Snusmumrikkens firkløver ♡

Dåpsdag for vesle frøkna vår gjennomført! Det ble en nydelig dag på tross av restriksjoner, og mini har kost seg med sang og oppmerksomhet. Hun skrålte med i kirken og felte ingen tårer da vannet rant over skolten. Dagen ble feiret med nærmeste familie og været var med oss.

Masse flotte bilder i dåpskjolen jeg ble døpt i selv for 27 år siden, og en sliten frøken som nå ligger og sover godt etter en lang og fin dag.

Vis vedlegget 358352 Vis vedlegget 358353

Gratulerer med vel overstått dåp:Heartred

Nyter livet og slapper av med mini trygt i seng :happy:

Snapchat-510660790.jpg
For en grei solstråle vi har fått! Bank i bordet :Heartred Bestiller en til av disse :hilarious:

Vi har drevet med samsoving siden mini kom til verden, med kun noen dager hvor hun har sovet i egen seng. I natt er fjerde natten på rad hvor hun sover i egen seng, og alle de tre foregående nettene har hun sovet natta gjennom fra 18.30 til 07.30 og uten pupp :joyful: Dette igjen har ført til at jeg mistenker at TR straks melder sin ankomst, ettersom ammingen avtar (både på dag- og nattestid). Har vært to dager med blodig slim. Det lover bra for november :D

Last edited:
Straks 7 måneder :Heartred

7 måneder med lille snupp allerede, og om en måned bærer det tilbake på jobb for min del. Skal bli godt å ta tak i et nytt skoleår og fortsette studiet i psykiske helse. Jeg trenger å få gjøre litt annet etter så lang tid borte. Visst har det vært koselig, men gøy å få komme tilbake til elevene mine. Står en gjeng med spennende utfordringer og venter, og mannen gleder seg sånn til å ta ut sin permisjon. Blir koselig å ha han hjemme og ikke bortreist annen hver uke.

Nå skjer det mye utviklingsmessig for frøkna vår. Hun har vært litt avventende med rullingen, og har kun ubevisst kommet seg både fra rygg til mage og mage til rygg, men nå går det bevisst fra mage til rygg. Veldig morsomt å se. Hun har også begynt å bli veldig stødig på å sitte, så tenker hun straks sitter alene og kan leke. Hun har også blitt veldig mye mer pratsom og det går i "mamamamamama", hvilket smelter mammahjertet mitt fullstendig :Heartred Elsker den lille jenta vår så mye :Heartred

Vi var på besøk hos noen venner i dag og deres sønn på ett år. Så gøy å se hvilken utvikling vi har i vente de neste månedene. Straks krabber hun rundt og utforsker verden mer på egenhånd. Plutselig er hun oppe og tråkker rundt. Det blir så spennende, og for en glede å kunne delta og se utviklingen på nært hold :D

Første tanna har brutt gjennom, og det er så gøy! Kjennes ut som en liten nål på fingeren. Tenk at nå kommer tennene altså. Da er det nye kveldsrutine med tannpuss etterhvert :) Blir spennende å se hvordan jenta vår ser ut når det tannløse gapet må vike for en begynnende perlerad :D

Første tanna har brutt gjennom, og det er så gøy! Kjennes ut som en liten nål på fingeren. Tenk at nå kommer tennene altså. Da er det nye kveldsrutine med tannpuss etterhvert :) Blir spennende å se hvordan jenta vår ser ut når det tannløse gapet må vike for en begynnende perlerad :D

Gøy med første tann:D ingen tenner her enda, men er vel sikkert ikke altfor langt unna:hilarious:

Gøy med første tann:D ingen tenner her enda, men er vel sikkert ikke altfor langt unna:hilarious:

Ja, det er morsomt! Nummer to er også like på vei rett ved siden av har jeg kjent nå. De andre kommer i full fart når den første melder seg :DDet går altså så fort. Fødte vi ikke akkurat? :hilarious:

Ja, det er morsomt! Nummer to er også like på vei rett ved siden av har jeg kjent nå. De andre kommer i full fart når den første melder seg :DDet går altså så fort. Fødte vi ikke akkurat? :hilarious:

Søår til med to på rappen ja! Ikke gærnt :hilarious: har hun reagert noe på å tanmfrembruddet? Spent på det også:bag:
Ja, det går altfor fort:eek: føles absolutt ut som vi fødte i går:hilarious:

Søår til med to på rappen ja! Ikke gærnt :hilarious: har hun reagert noe på å tanmfrembruddet? Spent på det også:bag:
Ja, det går altfor fort:eek: føles absolutt ut som vi fødte i går:hilarious:

Ja, to på rappen. Er visst vanlig at de dukker opp parvis disse tennene :D

Hun har vært noe mer sutrete de siste to-tre dagene, spist på både mine og egne hender, sikla har rent og hun er VELDIG mammadalt. De som hun velvillig har latt holde seg, er nå persona non grata. Kun mamma som gjelder :hilarious:
Men det kan hende det er andre grunner til dette enn tannfrembrudd altså. Det er jo en periode nå hvor hun kan bli mer skeptisk til andre, og at mamma er den store kjærligheten som ikke får lov å gå på do alene engang :hilarious:

Noen venner av oss har en ettåring som de mener var helt umulig da tennene kom. Så vi fikk en sånn hør-her-fra-oss-med-best-erfaring-tale om at vi bare kunne forberede oss på et helvete :rolleyes: Men frøkna her har ikke de store reaksjonene som forklart over. Syns det absolutt ikke er noe helvete her. Satte meg også ned og leste om tannfrembrudd, og kunne da lese at feber, tårer, skrik og diare ikke trenger å ha noe som helst med voksende tenner å gjøre. Det er nok forskjellig fra barn til barn, men tror mange på forhånd har bestemt at det blir et helvete :hilarious: vi tar det piano. Det som skjer det skjer.

Ja, to på rappen. Er visst vanlig at de dukker opp parvis disse tennene :D

Hun har vært noe mer sutrete de siste to-tre dagene, spist på både mine og egne hender, sikla har rent og hun er VELDIG mammadalt. De som hun velvillig har latt holde seg, er nå persona non grata. Kun mamma som gjelder :hilarious:
Men det kan hende det er andre grunner til dette enn tannfrembrudd altså. Det er jo en periode nå hvor hun kan bli mer skeptisk til andre, og at mamma er den store kjærligheten som ikke får lov å gå på do alene engang :hilarious:

Noen venner av oss har en ettåring som de mener var helt umulig da tennene kom. Så vi fikk en sånn hør-her-fra-oss-med-best-erfaring-tale om at vi bare kunne forberede oss på et helvete :rolleyes: Men frøkna her har ikke de store reaksjonene som forklart over. Syns det absolutt ikke er noe helvete her. Satte meg også ned og leste om tannfrembrudd, og kunne da lese at feber, tårer, skrik og diare ikke trenger å ha noe som helst med voksende tenner å gjøre. Det er nok forskjellig fra barn til barn, men tror mange på forhånd har bestemt at det blir et helvete :hilarious: vi tar det piano. Det som skjer det skjer.

Sånn er frøkna her også, skikkelig mammadalt de siste tre dagene og pappan duger ikke på besøk om dagen, kun mamma:wacky: sutrer en del også, har lurt på tenner, men er jo den fasen også, så ikke lett å vite hva som er hva :hilarious: bite og sikle ekstremt mye har hun gjort i evigheter :wacky:
Men godt å høre det ikke har vært større relasjoner, tiltross for den leksjonen om at et hekvete bryter løs etter hvert, som om alle barn er like ja :wacky: er så unødvendig å si slike ting "bare vent lism" :wtf: jaja,igjennom det må en uansett hvordan det blir :hilarious:

Sånn er frøkna her også, skikkelig mammadalt de siste tre dagene og pappan duger ikke på besøk om dagen, kun mamma:wacky: sutrer en del også, har lurt på tenner, men er jo den fasen også, så ikke lett å vite hva som er hva :hilarious: bite og sikle ekstremt mye har hun gjort i evigheter :wacky:
Men godt å høre det ikke har vært større relasjoner, tiltross for den leksjonen om at et hekvete bryter løs etter hvert, som om alle barn er like ja :wacky: er så unødvendig å si slike ting "bare vent lism" :wtf: jaja,igjennom det må en uansett hvordan det blir :hilarious:

Nei, det er det vi har funnet ut også. Det kan være så mangt når gråten tar til, så vi gidder ikke henge oss opp i hva som er hva alltid, men prøver heller å blidgjøre så godt vi kan når humøret svinger.

Ja, det er så håpløst med folk som bare: Trust me, lissm, jeg vet hva jeg prater om. Vi har vært der, så det skjer dere også :rolleyes: lukker ørene mine :hilarious:

Nei, det er det vi har funnet ut også. Det kan være så mangt når gråten tar til, så vi gidder ikke henge oss opp i hva som er hva alltid, men prøver heller å blidgjøre så godt vi kan når humøret svinger.

Ja, det er så håpløst med folk som bare: Trust me, lissm, jeg vet hva jeg prater om. Vi har vært der, så det skjer dere også :rolleyes: lukker ørene mine :hilarious:

Ja, samme her! Greit å ikke bli for opphengt i det, eneste det kan hjelpe på er en forklaring, men må jo gjøre det beste ut av det uansett :p

Hahah, ja :hilarious: ufff! Best å lukke ørene:bag:

Jenta vår elsker mat og koser seg gløgg ved hvert måltid i løpet av dagen. Gleder meg sånn til å introdusere mat lignende det vi konsumerer :D Prøver meg frem på noen enkle og gøyale oppskrifter med mannen som testkanin.

I dag prøvde jeg ut hjemmelagde lunsjkaker, og det var super enkelt og utrolig godt. Fin måte å snike inn grønnsaker i maten på, og enkelt å putte i matpakka :)

IMG_20210720_180644.jpg
IMG_20210720_173043.jpg

Jenta vår elsker mat og koser seg gløgg ved hvert måltid i løpet av dagen. Gleder meg sånn til å introdusere mat lignende det vi konsumerer :D Prøver meg frem på noen enkle og gøyale oppskrifter med mannen som testkanin.

I dag prøvde jeg ut hjemmelagde lunsjkaker, og det var super enkelt og utrolig godt. Fin måte å snike inn grønnsaker i maten på, og enkelt å putte i matpakka :)

Vis vedlegget 361616 Vis vedlegget 361617

De aå skikkelig gode ut!! Har du oppskrift?:hungry:

De aå skikkelig gode ut!! Har du oppskrift?:hungry:

Ingredienser:
1 kg medisterfarse
1 pk kjøttdeig
1 boks grønne erter
3-4 gulrøtter
1 boks mais
Smør til steking

Kutt gulrøtter i terninger, og kok i 5 min. Tilsett erter og kok videre i 1 min, og til slutt tilsettes mais og så lar du det koke i enda 1 min.

Putt kjøttdeigen i en kjøkkenmaskin og sett på høy hastighet. La deigen bli klissete (ca 2 min), tilsett så medisterfarse og bland godt sammen. Til slutt har du i de kokte grønnsakene og blander sammen igjen.

Form som ønsket og stek skorpe på hver side av lunsjkaka. Når alle er stekt skorpe på, så settes de i ovnen på 180 grader i 15 min.

:D

Ingredienser:
1 kg medisterfarse
1 pk kjøttdeig
1 boks grønne erter
3-4 gulrøtter
1 boks mais
Smør til steking

Kutt gulrøtter i terninger, og kok i 5 min. Tilsett erter og kok videre i 1 min, og til slutt tilsettes mais og så lar du det koke i enda 1 min.

Putt kjøttdeigen i en kjøkkenmaskin og sett på høy hastighet. La deigen bli klissete (ca 2 min), tilsett så medisterfarse og bland godt sammen. Til slutt har du i de kokte grønnsakene og blander sammen igjen.

Form som ønsket og stek skorpe på hver side av lunsjkaka. Når alle er stekt skorpe på, så settes de i ovnen på 180 grader i 15 min.

:D

Tusen takk! Elsker lunsjkaker selv :D:D

Mais- og kyllinggryte gikk rett ned på høykant i dag! :joyful:

IMG_20210723_164522.jpg
IMG_20210723_171957.jpg

Voktet gryten med babycall :hilarious: Kjekt for småbarnsforeldre når mini vil ha oppmerksomheten.
IMG_20210723_164614.jpg

8 1/2 mnd

Jeg er tilbake på jobb, og det har gått over all forventning. Det er jo selvsagt bare meg som har vært nervøs, og det har vel ikke vært noen tvil om at mannen og mini klarer seg fint uten meg. Det har heller vært et større spørsmål hvordan jeg skulle klare meg borte fra henne :hilarious: Det går supert dog, og jeg koser meg tilbake med elevene og kollegene. Herlig å kunne undervise og jobbe igjen.

Frøkna har fått fire tenner og lever livet med far sin. Veldig hyggelig å ha han hjemme hele tiden. Hun er smørblid, så lenge vi står for rene bleier, ikke vasker henne i fjeset og serverer alle måltider. Hun smiler, ler og babler i mengder og det er så gøy å ha kontakt og lekestund med henne.

Er det rart man har lyst på flere av disse småtrolla :happy: Legetime til å ta ut spiral i oktober ble bestilt til morningen i dag, og et lass med EL- og graviditetstester i går. Cue baby nummer to :binkybaby:Heartred

Back
Topp