FrøkenMG
Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Vi har også en tommelsuger. Nå er det praktisk fordi han ikke får bruke smokk, men ut over det har jeg gjort de samme tankene som deg. Smokken kan kastes, verre med tommelen!Lille frøkna viser seg å være en ypperlig tommelsuger. Hun har lett og lett i ukesvis etter tommelen, men har gang på gang måtte nøye seg med andre fingre...og til tider hele neven Endelig har hun funnet kun tommelen, og jeg mistenker at hun er ekstremt fornøyd med seg selv ettersom suttelydene er hyppige og de ljomer veggemellom. Nå ligger hun ved siden av meg i nattemørket og lyder verre enn Maggie Simpson, og jeg bytter på å finne det hele sjarmerende og rett og slett smått irriterende
Den er nok en god trøst denne tommelen, og bidrar til å regulere trygghetsfølelsen hos mini. Likevel er jeg ikke helt begeistret, for hadde det bare vært smokk kunne vi hivd den, gitt den til Kaptein Sabeltann eller på et eller annet kreativt vis kvittet oss med den. Fingrene er det hakket verre med. Min storesøster var en ivrig tommelsuger fram til 7-8 års alderen, og historiene om "God negl" og brekninger hver gang tommelen fant veien inn i munnen, både i søvne og i våken tilstand, har skapt mye latter. Men min søster var jo fortvilet over å ikke klare å stoppe med tommelsugingen. Det satte nemlig en stopper for overnattingsbesøk på bakgrunn av skam.
Dette er kveldens tankespinn, og det er for all del ikke store problemet Den tid den sorg og sånt, også ordner vel dette seg også åkke som Trøster meg med at innen hun står konfirmant er det nok ikke noe problem lenger
Men som du sier, en dag tar det vel slutt. Og det kan jo bare være en fase også.