masse! Det må dere fortsette med❤

Helt enig! Alle finner ut hva som funker for seg, og det er ikke rart som du påpeker at det ikke har skjedd før nå likevel, ettersom hun først nå produserer melatonin. Ikke en voldsom pekefinger, men en liten :p

Vi koser oss masse, og ting fungerer fint! :Heartred Håper alt står bra til med dere og minien deres også! Leste dere hadde fått latter :D det gleder jeg meg til vi får her og :love7

Helt enig! Alle finner ut hva som funker for seg, og det er ikke rart som du påpeker at det ikke har skjedd før nå likevel, ettersom hun først nå produserer melatonin. Ikke en voldsom pekefinger, men en liten :p

Vi koser oss masse, og ting fungerer fint! :Heartred Håper alt står bra til med dere og minien deres også! Leste dere hadde fått latter :D det gleder jeg meg til vi får her og :love7

Så godt å høre! Hører jo om de som får den pekefingern på småting... :wacky:

Så deilig! Det gjør det så mye enklere å kose seg hjemme med lille❤ jaaa, åh, gled deg! Det er å fin lyd! Hun er veldig gjerrig enda og må jobbe en del for å få noek sekunder med latter, men verdt det:hilarious: er nok rett rundt hjørne:love017

Første latter kom i dag :Heartred så klingende vakkert, og morsomt å oppleve hvor stolt og glad man blir som foreldre :love017

Lille frøkna viser seg å være en ypperlig tommelsuger. Hun har lett og lett i ukesvis etter tommelen, men har gang på gang måtte nøye seg med andre fingre...og til tider hele neven :hilarious:Endelig har hun funnet kun tommelen, og jeg mistenker at hun er ekstremt fornøyd med seg selv ettersom suttelydene er hyppige og de ljomer veggemellom. Nå ligger hun ved siden av meg i nattemørket og lyder verre enn Maggie Simpson, og jeg bytter på å finne det hele sjarmerende og rett og slett smått irriterende :hilarious:

Den er nok en god trøst denne tommelen, og bidrar til å regulere trygghetsfølelsen hos mini. Likevel er jeg ikke helt begeistret, for hadde det bare vært smokk kunne vi hivd den, gitt den til Kaptein Sabeltann eller på et eller annet kreativt vis kvittet oss med den. Fingrene er det hakket verre med. Min storesøster var en ivrig tommelsuger fram til 7-8 års alderen, og historiene om "God negl" og brekninger hver gang tommelen fant veien inn i munnen, både i søvne og i våken tilstand, har skapt mye latter. Men min søster var jo fortvilet over å ikke klare å stoppe med tommelsugingen. Det satte nemlig en stopper for overnattingsbesøk på bakgrunn av skam.

Dette er kveldens tankespinn, og det er for all del ikke store problemet :rolleyes: Den tid den sorg og sånt, også ordner vel dette seg også åkke som :p Trøster meg med at innen hun står konfirmant er det nok ikke noe problem lenger :hilarious:

Back
Topp