Snusmumrikkens firkløver ♡

Lille frøkna viser seg å være en ypperlig tommelsuger. Hun har lett og lett i ukesvis etter tommelen, men har gang på gang måtte nøye seg med andre fingre...og til tider hele neven :hilarious:Endelig har hun funnet kun tommelen, og jeg mistenker at hun er ekstremt fornøyd med seg selv ettersom suttelydene er hyppige og de ljomer veggemellom. Nå ligger hun ved siden av meg i nattemørket og lyder verre enn Maggie Simpson, og jeg bytter på å finne det hele sjarmerende og rett og slett smått irriterende :hilarious:

Den er nok en god trøst denne tommelen, og bidrar til å regulere trygghetsfølelsen hos mini. Likevel er jeg ikke helt begeistret, for hadde det bare vært smokk kunne vi hivd den, gitt den til Kaptein Sabeltann eller på et eller annet kreativt vis kvittet oss med den. Fingrene er det hakket verre med. Min storesøster var en ivrig tommelsuger fram til 7-8 års alderen, og historiene om "God negl" og brekninger hver gang tommelen fant veien inn i munnen, både i søvne og i våken tilstand, har skapt mye latter. Men min søster var jo fortvilet over å ikke klare å stoppe med tommelsugingen. Det satte nemlig en stopper for overnattingsbesøk på bakgrunn av skam.

Dette er kveldens tankespinn, og det er for all del ikke store problemet :rolleyes: Den tid den sorg og sånt, også ordner vel dette seg også åkke som :p Trøster meg med at innen hun står konfirmant er det nok ikke noe problem lenger :hilarious:
Vi har også en tommelsuger. Nå er det praktisk fordi han ikke får bruke smokk, men ut over det har jeg gjort de samme tankene som deg. Smokken kan kastes, verre med tommelen!

Men som du sier, en dag tar det vel slutt. Og det kan jo bare være en fase også.

Vi har også en tommelsuger. Nå er det praktisk fordi han ikke får bruke smokk, men ut over det har jeg gjort de samme tankene som deg. Smokken kan kastes, verre med tommelen!

Men som du sier, en dag tar det vel slutt. Og det kan jo bare være en fase også.

Håper håper :smiley-angelic001

Mini har blitt helt forelsket i egen stemme, og har oppdaget hvilke kunster tunga kan utføre :hilarious:Nå vil hun heller skrike og lage prompelyder med tunga framfor å amme :hilarious:

Lå nettopp og ammet, og tunga og stemmen til mini var i full sving og fylte rommet med lyd. Mannen lå ved siden av og snorket høylytt, og jeg dagdrømte om menn som kunne gro pupper med melk for å dele på ammejobben :rolleyes: Så plutselig, mens jeg satt på forumet og skrev, merket jeg at mini ble stille. Hun lå og kikket på mannen og glippet med øynene. Jeg gjorde store øyne! Visst sovnet ikke ungen til snorkinga, og vipps så var mannen ganske nyttig i kveldens legging allikevel :hilarious:

Mini sov gjennom hele natten uten å våkne en eneste gang :eek: så rart og så deilig! Fylte godt på med både grøt og melk på kvelden, så det hjalp henne vel mye:D

Jeg sov så godt, men mannen sov dårlig og ventet på å høre lyd fra frøkna. Så da fikk han sove ut i dag tidlig, mens jeg fikk en deilig trilletur i sola. Fikk til og med parkert frøkna ute for å sove litt mens jeg husket i en sansehuske. Aldri hatt det så avslappende mens jeg har vært mor :love2

O lykke :cheers
IMG_20210429_083425.jpg

Som ved et trylleslag er smokk blitt en hit :happy093

Elsker å printe bilder og lage minnerike album til jenta vår. Men nå som kjøpesenterene har vært stengt, har jeg ikke kunnet printe bilder. Så nå har jeg investert i en liten mini-printer til mobil, og det er noe av det beste jeg har kjøpt! Kjempefine bilder, og jeg kan sette meg ned og jobbe med albumet når som helst. Koste meg i hele kveld med å printe, pynte og lage et fint album til frøkna :Heartred Herlig syssel :happy:

Mini sov gjennom hele natten uten å våkne en eneste gang :eek: så rart og så deilig! Fylte godt på med både grøt og melk på kvelden, så det hjalp henne vel mye:D

Jeg sov så godt, men mannen sov dårlig og ventet på å høre lyd fra frøkna. Så da fikk han sove ut i dag tidlig, mens jeg fikk en deilig trilletur i sola. Fikk til og med parkert frøkna ute for å sove litt mens jeg husket i en sansehuske. Aldri hatt det så avslappende mens jeg har vært mor :love2

Akk ja, those were the days når babyen sov natta gjennom :oops::hilarious::hilarious::hilarious:

Elsker å printe bilder og lage minnerike album til jenta vår. Men nå som kjøpesenterene har vært stengt, har jeg ikke kunnet printe bilder. Så nå har jeg investert i en liten mini-printer til mobil, og det er noe av det beste jeg har kjøpt! Kjempefine bilder, og jeg kan sette meg ned og jobbe med albumet når som helst. Koste meg i hele kveld med å printe, pynte og lage et fint album til frøkna :Heartred Herlig syssel :happy:
Å, det var en god ide! Har du en printerdæ du anbefaler? :)

Å, det var en god ide! Har du en printerdæ du anbefaler? :)

Kikket på litt ulike og leste om dem. Falt til slutt for denne:
SELPHY CP1300 w Print PINK FSL.2030x2048m.jpg

Canon Selphy CP1300

Fikk klare og fine bilder i perfekt størrelse, og det var viktig for oss. Den var også enkel å sette opp. Veldig brukervennlig. Det har jeg skjønt at mange sånne mini-printere ikke er (stod i flere tester av mini-printere), men her opplevde jeg ikke noe problem :)

Kikket på litt ulike og leste om dem. Falt til slutt for denne:
Vis vedlegget 355488
Canon Selphy CP1300

Fikk klare og fine bilder i perfekt størrelse, og det var viktig for oss. Den var også enkel å sette opp. Veldig brukervennlig. Det har jeg skjønt at mange sånne mini-printere ikke er (stod i flere tester av mini-printere), men her opplevde jeg ikke noe problem :)
Takk for tips, det skal jeg sjekke ut! Veldig lurt istedenfor å måtte styre med fremkalling :)

Jeg og mannen har begge vært enige om at vi ønsker to tette småtroll, og i kveld satte vi november som første prøvemåned. Vi skal altså forsøke på en 2022 baby :eek: Spennende og skummelt på en gang. Elsket å være gravid med mini og elsker å være mamma, men litt skummelt å tenke på å ha to minier å passe på! Samtidig så vidunderlig å tenke på at vi planlegger enda en liten skatt :Heartred:binkybaby

Jeg og mannen har begge vært enige om at vi ønsker to tette småtroll, og i kveld satte vi november som første prøvemåned. Vi skal altså forsøke på en 2022 baby :eek: Spennende og skummelt på en gang. Elsket å være gravid med mini og elsker å være mamma, men litt skummelt å tenke på å ha to minier å passe på! Samtidig så vidunderlig å tenke på at vi planlegger enda en liten skatt :Heartred:binkybaby

Oi, så utrolig spennende :D

Ja, det ble plutselig veldig spennede :D Gøy å være enige om en start, og smått skummelt (på en kiler litt i magen måte) :hilarious:

Ja, det er jo skummelt, gøy og spennende på samme tid med familieforøkelse ❤ gleder meg til å følge med på veien! Har jo et halvt år å nyte lille helt først da :D

5 mnd og 2 uker

Tiden flyr av sted, og skjønne minien vår vokser og blir større for hver dag som går. Nå veier hun rundt 8 kg og har godt med matvett. Vi serverer mye fruktmoser med banan, mango, kokos, svisker osv, og hun storkoser seg :joyful:

Ellers er hun smått i gang med å knekke rullekoden. Mage til rygg går, men rygg til mage jobber hun enda med. Hun holder hodet godt oppe, og det er helt rart å tenke på at for bare en kort stund siden var hun mye mer vinglete og usikker i bevegelsene.

Jenta vår er en ordentlig blid unge og gråter lite. Gråting kommer for å si ifra om at hun er trøtt, sulten eller ønsker ny bleie. Hun er også en pratsom frøken som elsker oppmerksomhet, og underholder gjerne med skrik og skrål :hilarious: Hadde henne med i babyshower her om dagen, og hun var så vidunderlig hele tiden vi var der. Fikk beskjed om at den oppskriften der må du ikke glemme om du skal ha flere barn :hilarious:

Det er så stas å følge utviklingen hennes, og jeg kan ikke skjønne hvor permisjonstiden min blir av. Tenk at jeg skal tilbake i jobb i august :eek: Blir både deilig og vemodig. Heldigvis kan jeg komme hjem til jenta mi etter en arbeidsdag. Det er verre for mannen som reiser vekk en uke av gangen. Tror han gleder seg til å ta over og være i permisjon med mini, og slippe å reise fra jenta si annen hver uke :Heartred

I dag har mini endelig fått vært i svømmehall! Det har jeg gått og ventet på at skal åpne i en evighet, for jeg har så lyst til at hun skal bli trygg i vann. Frøkna storkoste seg og plasket rundt i vannet med tantene sine, og fikk sin egen badering å sitte i. Der trivdes hun godt og fikk flyte rundt og kikke. Stor stas! Den blir med til dyreparken i juni :Heartred

Ellers har vi vært utendørs i hele dag og kost oss i sola! :D Deilig at sommeren er på plass!

Nå ligger hun og ammer og er klar for å sove. Stor dag med mye glede og morro krever mye energi fra liten kropp :)

Dåpsdag for vesle frøkna vår gjennomført! Det ble en nydelig dag på tross av restriksjoner, og mini har kost seg med sang og oppmerksomhet. Hun skrålte med i kirken og felte ingen tårer da vannet rant over skolten. Dagen ble feiret med nærmeste familie og været var med oss.

Masse flotte bilder i dåpskjolen jeg ble døpt i selv for 27 år siden, og en sliten frøken som nå ligger og sover godt etter en lang og fin dag.

IMG_20210606_142748_edit_16235884740750.jpg
IMG_20210606_142754_edit_16244666614707.jpg

Dåpsdag for vesle frøkna vår gjennomført! Det ble en nydelig dag på tross av restriksjoner, og mini har kost seg med sang og oppmerksomhet. Hun skrålte med i kirken og felte ingen tårer da vannet rant over skolten. Dagen ble feiret med nærmeste familie og været var med oss.

Masse flotte bilder i dåpskjolen jeg ble døpt i selv for 27 år siden, og en sliten frøken som nå ligger og sover godt etter en lang og fin dag.

Vis vedlegget 358352 Vis vedlegget 358353

Gratulerer så mye med dåpsbarnet ❤

Back
Topp