Snusmumrikkens firkløver ♡

Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 32+0

:duckie Termin: 09.12

:duckie Kjønn: :dummy1:

:duckie Dager til termin: 59

:duckie Graviduke: 33

:duckie Gravidmåned: 8

:duckie Trimester: 3

:duckieNeste kontroll på ABC: I morgen :excited001

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, strekk nederst i magen og sekret fra ømme bryster.

:duckie Cravings: Ingen.

:duckie Vitamintilskudd: Jern, C-vitamin og omega3 m/ekstra D-vitamin.

:duckie Bevegelse: Bebis har begynt å danse på blæra og sparke i ribbeina, så det er mange og sterke bevegelser :D

:duckie Milepæl:
22.10: 50 dager til termin.
18.11: Fødselspermisjon starter.

:duckieTanker:
Mye trøtt om dagen, og kjenner at jeg blir sliten i bekkenet når dagene er lange. Hver mandag svømmer jeg med familien, og det er utrolig godt for bekkenet som får roet ned etter en lang dag. Koser meg med jobben, men merker at det begynner å ta på. Energien er ikke der den pleier å være, og mye gåing tar på. Har et mål om å holde så lenge som mulig, men vil selvsagt ta hensyn til kroppens signaler. Tar en uke av gangen foreløpig.

Gleder meg masse til permisjon og til å slappe av før mini kommer. Håper hun holder seg inne fram til desember, så vi får gjort alt vi tenker å bli ferdig med før hun dukker opp. Kan ikke skjønne at vi er kommet så langt at permisjon starter om bare 38 dager. Går unna! :woot:
 
Kontroll på ABC gjennomført, og bebis har det strålende fint i magen. Alt er normalt :Heartpink

Veldig hyggelig å komme inn og bli bedre kjent. Føles tryggere nå som vi kjenner bedre til stedet, vet hvor vi skal og hva som finnes der :)
Elsker å ha datoer plottet inn i kalenderen, så nå fikk jeg tre datoer for kontroller. Fire uker til neste kontroll den 11.11, og da er det rett før jeg skal ut i permisjon :wideyed: Tiden flyr avsted!
 
Kontroll på ABC gjennomført, og bebis har det strålende fint i magen. Alt er normalt :Heartpink

Veldig hyggelig å komme inn og bli bedre kjent. Føles tryggere nå som vi kjenner bedre til stedet, vet hvor vi skal og hva som finnes der :)
Elsker å ha datoer plottet inn i kalenderen, så nå fikk jeg tre datoer for kontroller. Fire uker til neste kontroll den 11.11, og da er det rett før jeg skal ut i permisjon :wideyed: Tiden flyr avsted!
Får man tettere oppfølging på ABC enn ordinære fødeavdelinger? :)
 
Får man tettere oppfølging på ABC enn ordinære fødeavdelinger? :)

Det aner jeg ikke. Har vært så innstilt på ABC hele veien, at jeg ikke har sjekket ut så mange andre fødeavdelinger og hvordan de følger opp. Jeg har tenkt at det er lite til ingen forskjeller. Var inne nå på 32 ukers kontroll, og skal inn igjen i uke 36, 38 og 40. Dette er vel kontroller alle gravide skal ha, mener jeg, om man går til uke 40 selvsagt.
 
Det aner jeg ikke. Har vært så innstilt på ABC hele veien, at jeg ikke har sjekket ut så mange andre fødeavdelinger og hvordan de følger opp. Jeg har tenkt at det er lite til ingen forskjeller. Var inne nå på 32 ukers kontroll, og skal inn igjen i uke 36, 38 og 40. Dette er vel kontroller alle gravide skal ha, mener jeg, om man går til uke 40 selvsagt.
Ja, da har du de vel bare der i stedet for hos jordmor. De vil vel sikkert bare følge med deg, har skjønt det er ganske strenge krav til å få føde der. Her er det ingen oppfølging fra (ordinær) fødeavdeling, alt går hos jordmor. Greit det altså, men skulle gjerne vært innom fødeavdelingen før selve fødselen. :rolleyes:
 
Ja, da har du de vel bare der i stedet for hos jordmor. De vil vel sikkert bare følge med deg, har skjønt det er ganske strenge krav til å få føde der. Her er det ingen oppfølging fra (ordinær) fødeavdeling, alt går hos jordmor. Greit det altså, men skulle gjerne vært innom fødeavdelingen før selve fødselen. :rolleyes:

Å, den ser jeg! Er greit å få komme innom og bli bedre kjent. Er nok som du sier at ABC er strenge i kravene sine, så de tar de siste kontrollene selv for å se om man skal flyttes eller beholde plassen sin.
 
Koser meg i tøybleieverden, og gleder meg mer og mer til å møte mini :dummy1:

IMG_20201017_123537.jpg
IMG_20201017_123554.jpg
IMG_20201017_115553.jpg
IMG_20201017_115620.jpg
 
Elskbar-bleiene er her :Heartred

IMG_20201017_152908.jpg


De er så fine, og bittesmå :wideyed: Plutselig skjønner man hvor små disse tassene er når de dukker opp :Heartred

IMG_20201017_153139.jpg
 
Så trøtt i dag :sleep011 Føles som om jeg har løpt maraton, og må sove ut. Mens egentlig har jeg sovet dårlig, og må sove ut etter den dårlige søvnen :sour:
 
Gravidoppdatering :happy093

:duckie Gravid: 34+5

:duckie Termin: 09.12

:duckie Kjønn: :dummy1:

:duckie Dager til termin: 40 og offisielt høygravid :Heartpink

:duckie Graviduke: 35

:duckie Gravidmåned: 9

:duckie Trimester: 3

:duckieNeste kontroll på ABC: 11.11

:duckie Symptomer: Bekkenløsning, nedpress, sekret fra brystene og vondt i korsryggen.

:duckie Cravings: Ingen, men snart kan jeg dytte nedpå med brie, muggoster, lakris og spekemat. Gleder meg :Heartpink

:duckie Vitamintilskudd: Jern og C-vitamin.

:duckie Bevegelse: Bebis er vanvittig aktiv, men nå begynner det å bli trangt der inne. Kjenner at hun ronsterer, men hodet er vendt ned og hun får forhåpentligvis ikke snudd seg opp igjen. Det er dragene bevegelser, og det kjennes ofte pressede. Føler meg som en ballong som snart sprekker :hilarious:

:duckie Milepæl:
09.12: TERMINDATO :excited001

:duckieTanker:
Jeg er sykmeldt og kjenner at kroppen har så utrolig godt av dette. Bekkenet er bedre nå som jeg ikke må løpe opp og ned trapper på jobben. Jeg sover dårligere og trenger absolutt alt av tid til å hvile og forberede meg på det som skal skje:Heartpink Nå er det bare å lene seg tilbake, nyte siste tiden og vente på at frøkna melder sin ankomst :Heartpink
 
Last edited:
Hurra for å være høygravid!!!❤❤
 
Back
Topp