Snusmumrikkens firkløver ♡

35+0

Kan ikke tro at vi er her allerede. Måneden før terminmåned :nailbiting: Nå kicker realiteten inn. Om kort tid er jenta vår her, og vi blir foreldre for første gang :woot::Heartpink

c5ed8533b62ae6b3e036c61e9eb7b1ed.jpg

Last edited:
35+1

Var så fornøyd med å komme til typ uke 33 og ikke kjenne på at jeg var lei av noe ved graviditeten. Har blitt fortalt flere ganger at: Et svangerskap er passe langt, for til slutt blir du lei og da kommer bebis. Likevel har jeg tenkt at jeg blir da ikke lei av de hyggelige bevegelsene og alt som følger med...

Nå i uke 34/35 har jeg kjent på at det føles så trangt at det er ubehagelig å finne gode ligge- og sittestillinger. Mat er også vanskelig å få ned for det kjennes jo ut som om man er stappmett etter tre biter med hva som helst :inpain:

Så... jeg kjenner meg heldig som kan bære fram barn og som får oppleve å være gravid, men gud så godt det skal bli å få henne ut, og igjen kunne spise, sitte og ligge normalt, og ikke ha et annet menneske dansende på blæra :hilarious:

Last edited:
Mannen har straks bursdag, så i dag overrasket mine foreldre med spaopphold til han med avreise i morgen. Jeg får jaggu være med på lasset jeg og, så det skal bli utrolig deilig :Heartpink

Godt for kroppen å få masse av ro, hvile og kos nå før vi blir tre :D

35+1

Var så fornøyd med å komme til typ uke 33 og ikke kjenne på at jeg var lei av noe ved graviditeten. Har blitt fortalt flere ganger at: Et svangerskap er passe langt, for til slutt blir du lei og da kommer bebis. Likevel har jeg tenkt at jeg blir da ikke lei av de hyggelige bevegelsene og alt som følger med...

Nå i uke 34/35 har jeg kjent på at det føles så trangt at det er ubehagelig å finne gode ligge- og sittestillinger. Mat er også vanskelig å få ned for det kjennes jo ut som om man er stappmett etter tre biter med hva som helst :inpain:

Så... jeg kjenner meg heldig som kan bære fram barn og som får oppleve å være gravid, men gud så godt det skal bli å få henne ut, og igjen kunne spise, sitte og ligge normalt, og ikke ha et annet menneske dansende på blæra :hilarious:

Som om jeg skulle sagt det selv!!:hilarious:
Alt var så fint, tenkte at å bli høygravid var jo bare enda en milepæl, men sidek den dagen gar jo alt var DRIT tungt og slitsomt:wacky: hehe
Men snart er de her ❤❤

Så heldig med spa, kos dere masse! høres nydelig ut:woot:

Mannen la øret inntil magen nettopp og hørte babys hjerteslag :Heartpink :dummy1: Syns det er så koselig for han å kunne bånde med frøkna på den måten :Heartpink

4 uker igjen til termin

:happy093

36 uker og siste uka bebis regnes som prematur om hun skulle dukke opp nå. Snart får vi se hvem som ligger og sparker i magen, og venter på å komme ut :Heartpink

36+3

Kontroll hos jordmor på ABC-enheten i dag, og alt tyder på at baby har det bra og vokser som hun skal. Er så deilig å høre det gang på gang. Det er jo der tankene mine går hele tiden. Er hun frisk? Har hun det bra? Vokser hun som hun skal? :nailbiting:

Er veldig koselig å komme inn på ABC. De som jobber der er så rolige og behagelige. Gleder meg sånn til å komme inn og føde der! Fikk stilt alt jeg hadde av spørsmål, og filmet rommet vi skal være i så mannen fikk se. Han er nysgjerrig nå som han ikke får delta fysisk på alt. Er lykkelig så lenge han får være med på fødsel, og det så de for seg at ikke kom til å bli store forandringer på den fronten :D

Neste kontroll er 27.11, og nå er det så hyppig at det går opp for meg at vi nærmer oss :woot: Snart er vi tre :Heartbigred:love7

36+3
Kontroll hos jordmor på ABC-enheten i dag, og alt tyder på at baby har det bra og vokser som hun skal. Er så deilig å høre det gang på gang. Det er jo der tankene mine går hele tiden. Er hun frisk? Har hun det bra? Vokser hun som hun skal? :nailbiting:

Er veldig koselig å komme inn på ABC. De som jobber der er så rolige og behagelige. Gleder meg sånn til å komme inn og føde der! Fikk stilt alt jeg hadde av spørsmål, og filmet rommet vi skal være i så mannen fikk se. Han er nysgjerrig nå som han ikke får delta fysisk på alt. Er lykkelig så lenge han får være med på fødsel, og det så de for seg at ikke kom til å bli store forandringer på den fronten :D

Neste kontroll er 27.11, og nå er det så hyppig at det går opp for meg at vi nærmer oss :woot: Snart er vi tre :Heartbigred:love7
Ikke lenge igjen nå! :)
Så fint at du får sett rommet der du skal være, her har jeg kontrollene på et annet sykehus enn hvor jeg skal føde så jeg får ikke sjansen til det :nailbiting:
Fint å høre at hun vokser som hun skal og ting ser bra ut. :)

Ikke lenge igjen nå! :)
Så fint at du får sett rommet der du skal være, her har jeg kontrollene på et annet sykehus enn hvor jeg skal føde så jeg får ikke sjansen til det :nailbiting:
Fint å høre at hun vokser som hun skal og ting ser bra ut. :)

Nei, det går fort nå på slutten, selv om noen dager er ulidelig trege når man lurer på hvordan mini ser ut og bare vil møte og holde henne! :D

Deilig å vite hvordan det ser ut der man skal være, men det går nok like fint selv om man ikke får en sniktitt :)

Jeg kommer fra en skikkelig juleglad familie, som liker å ha enkelte ting på plass innen desember ankommer. En av de tingene er julebaksten. Da er det mulig å gå og nyte hele desember, kose seg og mumse julegodt. Mot slutten av desember spiser man jo så mye annet, at julebaksten fort blir glemt. Syns det er ekstra hyggelig å ha det klart når vi får besøk av familie som vil møte baby. Da går det an å servere noe godt attåt :)

Så i morgen braker det løs med pepperkaker, hvite julemenn, krumkaker og brune pinner. Hele søskenflokken samles og baker hos mor og far. Så fordeler vi kakene og reiser hjem med fulle bokser alle sammen :Heartred

I kveld tjuvstartet jeg og mor litt, så da ble det konfektkuler med kokosstrø :love017 Så godt!
IMG_20201113_172456.jpg

Last edited:
Mye fokus på jul i denne dagboka for tiden, men det syns jeg er helt på sin plass :D

Lille frøknas antrekk er klart til 24 desember :Heartred

IMG_20201114_193644.jpg
IMG_20201114_193717.jpg

37+0 :excited001

Minien regnes ikke lenger som prematur, og kan dukke opp når som helst nå. Ser helst at hun holder seg inne fram til uke 39+2, for da blir det desemberbebis. Har vi først fått termin i desember, så skal jeg ha henne i desember altså! :hilarious:

Kan ikke skjønne at graviditeten er kommet hit allerede! Gleder meg sånn til fødsel og til å møte jenta vår :dummy1::Heartpink
Screenshot_20201115_002704.jpg

37+0 :excited001
Minien regnes ikke lenger som prematur, og kan dukke opp når som helst nå. Ser helst at hun holder seg inne fram til uke 39+2, for da blir det desemberbebis. Har vi først fått termin i desember, så skal jeg ha henne i desember altså! :hilarious:

Kan ikke skjønne at graviditeten er kommet hit allerede! Gleder meg sånn til fødsel og til å møte jenta vår :dummy1::Heartpink
Vis vedlegget 340768
Gratulerer med siste innspurt :D Fikk selv ei jente for et år siden, født i uke 37. Det var så koselig å feire jul med nyfødt baby :dummy1: Dere kommer nok også til å få en magisk jul:Heartred Lykke til!

Gratulerer med siste innspurt :D Fikk selv ei jente for et år siden, født i uke 37. Det var så koselig å feire jul med nyfødt baby :dummy1: Dere kommer nok også til å få en magisk jul:Heartred Lykke til!

Tusen takk, Milla_mor! :) Husker deg fra desember 2019 gruppa, da jeg dessverre mistet spiren min. Koselig at du er inne her og skriver til meg :D Vi gleder oss umåtelig mye til å feire jul med den lille frøkna som kommer :Heartred Det blir som du sier: en magisk jul :santa

Gratulerer masse med 1-åringen din, og med enda en spire på vei! :binkybaby:HeartredHåper alt står bra til der, og følger spent med i dagboka di :)

Har endelig fått handlet Elixir-produktene jeg er blitt så glad i! Har ikke kunnet bruke dem under graviditeten, da de inneholder enkelte syrer og andre ingredienser som ikke går hånd i hånd med babyproduksjon. Har også et par gode masker og kremer stående ubrukt av samme grunn. Gleder meg sånn til å ta alt i bruk under barselperioden. Det skal bli min lille avslapning og egen pleie :Heartred

Last edited:
Back
Topp