Snusmumrikkens firkløver ♡

37+6
Barnerommet er nå klart for å ta i mot vår lille frøken :dummy1::Heartpink

IMG_20201120_000430.jpg
IMG_20201120_000244.jpg
IMG_20201120_000305.jpg
IMG_20201120_000309.jpg
IMG_20201120_000325.jpg
aviary-image-1605954513633.jpeg

Kontroll uke 38 hos jordmor i dag, og forhåpentligvis siste kontroll før mini melder ankomst. Fikk vite at hun med stor sannsynlighet blir født i desember, og at hun ikke hadde festet seg helt enda. Det er godt å tenke på, ettersom mannen er på jobb fram til 1.desember og siden vi gjerne vil ha henne i julemånden :santa

Spennene og nervepirrende å ikke vite når hun kommer, men håper ikke vi skal langt inn i desember. Hun må gjerne dukke opp i løpet av de første dagene :hello2

39+2

2fc47140ce38ba8b3b4da0ada9850b51.png

Da var vi her :santa Jenta vår har klart å holde seg inne helt til desembermåned, så nå kan hun komme når hun vil for min del. Syns det er uvirkelig at hun kan dukke opp når som helst, og håper hun ikke venter særlig mye lenger! Gleder meg sånn ❤️

Har inntatt første kopp med bringebærblad-te, og er spent på om det gir noen effekt. Frøkna er veldig aktiv i hvertfall. Sparker rundt, hikker og styrer på :dummy1: Nå skal jeg sove og håper jeg våkner av starten på fødsel :D

... mens vi venter...

39+6

Straks 40 fullgåtte uker, og vi venter spent på mini. Kan vel ikke si meg utålmodig før termindato har kommet og gått. Er masse liv fra frøkna, og mens vi venter på at hun skal dukke opp tester vi en rekke kjerringråd for å hjelpe på veien.

Tester ut følgende:
:smiley-bounce012Bringebærblad-te
:smiley-bounce012Sex (Rikshospitalets sexoppskrift)
:smiley-bounce012Fødepizza
:smiley-bounce012Gymball (for å få henne godt nedover)
:smiley-bounce012Brystvortestimulering og varme kluter
:smiley-bounce012Trappevandring og turer

Funker det ikke er det et strålende tidsfordriv i hvertfall :hilarious:

40+0 :excited001
Tre dager til termin, men kom gjerne nå lille jenta vår :dummy1::Heartpink

Skjønner ikke at det kommer et lite menneske, og gleder meg til den utrolige følelsen jeg forestiller meg at det blir å endelig møte henne og se hvem hun er :love017

Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 40+3 - Termindato :excited001

:duckie Termin: 09.12

:duckie Kjønn: :dummy1:

:duckie Dager til termin: 0 dager!!

:duckie Graviduke: 41

:duckie Gravidmåned: 9

:duckie Trimester: 3

:duckieNeste kontroll på ABC: I dag

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, livmor strekker og sekret fra ømme bryster.

:duckie Cravings: Sjokolademelk

:duckie Vitamintilskudd: Omega3 m/ekstra D-vitamin.

:duckie Bevegelse: Mye. Kjennes ut som baby prøver å grave seg ut.

:duckieTanker: Så klar for å møte jenta vår! Kjenner på vondter i livmor og håper det ikke går lang tid før hun kommer nå. Har håpet hun skulle ankomme hver dag siden 1.desember :shy:

Wow! Gratulerer med å ha kommet til termindato. Håper hun velger å komme ut nå hver øyeblikk!! ❤

13.desember 2020 kom Luciajenta vår :Heartred

Nå er den vesle frøkna vår endelig her, og vi lever i tidenes koseligste boble. Det har vært helt herlig fra hun kom og frem til nå, foruten om en natt eller to med mageknip :inpain: men det tar vi med glede! Hun er så vakker og vi nyter dagene med det nye tilskuddet :dummy1:

Min fødselshistorie:
Jeg kjente at fødselen var i gang på morningen den 12.desember med modningsrier. Vi stod tidlig opp og jeg tok en dusj, spiste godt og satte meg og så på film. Etterhvert begynte riene å bli hyppigere og jeg måtte begynne å puste meg igjennom noen. Vi ringte ABC og beskrev situasjonen, og ble enige om at jeg kunne være hjemme litt til.

To og en halv time senere ble det mer intenst, og vi valgte å dra inn på sykehuset. Der ble vi møtt av to herlige jordmødre som skapte trygge omgivelser. Jeg ble målt til 2 cm. Seks timer med rier senere, og uregelmessige pauser, ble jeg målt til usle 3 cm (under tvil) og skuffelsen var stor. Riene var ikke effektive nok.

Da jeg endelig kom til 4 cm tok jordmor vannet, og da begynte riene å ta seg opp. Det var intenst og en hard jobb å puste seg gjennom. Helt etter boka begynte jeg å kjenne på følelsen av at: Nå er jeg ferdig. Regningen takk. Hade bra.

8 cm og trykketrangen var på plass for fullt. Her fikk jeg nye krefter og skjønte at fødsel var nært forestående. Pusteteknikken min fungerte veldig ålreit på dette tidspunktet. Da jeg endelig kom dithen at det var tid for å presse, var jeg så klar at jeg ikke kjente noe smerte. Det var så deilig å få lov til å la kroppen gjøre som den ønsket, og brått var frøkna på vei ut.

Den villeste følelsen kom når jeg kjente at jeg hadde klart å presse ut hodet, og jeg visste at nå var det ikke mange trykk igjen før hun var ute. Så fra full åpning hvor jeg fikk presse og til hun var helt ute tok det 40 minutter.

Klokken 01.40 13.desember kom altså jenta vår til verden med sine 50 cm og 3506 gram :Heartred

IMG_20201216_160701.jpg

Ååh gratulerer så utrolig mye med jenta di!! ❤❤❤

Tusen takk! ❤️❤️ Gleder meg til å følge videre med på deg og vårbebisen din! Går så fort! ❤️

Gratulerer så mye! Så fint du fikk en fin opplevelse:Heartpink

Tusen takk! Ja, det er ikke noe man skal forvente helt uten videre, så det var utrolig deilig! Kan ikke tenke meg å føde igjen i morgen, men det lover godt for fremtidige søsken til frøkna :hilarious::Heartpink

Åååå, gratulerer så utrolig masse!! :Heartpink Kos dere masse i dagene og ukene fremover, og del gjerne litt om pusteøvelsene når du har tid - det er jeg veldig spent på å høre :woot:

Back
Topp